#1
|
|||
|
|||
Mk2 van 8v naar 16v KR.
In mei dit jaar toch weer aan de VW. Staan al enkele foto's op het forum maar aangezien ik nu bezig ben met een motorswap toch ook hier ff de vorderingen showen.
Dit is de mk2 waar het blok in komt. Ligt nu een 1800 8v automaat in. Rijdt prima maar wilde wat meer paarden. Kwam toen een 16v op mp tegen die ik voor niet zo heel veel kon ophalen. Niet geheel mijn smaak maar ging toch om het blokje. Werd vorige week gebelt door de "creator" van deze VW. Blijkt dat het blokje niet heel lang geleden geheel gereviseerd is. Fijn om te weten en scheelt mij een hoop kosten. Ik hou het nu bij de kleine dingen, pakkingen, waterpomp, distributie. Daarbij alles netjes maken, stralen en spuiten. Voorlopig als alles er straks inligt lekker toeren en kijken of ik het blok kan voorbereiden voor een Turbo. Maar das toekomst. Ondertussen zijn zo goed als alle op en aanbouw delen eraf en ziet er netjes uit. Nu druk bezig met de remmerij. Plan is om tevens de motorruimte zo clean mogelijk te maken. Accu naar achter, draden in kokerbalken, rsv ergens verstoppen (weet nog niet waar) etc. Is alweer een foto van twee weken terug, staat op asjes en motor is stuk kaler. Tot zover even, tips en trucs altijd welkom! |
#2
|
|||
|
|||
Nog wat...
|
#3
|
||||
|
||||
Hey dit is een leuk project zo!
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Leuk dat je de tijd hebt genomen om dit allemaal te posten. |
#4
|
|||
|
|||
Thanks!
Gister weer een hoop gedaan, maar wel op wat puntjes gestuit. Een bout van het spruitstuk gaat niet meer los omdat het inbusje is afgebroken. Geprobeerd uit te boren maar lukt niet. Daarbij krijg ik de stuurstang niet los. Onderste moer losgedraaid maar kan hem er niet uit slaan, doe ik iets verkeerd? En weet iemand de maat van de inbus van de stuurstang aan de bakkant? Had acht besteld, te groot, zes besteld en ook te groot!? |
#5
|
||||
|
||||
je moet om de stuurstang los te krijgen met een vuistje (zware hamer) op het fusee gedeelte slaan waar de bout in zit .dus niet op de bout zelf dus je slaat zeg maar tegen de zijkant van de bout . en dan als het goed is springt ie los dus nogmaals wel op het fusee gedeelte
hier rood omcirkeld
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#6
|
|||
|
|||
Big thanks... Ik heb op het gedeelte waar de moer nog op zit lopen rammen.
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kan ook, maar dan moet je wel de moer er op laten zitten anders sla je het schroefdraad kapot...
__________________
VWCulture.nl
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Yep......
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#9
|
|||
|
|||
Weekend vrij dus aan de slag met jullie tips, thanks!
|