#1
|
|||
|
|||
hulp nodig ,spoed!
ok om jullie even duidelijk te maken wat de titel betekent zal ik jullie even zeggen wat er aan de hand is
we hebben ongeveer 4 weken geleden de remblokken van onze passat B5 stationwagen van 1999 binnengedaan bij de garagist om dit te vervangen na dat deze vervangen werd zat er een ongelooflijke klop in het wiel .Wij dus terug naar de garagist hij zei dat het "het vierde punt " van de suspensie was dus wij ok vervang het dan. Dit was vervangen ,wij hebben 150 € betaald . Na een dag merkte ik op dat deze klop nog steeds niet gedaan was .Ik heb dan daarnet auto eens op de krik gezet eens met het wiel gedraaid want hij heeft het enkel als je rijdt. dan merkte ik dat de klop er nog steeds is . toen zei men vader kijk eens onder het klepje waar de bouten zitten . Zit daar toch wel een losse bout zeker :s hij had gwn 1 bout er niet in gedraaid en er gwn los bij gestoken nu vraag ik me af moet het wiel er niet af voor het vierde punt te steken :s als dit zo is heeft die garagist me wel sirieus afgeperst. ook zie ik geen enkel nieuw stuk aan de vering . mijn vraag is dus moet het wiel eraf voor het vierde punt te vervangen en hoe het er uit ziet want ik zie niks nieuws thx if you reply! |
#2
|
||||
|
||||
het 4de punt? denk dat ze je goed beet hebben
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
ja zo een uitspraak had de garagist gemaakt :s
ik ben nogal een leek dus.... |
#4
|
||||
|
||||
wat moet dat zijn dan? misschien een belgische uitspraak? ik heb er nog niet van gehoord
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#5
|
|||
|
|||
dat kan wel zijn ja , hij zei tegen mij dat dit iets typisch was voor een passat B5 aan de suspensie dat kapot gaat . maar om eerlijk te zijn denk ik gewoon dat hij me in het zak zet... die bout geraakt er niet uit zichzelf
|
#6
|
||||
|
||||
Misshien dat ie een van de fusseekogels/draagarmen bedoeld, dit is een bekend zwak punt van dit type. Vervangen lijkt me wel moeilijk(maar niet onmogenlijk als het een van de 2 bovensten is) zonder het wiel eraf te halen.
Een losgelopen wielbout hadden ze zeker moeten vinden/horen, dit klinkt namenlijk heel anders dan het geluid van een versleten fussee(als je die al hoort)
__________________
Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
en hoe ziet dit stuk er nieuw uit , ik zou graag bewijzen willen voorleggen dat hij mij in het zak zet ....
|
#8
|
||||
|
||||
Ik heb een audi b5 gehad, de a4 dus en ik weet niets van een vierde punt of kan me ook niet indenken wat het zou kunnen zijn. Kun je ook aan iemand vragen wat het kan zijn zodat we hier even mee kunnen denken ??? Want denk dan ook dat het mischien een belgische term ergens voor moet zijn,
Grts Ronald
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#9
|
|||
|
|||
zoals de garagist zei was het een bekend punt bij een passat en iets bij de suspensie dus zal het wel het 1 van de fussekogels of draagarmen zijn , maar ik weet niet of je dit kan zien of het vervangen is.... veel ken ik er echt niet van .
al vast bedankt voor de hulp iedereen grtz koepol |
#10
|
|||
|
|||
een bekend punt van de passat is idd de draagarmen.
het 4e punt kunnen ze 1 van de armen bedoelen deze zijn niet te vervangen zonder dat de wielen eraf zijn. als het onder de motorkap losmoet is het waarschijnlijk 1 van de bovenste armen. Kijk ff als het wiel eraf hebt of 1 vande armen sconer is als de rest. meestal zie je lichte corrosie op de armen en een nieuwe is nog netjes zilver.
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#11
|
|||
|
|||
ik heb de uitspraak hier in belgie nog nooit gehoord van mijn leven dus zou niet weten wat het is
mvg |
#12
|
|||
|
|||
ok het is dus in orde gekomen ben net naar de garage geweest en die heeft ff voor paal gestaan , waren nog klanten daar en ik vroeg dus of hij me de nieuwe draagarm kon laten zien maar deze kon hij niet plaatsen ... toen vroeg ik voor eens naar men bouten te kijken toen sloeg hij helemaal rood uit . Hij heeft een akkoord gemaakt en wilt alletwee men draagarmen veranderen gratis . ben dus wel blij maar ik ga toch nooit meer naar deze garage
al vast bedankt voor al jullie hulp grtz koepol |
#13
|
||||
|
||||
dus toch de draagarm, nou ben blij dat het opgelost wordt,
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#14
|
|||
|
|||
ja de draagarm maar ook die losse bout in het wiel hij beweerde eerst nog dat de schroefdraad er van kapot , maar wanneer ik de bout er terug indraaide was die opeens helemaal terug goed
|
#15
|
||||
|
||||
Dus het moraal van het verhaal: "het vierde punt" = draagarm.
jah best logisch
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#16
|
|||
|
|||
ok nu zijn die draagarmen vervangen
nu piept hij echt hels langs de rechtste kant net alsof de rubbers niet goed zijn fzo wat zou dit kunnen zijn tis sinds dat hij dit nieuwe stuk gestoken heeft dat hij zo piept mvg yannick |
#17
|
||||
|
||||
ik zou een andere garage nemen als ik jou was
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
Ja inderdaad... overigens vind ik het wel raar dat ie jou 150 euro af laat tikken voor draagarmen, en als je dan terug komt, dat hij dan "gratis" de draagarmen gaat vervangen. Die zijn dus gewoon betaald, zover ik het uit je verhaal opmaak.
4e punt is de draagarm, okay. Maar wat zijn 1, 2 en 3 dan?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#19
|
||||
|
||||
misschien wel linksvoor, links achter en rechtsachter ofzo?
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#20
|
||||
|
||||
Nee die garage werkt volgens het 4-punten systeem, je wordt netjes bosedemieterd op 4 punten. Dus je moet echt nog een keer teruggaan
Last edited by Golf_1_gts : 09-04-2009 at 22:03. |