|
||||
|
||||
mening en advies gevraagd...cabrio
Ga misschien maandag een grote sprong in het diepe wagen...
Ga kijken naar een Golf cabrio uit 1989 met een 72 pk 1.6 motor. De auto heeft 2 ton gelopen en ziet er op de foto's redelijk uit... Heeft op de linkerkant bij de spatbordranden wat oppervlakkige roest en de banden moeten vervangen worden. Golf is niet gekeurd, maar aangezien de auto opgeknapt gaat worden is dat allemaal niet zo'n probleem. Maar iemand enige ervaring met deze motor in een cabbie? Ben vooral nieuwsgierig naar verbruik, onderhoudsgevoeligheid en prestaties (is wel het minst belangrijke) Verdere staat van onderhoud weet ik niet en heb ook niet echt een idee wat nou de zwakke plekken van dit type Golf zijn. Maar het is iig de bedoeling dat de auto waarschijnlijk vanaf volgend jaar ingezet gaat worden als mooi-weer-auto en er voornamelijk echte plezierritjes mee gemaakt gaan worden. De auto wordt wel verlaagd en wil er een paar mooie velgen onder hebben (ATS classics oid) Maar zover is het nog -lang- niet. Eerst kijken en rijden, dan de techniek aanpakken en de koets en ev. het dak. Daarna pas de auto echt ''eigen'' maken... Hier even een paar foto's van de betreffende Golf: Ben benieuwd naar de reacties!
|
|||
|
|||
2 ton voor de motor is niks kunnen makkelijk meer aan, maar betekent niet dat hij goed is, maak een proefritje of hij niet warm loopt, koppeling testen zijn allemaal grote kosten die je kunt besparen door een proefrondje te maken.
wiellagers ofzo en banden enzo ja dat kun je wel eens nadien vervangen, specifieke roestpunten staan her en der wel op het forum beschreven. leuke auto om te zien verder |
|
||||
|
||||
Mijn vriendin heeft een cabbie met deze motor. Best nog pittig hoor, ook doordat de auto natuurlijk best licht is.
Onderhoud heeft deze motor nauwelijks nodig, gewoon het gebruikelijke periodieke onderhoud en dan loopt hij in de regel als een zonnetje. Autootje van mijn vriendin heeft nu ook 220.000km gelopen en nooit problemen mee. Verbruik is afhankelijk van je rijstijl en je wielen en banden, maar houdt rekening met 1 op 10!! Maar voor de rest gewoon een fijne auto en op de foto's ziet deze er ook netjes uit. |