#1
|
||||
|
||||
remklauw bout dol..
ha,
ik was vanmiddag vol goede moed de remblokjes van de polo aan het vervangen, links gedaan geen problemen.. draai ik de eerste imbus los aan de rechter kant, ging goed, wil ik de 2de doen, draait de imbusbout dol.. dus vanalles geprobeerd, kon alleen mijn torx setje niet vinden om erin te slaan, bij de buurman nog inbus sleutels gehaald in inch maten om te kijken of die er wel nog in paste geen succes. teon van zo'n inbus setje met kogelkop de kogel kant geprobeerd, die had wel grip! helemaal blij dacht ik, draaien breek die stomme kogel af.. die zit nu dus in de inbusbout.. hoe krijg ik die nu los??? hij zit aan de achterkant van de remklauw, kan er dus niet makkelijk in boren ofzo.. iemand iedeen? baal er goed van.. foto'tje: het schone gedeelte is dus de kop van de inbussleutel.. die krijg ik er niet uit..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| Last edited by Lexo : 12-01-2005 at 15:31. |
#2
|
|||
|
|||
probeer in die kop van de afgebroken inbus eens een gleugje te maken op een of andere manier, en dan een platte schroevendraaier gebruiken om het los te draaien...
|
#3
|
|||
|
|||
Je kunt het rubber dat om de kop van de bout heenzit kapotsnijden, en proberen met een waterpomptang of griptang de bout los te draaien. (metalen bus niet beschadigen).
Nieuwe bout en rubbersetje halen (dealer), en klaar. Bij inbussen sla ik altijd de sleutel of bit goed in de inbus, dan heb je niet zo snel kans dat de boel doldraait.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#4
|
||||
|
||||
ja volgende keer sla ik de inbus er ook goed in.. dat was beetje stom van me dat ik dat niet gelijk deed.
ik kan er slecht bij dus een gleuf maken is moeilijk, en dan nog weet ik niet of ie loskomt met een schroevendraaier, de inbussleutel brak niet voor niets af denk ik.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#5
|
|||
|
|||
de oplossing van dennis is de beste optie denk ik.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#6
|
||||
|
||||
en daarna Hazet of PB gebruiken , dan heb je stuk minder kans op die problemen ( goed gereedschap is ....... )
|
#7
|
||||
|
||||
Probeer inderdaad een griptang of moordenaar, lukt dat niet dan zou je een bout op kunnen lassen.
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Goede opties idd, zou voor de suggesties van Hans gaan.
Inbussleutels met zo'n rond kopje zijn idd niet echt geschikt voor zulke krachten. De volgende keer kun je beter een 1/2 dop nemen met een inbus stift erin in de juiste maat. Die zet je vervolgens op je ratel, gaat meestal stuk beter.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#9
|
||||
|
||||
ja maar die schoot eruit.. dus de inbus met kop was de redder hoopte ik, die had nog wel grip.
volgende keer inbusje er goed inslaan voordat ik ga draaien..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#10
|
||||
|
||||
altijd dezelfde die dit overkomen he
maar is er niet een manier om de klauw met alles erop en eraan van de as af te halen, zodat je er op de werkbank veel beter bij kunt zegmaar?
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#11
|
||||
|
||||
ja kan wel, maar er helemaal af schiet niet op, dan moet de remleiding ook los en dat zie ik niet zitten..
ik ga de hele klauw losmaken, dan de remblokken eruit proberen te halen en dan hopen dat ik de klauw zover kan wegduwen dat het boutje vrij komt van het rubber en ik er bij kan met een griptang..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#12
|
||||
|
||||
Rubber kun je er uittrekken en dan kun je er al bij
__________________
|
#13
|
|||
|
|||
ALS het zo een inbus is met een bol kop, kun je proberen met een dunne drevel in één van de hoeken te tikken, wellicht dat ie zover kan kantelen (bolkop) dat je hem met wat wrikken of een tang als nog kunt verwijderen..
|
#14
|
||||
|
||||
Rubber kapot snijden en met de beitel erop. Opties genoeg nu langzamerhand
__________________
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
ja morgen ga ik aan de slag,
bedankt voor jullie hulp!!!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#16
|
|||
|
|||
Ellende met de remklauw
Persoonlijk zou ik in de kern van de afgebroken inbus een gat boren en er een zelftappende bout indraaien om hem er vervolgens uit te trekken. Werkt prima!
Enne voortaan eerst wd40 oid erin spuiten en vervolgens zoals al gezegd de inbus er goed in tikken voor je gaat draaien. Veel succes!!! |
#17
|
|||
|
|||
Dat boren zal niet gaan lukken, want alhoewel de kwaliteit van zulk "praxis"-gereedschap te wensen overlaat, is het hard genoeg om niet in te kunnen boren.
Heb het ook gehad, uitlaatspruitstuk waar een tapeindje in afgebroken was: gat in tapeindje geboord, linkse tap (ja, van de praxis) erin, en die knapt af. Dat is er vrijwel niet meer uit te boren.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
???? praxis gereedschap, welk praxis gereedschap??? maar het probleem is opgelost, heb de hele klauw gedemonteerd en de daarna het rubber om het inbusje teruggerold en met een griptang het inbusje losgedraaid..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#19
|
|||
|
|||
zie de "", ik bedoelde de bolkop-inbussen van de buurman, die afbraken..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#20
|
||||
|
||||
ow waarom zou dat praxis gereedschap zijn dan?
ik heb best heel erg goeie inbussleutels zien krom buigen of breken, en dan bedoel ik maat 10 ofzo.. als je maar genoeg kracht zet gaat alles stuk hoor.. het was beslist geen praxis setje, beetje rare opmerking naar mij idee..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |