#1
|
||||
|
||||
probleem origineel schuifdak
Beste luitjes,
Ik sta nu voor een klein dilemma. Het zit zo; Nadat ik mijn schuifdak uit mijn 79'er golf gehaald heb om heel het dak en het schuifdak te restaureren krijg ik hem niet meer gesloten. Let op alles is weer netjes in kleur gespoten, nieuw schuifdak rubber, afwateringsgootje enz. De achterkant van mijn schuifdak wil niet meer uit zijn eigen omhoog! :frown: Alleen heeft iemand misschien tips om het dakje op de juiste manier af te stellen en dan met name een soort stappen plan.
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#2
|
||||
|
||||
Niemand die zijn ervaring wil delen over het afstellen van een origineel schuifdak?
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#3
|
||||
|
||||
ik denk dat de rotor (waar je hendel aanzit ) te ver is ingedraaid deze stopt met draaien als ie aan het eind is.
__________________
Like @ G-60 ! |
#4
|
||||
|
||||
Die rotor is toch gewoon een gelagerd asje met tandwiel en profiel waar je je hendel aan vast maakt?
Iets wat je oneindig lang rond kan draaien? Het zit zo: Als ik mijn dakje dicht wil draaien dan gaat hij het eerste stukje nog wel omhoog en daarna moeten de soort hefboompjes de rest afmaken. Dit gaat niet echt. Ik moet het dakje helpen en dan nog slipt het tandwieltje langs de kabel zodat hij een paar tandjes verspringt. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#5
|
||||
|
||||
Misschien alles even opnieuw doorsmeren??
Heb geen idee hoe dat allemaal werkt bij zo'n schuifdakje, maar smeren kan in elk geval geen kwaad
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#6
|
||||
|
||||
klopt van de hendel die stopt alleen bij een schuif/kanteldak, misschien ff smeren?
__________________
Like @ G-60 ! |
#7
|
|||
|
|||
ga eens kijken in vw garage daar hebben ze boeken met alle handelingen en maten van afstelling voor je open dak! Ik heb die ook maar heb geen skanner!
__________________
NOT fast NOT furious |
#8
|
||||
|
||||
Die boeken, kan je die ergens bestellen of aan geraken of is dat uitsluitend voor VW garage.
Handleiding is altijd handig lijkt me
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#9
|
||||
|
||||
Heb je al in een (Kluwer/Olyslager) vraagbaak gekeken, Sam?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#10
|
||||
|
||||
Jep, enigste wat er omschreven word bij handelingen aan de carrosserrie zijn het uit en in bouwen van deuren en achterklep. Maar ik zal eens gaan informeren bij de VW garage (of bij Timo, die werkt nu bij Peugeot :biggrin: ) naar de handleidingen.
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
normaal niet voor derden maar ik werk in garage en heb de oude handleidingen over genomen :biggrin: :biggrin:
__________________
NOT fast NOT furious |
#12
|
||||
|
||||
Kun je dat gedeelte dan niet even inscannen of gewoon faxen naar Sam?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#13
|
|||
|
|||
ja geef me hem zijn faxnummer en zal het straks effe scannen bij men moeder thuis
__________________
NOT fast NOT furious |
#14
|
||||
|
||||
Je kan morgen (zaterdag) tussen 10uur en 16uur wel faxen naar mijn weekendwerk.
FAX: Kweet niet hoe het zit om van belgie naar nederland te faxen maar ik denk het volgende (correct me if I'm wrong) 0031115620824 Gelieve te richten aan Sam van Goethem Je zou me er heel erg mee helpen. BVD
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#15
|
|||
|
|||
oei het zal voor maandag zijn want ik heb hier geen fax bij me maar zal anders proberen of ik het kan scannen en dan zet ik het hier wel.
__________________
NOT fast NOT furious |
#16
|
||||
|
||||
Dat laatste is ook goed hoor. Dan wacht ik nog even af
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#17
|
|||
|
|||
je gaat nog wat moeten wachten want men moeder is niet thuis maar morgen ga ik bij haar langs men zoontje oppikken en zal het dan proberen te fixen
__________________
NOT fast NOT furious |