#1
|
|||
|
|||
Golf 1 gtd blijft lucht aanzuigen
Hallo,
Ik heb een cabrio met een Origineel mk1 GTD blok. Hiervan heb ik alle brandstofslangen vervangen. Nu zit ik met het probleem dat er heel veel luchtbellen door de leiding lopen.. Hoe langer de Cabrio loopt, hoe minder het er lijken te worden.. Maar als ik hem dan uitzet en even later weer start zit alles weer vol bellen.. en Als ik hem eens flink doortrek in de toeren dan zuigt hij ook het doorzichtige gedeelte van de slang aan de pomp leeg.. Heb net 300 meter gereden, ben omgedraaid en ben stotterend en stotend naar huis gereden met 5 km/h (topspeed!!) omdat de pomp deze brandstofslang leeg had getrokken. Ik dacht eerst dat dit kwam door de dieselfilter, maar nadat ik deze ertussen uit heb gehaald heb ik er nog last van. Ik heb alle slangen nog eens goed nagekeken en aangedraaid, maar dit mocht ook niet baten. Wel zit er op elke leiding een wit potje van mercedes, deze zijn er door de vorige eigenaar opgezet. Deze potjes hebben het nummer: 001 477 66 01 Ik kan helaas nergens informatie over deze potjes vinden. Iemand die een idee heeft hoe het komt dat deze leiding zoveel lucht bevat? Of weet waar deze potjes voor zijn? Alvast bedankt
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#2
|
||||
|
||||
De dieseltjes zijn erg gevoelig voor lucht. Ik weet niet of de leidingen mooi strak om de aansluitpunten zitten maar daar ga ik wel vanuit. Ikzelf heb last gehad van een o ring op de brandstoffilter. Deze wordt eigenlijk bijna nooit vervangen. kost haast niets en bezorgd veel ellende.
De o-ring zit tussen het filter en de terugslag klep in de leiding. (gewoon onder de motorkap maar dat is wel bekend denk ik)
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#3
|
|||
|
|||
Ik ben erachter gekomen dat de witte potjes dieselfiltertjes zijn:
(HENGST Diesel Fuel Pre-Filter (In-Line Filter) With 90 deg. Elbow) Ik ga ze er morgen even afschroeven, mischien dat deze lekken of eventueel verstopt zitten. Quote:
Zal hier morgen ook eens naar kijken inderdaad. Maar moet eigenlijk ook weer niets uitmaken, aangezien ik er op het moment even geen filter op heb zitten
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 Last edited by ScareMercy : 31-03-2009 at 21:13. |