Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-05-2008, 20:55
dave1086 dave1086 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 3
Default Spontaan afslaan moter 1.6 74kW AFT

Spontaan afslaan van motor
• Je voelt het niet aankomen, in een keer is hij helemaal weg. (Toerental valt naar 0 terug en olielampje licht voor 2-3 sec. op net als bij starten)
• Verder lichten er geen lampjes op in dashboard.
• Niet afhankelijk van snelheid, versnelling, toerental, rijgedrag, remmen, optrekken, koud, warm, buitentemperatuur, enz.
• Slaat bij uitrollen niet aan door de koppeling terug te laten komen en/of sleutel opnieuw omdraaien.
• Na gestopt te zijn en ongeveer 5 minuten te wachten start hij weer.
• Direct starten na uitslaan heeft geen zin, startmotor draait gewoon alleen hij slaat niet aan. Dus wel na 5 minuten niks doen.
• Na tankbeurten slaat hij ook niet meer aan wat resulteert in weer 5 minuten wachten. (Ook na het openen van de tank)




Gedaan tot nu toe:

• Bobine verwisseld
• Temperatuursensor vervangen
• Computer uitgelezen bij dealer
• Bougies, bougiekabels en verdelerkap vervangen.
• Startblokkering en benzinepomp rechtstreeks verbonden , was eerst via alarmsysteem.
• Kleppenhuis schoongemaakt



Type: Golf III 1.6 74kw
Bouwjaar: 10-1997
Motercode: AFT
Reply With Quote
  #2  
Old 21-05-2008, 21:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

hallgever?
Reply With Quote
  #3  
Old 22-05-2008, 09:58
MichelT's Avatar
MichelT MichelT is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 178
Default

controleer eens de massakabel van je blok. Dat is die platte koperen kabel tussen je blok en daar waar je bobine vast zit. Even loshalen, beetje schoonmaken evt opschuren daar waar ie contact maakt. Klinkt gek, maar ik kreeg die tip ook, ik heb hetzelfde zelfde blok en soortgelijk probleem had ik. Daarna was het wel goed.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-05-2008, 12:02
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

Bdp sensor...?
Weet niet of de jouwe dat heeft..
Maar de klacht wijst wel die richting op!
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #5  
Old 24-05-2008, 18:31
dave1086 dave1086 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 3
Default

Heb het kabeltje van de Hallsensor doorgemeten, in de normale gevallen geeft hij 12 V aan. Toevallig sloeg hij af en heb ik meteen die stekker er weer uit getrokken en kon ik niks doormeten terwijl hij op contact stond, enkele minuten gewacht, hoorde ik een tik (volgens mij het gasklephuis) daarna weer doorgemeten en toen gaf hij weer 12 V aan en toen starte hij dus ook.
Relais van de ECU kapot?
Of de ECU zelf?

Nu heb ik dit ook gedaan na het openen van de tank, omdat hij ook na het tanken afsloeg. Halve minuut tankdop open gehad, toen weer doorgemeten en gaf hij ook niks aan, hoe kan dat, daar heb ik totaal geen verklaring voor en zelfs nog nooit van gehoord.

Wie kan hier wat mee???
Reply With Quote
  #6  
Old 24-05-2008, 19:28
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

die tik zou best wel is je brandstofpomp relais kunnen wezen! Zoiezo denk ik dat je in de buurt van brandstofsysteem zal moeten zoeken, aangezien hij het na het tanken ook niet doet...

Meet je brandstof pomp is door, of als ie niet wilt aanslaan? trek effe een brandstof slang van de filter af en kijk of er brandstof uit komt op het moment dat je hem op contact zet...
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #7  
Old 24-05-2008, 21:25
dave1086 dave1086 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 3
Default

Spanning naar pomp gemeten, bij inslaan van contact 12v daarna 4v, ruststand dus normale waarden. Hetzelfde als ik probeer te starten en het niet lukt heeft niks spanning, zowel toerentalsensor (op krukas), Hall-voeler en brandstofpomp. Zodra het geluid van de pomp weer hoorbaar is en de kleppenhuis zich stelt kan ik weer starten, hij heeft dus problemen met de voeding erna toe, wat naar mijn inzien toch door de ecu gaat.

Misschien toch de voeding naar de ecu? of relais? Misschien dit eens doormeten dan? als het kan tenminste.

Maar waar is de ecu geplaatst, ergens achter het dashboard, maar waar ergens?
Reply With Quote
  #8  
Old 24-05-2008, 22:47
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Contactslot?
Reply With Quote
  #9  
Old 24-05-2008, 23:18
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

Quote:
Originally Posted by René
Contactslot?


ik denk het niet, het kan best zijn dat het probleem in de ECU zit. Aangezien die zichzelf na een bepaalde tijd van het contact te staan zal resetten. Wat in dit geval dan best die 5 minuten zou kunnen zijn...

Contact slot zou niks met die 5 minuten te maken kunnen hebben aangezien het eigenlijk gewoon een schakelaar is... Maar, meten = weten:P dus ga je gek meten om te kijken of er daar een probleem in zit
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #10  
Old 25-05-2008, 10:13
MichelT's Avatar
MichelT MichelT is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 178
Default

Quote:
Originally Posted by dave1086
Spanning naar pomp gemeten, bij inslaan van contact 12v daarna 4v, ruststand dus normale waarden. Hetzelfde als ik probeer te starten en het niet lukt heeft niks spanning, zowel toerentalsensor (op krukas), Hall-voeler en brandstofpomp. Zodra het geluid van de pomp weer hoorbaar is en de kleppenhuis zich stelt kan ik weer starten, hij heeft dus problemen met de voeding erna toe, wat naar mijn inzien toch door de ecu gaat.

Misschien toch de voeding naar de ecu? of relais? Misschien dit eens doormeten dan? als het kan tenminste.

Maar waar is de ecu geplaatst, ergens achter het dashboard, maar waar ergens?


motorkap open, en onder het schutbord, daar waar je ruitenwisser mechnisme ook zit. Die kappen ff weghalen dan zie je hem wel...
Reply With Quote
  #11  
Old 23-03-2009, 13:47
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default

Is dit probleem al opgelost?
Ik heb namelijk het zelfde probleem bij de skoda Felicia van mijn vriendin.
Ik weet alleen niet zeker of deze dat ook na het tanken doet, maar voor de rest zijn de storingen het zelfde.
__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum