![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Spontaan afslaan van motor
• Je voelt het niet aankomen, in een keer is hij helemaal weg. (Toerental valt naar 0 terug en olielampje licht voor 2-3 sec. op net als bij starten) • Verder lichten er geen lampjes op in dashboard. • Niet afhankelijk van snelheid, versnelling, toerental, rijgedrag, remmen, optrekken, koud, warm, buitentemperatuur, enz. • Slaat bij uitrollen niet aan door de koppeling terug te laten komen en/of sleutel opnieuw omdraaien. • Na gestopt te zijn en ongeveer 5 minuten te wachten start hij weer. • Direct starten na uitslaan heeft geen zin, startmotor draait gewoon alleen hij slaat niet aan. Dus wel na 5 minuten niks doen. • Na tankbeurten slaat hij ook niet meer aan wat resulteert in weer 5 minuten wachten. (Ook na het openen van de tank) Gedaan tot nu toe: • Bobine verwisseld • Temperatuursensor vervangen • Computer uitgelezen bij dealer • Bougies, bougiekabels en verdelerkap vervangen. • Startblokkering en benzinepomp rechtstreeks verbonden , was eerst via alarmsysteem. • Kleppenhuis schoongemaakt Type: Golf III 1.6 74kw Bouwjaar: 10-1997 Motercode: AFT |
#2
|
||||
|
||||
![]() hallgever?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
![]() controleer eens de massakabel van je blok. Dat is die platte koperen kabel tussen je blok en daar waar je bobine vast zit. Even loshalen, beetje schoonmaken evt opschuren daar waar ie contact maakt. Klinkt gek, maar ik kreeg die tip ook, ik heb hetzelfde zelfde blok en soortgelijk probleem had ik. Daarna was het wel goed.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Bdp sensor...?
Weet niet of de jouwe dat heeft.. Maar de klacht wijst wel die richting op!
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#5
|
|||
|
|||
![]() Heb het kabeltje van de Hallsensor doorgemeten, in de normale gevallen geeft hij 12 V aan. Toevallig sloeg hij af en heb ik meteen die stekker er weer uit getrokken en kon ik niks doormeten terwijl hij op contact stond, enkele minuten gewacht, hoorde ik een tik (volgens mij het gasklephuis) daarna weer doorgemeten en toen gaf hij weer 12 V aan en toen starte hij dus ook.
Relais van de ECU kapot? Of de ECU zelf? Nu heb ik dit ook gedaan na het openen van de tank, omdat hij ook na het tanken afsloeg. Halve minuut tankdop open gehad, toen weer doorgemeten en gaf hij ook niks aan, hoe kan dat, daar heb ik totaal geen verklaring voor en zelfs nog nooit van gehoord. Wie kan hier wat mee??? |
#6
|
||||
|
||||
![]() die tik zou best wel is je brandstofpomp relais kunnen wezen! Zoiezo denk ik dat je in de buurt van brandstofsysteem zal moeten zoeken, aangezien hij het na het tanken ook niet doet...
Meet je brandstof pomp is door, of als ie niet wilt aanslaan? trek effe een brandstof slang van de filter af en kijk of er brandstof uit komt op het moment dat je hem op contact zet...
__________________
VWCulture.nl
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Spanning naar pomp gemeten, bij inslaan van contact 12v daarna 4v, ruststand dus normale waarden. Hetzelfde als ik probeer te starten en het niet lukt heeft niks spanning, zowel toerentalsensor (op krukas), Hall-voeler en brandstofpomp. Zodra het geluid van de pomp weer hoorbaar is en de kleppenhuis zich stelt kan ik weer starten, hij heeft dus problemen met de voeding erna toe, wat naar mijn inzien toch door de ecu gaat.
Misschien toch de voeding naar de ecu? of relais? Misschien dit eens doormeten dan? als het kan tenminste. Maar waar is de ecu geplaatst, ergens achter het dashboard, maar waar ergens? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Contactslot?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik denk het niet, het kan best zijn dat het probleem in de ECU zit. Aangezien die zichzelf na een bepaalde tijd van het contact te staan zal resetten. Wat in dit geval dan best die 5 minuten zou kunnen zijn... Contact slot zou niks met die 5 minuten te maken kunnen hebben aangezien het eigenlijk gewoon een schakelaar is... Maar, meten = weten:P dus ga je gek meten om te kijken of er daar een probleem in zit ![]()
__________________
VWCulture.nl
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
motorkap open, en onder het schutbord, daar waar je ruitenwisser mechnisme ook zit. Die kappen ff weghalen dan zie je hem wel... |
#11
|
||||
|
||||
![]() Is dit probleem al opgelost?
Ik heb namelijk het zelfde probleem bij de skoda Felicia van mijn vriendin. Ik weet alleen niet zeker of deze dat ook na het tanken doet, maar voor de rest zijn de storingen het zelfde.
__________________
Instagram/AndreBusser |