#1
|
||||
|
||||
Auto opkrikken
Hallo ik heb een vraag, ik wil me auto aan de voorkant opkrikken en dan op van die verstelbaare poten zetten zodat ik bij de versnelingsbak kom.
Nu was mijn vraag hoe kan ik dat het beste doen en op welk punt aan de voorkant, zit daar ook een krikpunt ???? mvg mathijs |
#2
|
||||
|
||||
ik heb het zelf wel is gedaan onder de radiateur/motorsteun balk, bij mn golf II, weet niet hoe dat bij een golf I zit..
__________________
Lover of life = Lover of Volkswagen |
#3
|
||||
|
||||
Daar zat ik ook al aan te denken, maar is dat sterk genoeg voor dat ik de zooi aan diggels heb.
En waar kan ik heb best de assteunen plaatsen. |
#4
|
||||
|
||||
Volgens mij zitten er plekken onder je auto waar je hem het beste kunt opkrikken. Ik heb bij mijn mk1 de assteunen onder de motorsteunen gezet.
__________________
Mijn auto's: 98'er Golf mk4 V5 Highline (daily) 84'er Golf mk1 1.6 cabrio (project) |
#5
|
||||
|
||||
Zal eens probeeren onder de motorsteunen te plaatsen.
De auto moet aardig omhoog dus er komt wel wat gewicht op te rusten. De versnelings stang die naar de versnelingsbak loopt is er uitgeschooten, kut klusje dus. Maar meot wel veilig gebeuren wil hem niet op me kop hebben vandaar. |
#6
|
||||
|
||||
Mag op slot is voor mekaar.
bedankt voor de tips. |
#7
|
||||
|
||||
Ik zet de assteunen altijd onder de bevestigingspunten van de draagarmen.
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Daar had ik ze ent ook onder haha, kwam het beste uit en het stevigst. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zet 'm altijd op een brug of put
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#10
|
||||
|
||||
Ik heb geen brug of put
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
wijsneus... onder de steunen van me draagarmen heb ik em ook staan. en afhangend van wat voor krik je hebt kan je hem ook even opkrikken onder je versnellingsbak. en dan op de steunen zetten.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#12
|
||||
|
||||
ik krik de auto altijd op onder die bobbel net achter de dorpel bij de voorkant, en dan zet ik een bok (steun) onder de draag arm bevestiging...
achterkant krik ik op onder de draagarm en zet daar ook de bok onder de draag arm bevestiging, gaat geen kant op!
__________________
VWCulture.nl
|
#13
|
||||
|
||||
Geintje van die brug/put... Die smilie's staan er niet voor niks hoor
Quote:
Met die bobbel bedoel je denk ik het krikpunt..? Het beste is daar opkrikken en inderdaad onder het chassis deel van de draagarmen te ondersteunen.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Op de een of andere manier vind ik opkrikken onder de versnellingsbak niet zo'n denderend idee.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
ja dat klopt
__________________
VWCulture.nl
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
nee inderdaad.. ik zou er geen veilig gevoel bij hebben.. ik zet de krik altijd onder de bevestigingspunten van de triangels (en ik ben niet de enige zo te lezen). Aan de achterkant bij de bevestiging van de achteras. Die krikpunten (of bobbels) zijn volgens mij meer voor een 2-kolombrug bedoeld, mijn ervaring is dat ze wel eens in willen zakken (of deuken) bij oudere auto's als heel het gewicht op 1 zo'n punt komt.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#17
|
|||
|
|||
Quote:
lijkt mij ook net zo'n fabuleus plan, net zoiets als ik laatst zag bij een garage de krik onder de trekhaak |
#18
|
||||
|
||||
wat ik sowieso altijd doe is na het opkrikken eerst een band (of 2) eronder schuiven.
als je assteun dan omvalt heb je niet die auto op je kop, en ja een jaar geleden is dat gebeurd bij iemand hier uit de buurt, die is gestorven onder zn auto
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#19
|
||||
|
||||
Ik doe er een stapel dikke houte bloke onder(band ook net zo makkelijk) veiligheid boven alles.
Mocht de auto raare dinge gaan doen, wil ik niet als laatste de tectiel laag van me auto bewonderen. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Dat heb ik ook wel eens gehoord, dat wil je inderdaad niet meemaken Als ik de krik laat zakken zodat deze op de bokken komt, laat ik de krik ook omhoog staan en ónder de auto. Mocht er iets met de bok gebeuren, dan staat de krik er nog onder. En idd als je je wielen eraf haalt, onder de auto leggen; heb je meer ruimte om de auto heen én een buffer mocht ie vallen
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |