#1
|
||||
|
||||
RS_Rick
Hallo people!
Sommigen kennen mij al van nog het oude-oude-VWForum (bruin-gele layout) en toen later ook Volksforum. Voor diegene die me nog niet kennen: ik ben Rick, 23 jaar jong, kom uit Den Haag eb moet dit jaar afstuderen voor Civiel Ingenieur (ing.). Daarnaast al sinds mn 16de VW-fanaat en dan met name op de minder 'doorsnee' modellen (lees: Golf). Ik heb altijd de konten-bakken leuker gevonden, zoals de Jetta, Polo Classic, Santana, maar ook de Variant moddelen van de Passat en Golf. Anyways ... wegens verkoop van mijn oude USA Jetta i.v.m. werken in het buitenland voor een halfjaar ben ik zeer inactief geweest op de VW sites. Ik heb ruim een jaar zonder auto gezeten, maar dan vandaag toch echt weer gezwikt voor de charmes van de lieve Polo Classic. Hierbij mijn Volkswagen CV: #1: Jetta CL '89 Coupé, een beetje de oldskool-look proberen te behouden. #2: Jetta GL '91 USA, bij deze heb ik de OEM-G60 stijl doorgevoerd. #3: Nissan Pathfinder '97, bij gebrek aan VW op het eiland St. Maarten heb ik zo'n halfjaar rondgereden in dit beest (V6, 4WD)... Opzich geen straf hoor ( ^^ That's me, that's me... !!! ^^ ) #4: Polo Classic C '88, mijn nieuwe aanwinst !! |
#2
|
|||
|
|||
zakken met die kontekar !!
verder is het wel een net wagentje zo op de foto's !? gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#3
|
||||
|
||||
De Polo Classic:
- Bouwjaar: 1988 - Motor: 1,05 liter (kortom: een echte mussle-car ) - Versnellingen: 4 (met de achteruit erbij gerekend kom ik ook aan 5 versnellingen ) - Geen elektrische ramen - Geen elektrisch bedienbare buitenspiegels - Geen centrale deurvergrendeling - Geen stuurbekrachtiging - Geen park assist - Geen anti blokkeer systeem - Geen airbags - Dus ook niet voor de passagier - WEL een toeter! Dat dan weer wel..., - Oja, en twee niet doorgezeten Mk2 GTi voorstoelen met hoogteverstelling (aangezien de vorige eigenaar net als ik wat langer is en het maar een klein autootje is). Kortom: gewoon een simpel karretje met een stuur en 4 wielen. Maar dan wel een heel leuk en zeldzaam karretje En laten we eerlijk zijn: "COMFORT IS VOOR MIETJES !" Echt grootse plannen (bij gebrek aan cash flow) zijn er niet: - Striping eraf, - Auto helemaal goed poetsen, - Bumpers en wielbogen weer netjes zwart maken, - Remmerij opfrissen (remt echt 'zompig', misschien even remvloeistof vervangen en ontluchten), - Misschien de roest aan de voorzijde en deukje aan achterzijde aanpakken. Als ik tegen die tijd een geldboom heb kaalgeplukt gaat-ie plat op zn buik verlaagd en komen er dikke klassieke wieltjes onder (ala gepolijstte 8J ATS Classics of iets in die trant). Verder nog opmerkingen, suggesties, of goede ideeen?! Groeten, Rick ! Last edited by RS_Rick : 06-08-2009 at 16:22. |
#4
|
|||
|
|||
Leuk ding en ook de plannen klinken goed.
Tipje voor het terug zwart maken van het plastic-werk; gekookte lijnzaadolie. Kun je zo bij de Gamma halen voor een paar euro de fles en werkt perfect. Hebt er amper wat van nodig en met een sponsje ben je in een halfuur klaar. |
#5
|
||||
|
||||
Ah, ben je weer hier?
Die lijstenset die ik heel heel lang geleden bij je heb opgehaald zit er nog steeds niet op, haha. |
#6
|
||||
|
||||
@ ROO:
Oke, dat zijn goede tips! Maar blijft dat ook goed zitten na een regenbui? Of zie je dan de regendruppels en druipers erin staan? @ Ruben: Zo lang... dat ik het niet eens meer weet haha ! |
#7
|
||||
|
||||
Toen had je de US Jetta nog iig. Kwam toen met een Passat 3BG variant. Maargoed zul je ook wel niet meer weten
|
#8
|
|||
|
|||
Het blijft super goed zitten. De olie trekt namelijk in het plastic waardoor de diepe kleur weer naar boven komt, het wordt weer echt zwart met een mooie glans erover. Zeker als je een paar lagen doet met een dagje intrekken ertussen. Dan is het weer als nieuw en kan je er weer maanden tegen.
Ik heb zo geen before en after foto's, maar voor die 3 euro per halve liter (waarvan ik 1/10 ofzo heb gebruikt) werkt het geweldig. |
#9
|
||||
|
||||
OPROEP:
Als iemand nog mooie wieltjes met een klassieke uitstraling heeft liggen (staat niet van erg veel belang, ik knap ze zelf op, als ze maar wel recht zijn!), in de maat 13 of 14", voor een schappelijke prijs... Laat het me weten! |
#10
|
||||
|
||||
Heej Rick! Ook weer van de partij!
Hoe zit 't nou met jou en the army? Kunnen we misschien dat plan van een paar jaar terug nog eens doorspreken als je 't wat rustiger hebt? Kunnen we misschien nog wat spullen van en naar de VS verschepen. In ieder geval welkom terug hier, ben benieuwd wat 't met de Polo gaat worden. Ik weet niet wat je precies aan wielen zoekt, maar ik heb hier nog wel het een en ander liggen, voor 'n plaatje moet je maar even bij mijn velgen-verkoop-topic kijken.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
||||
|
||||
Hé Breadfan! Haha idd, Army even op laag pitje i.v.m. studie, volgend jaar klaar en daarna ws. terug in dienst.
Waar vind ik dat velgen topic van je dan? Kwam alleen wat tegen over snowflakes? |
#12
|
||||
|
||||
VoilÃ*: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49562
Een deel ervan is al verkocht, en was niet meteen van plan wat over is nog te verkopen, maar als je er wat tussen vindt moet je 't me maar laten weten, dan regelen we wel wat. Heb liever de auto rijdend dan velgen in de kelder, en daar is geld voor nodig.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#13
|
||||
|
||||
Ik heb gekeken, maar het liefste zoek ik iets van 13 of 14" met een (diepe) velgrand. Maar aan de andere kant zijn gepolijste Teardrops met zijdeglans zwarte naafkap ook wel kikke natuurlijk. Maar denk dat het niet echt bij de stijl van een Polo Classic past. Te modern vrees ik.
Toch bedankt! |