|
|||
|
|||
Aanschaf Polo
Hallo,
Ik word over een paar maandjes 18 en ben aan het orienteren voor een eerste autootje. Nou vond ik de Polo wel interessant vanwege het lage gewicht (goedkoop in wegenbelasting), het zuinige en toch wel pittige motortje (1.3 dan) en het uiterlijk Ik heb het dan over de 86c Steilheck (volgens mij.. iig niet die steilheck met vierkante achterlichten, maar met rechthoekige rechtopstaande achterlichten, en ronde koplampen) Maar het blijven natuurlijk oude auto's. Waar moet ik op letten bij deze auto's bij aanschaf? Vanaf welke kilometerstand kan ik hem beter laten staan en wat mag een goede steilheck 1.3 ongeveer kosten? En zijn ze nog een beetje comfortabel op de snelweg? Met oog op de 4-bak en het geluidsniveau alvast bedankt edit: Zouden jullie wat foto's van "opgeleukte" steilheckies kunnen laten zien? Even inspiratie opdoen. Ben van plan binnenkort een auto te kopen en dan totdat ik 18 ben ermee aan de slag te gaan om hem naar m'n smaak te maken P.S. nog een klein vraagje, wat is nou het verschil tussen een Polo Derby en een Polo Classic? Last edited by Ducuki : 02-03-2009 at 16:19. |
|
||||
|
||||
Welkom, Polo Steilheck is een goede keuze !
Derby = oud type sedan (in NLD geleverd tot '82) Classic = 'nieuwer' type sedan, geleverd vanaf '82 Comfort in een oude polo: ik vind het wel meevallen, maar je moet het niet gaan vergelijken met een golf4 oid Het maakt meer lawaai, je draait meer toeren (geen 5-bak), maar een 5-bakje is zo gemonteerd en kost ook niet zo heel veel. Opgeleukte foto's van steilheckjes zijn wel te vinden in het album of in 1 van de topics. Mijn eigen steilheck; http://www.volksforum.com/forum/sho...?t=44063&page=2
|
||||
|
||||
Als je even tijd hebt: www.polo86c.nl
Daar staat grofweg alles wat je wil weten qua modellen en andere info. Gebruik de zoekfunctie.
|
|||
|
|||
thnx allebei!
ik verwacht natuurlijk ook geen comfort-niveau van moderne auto's klinkt in ieder geval goed dat er 5-bakjes onder kunnen. @Koen: ja had al wat geprobeerd met de search, maar moet nog ff wennen aan de structuur van dit forum die site ga ik zeker even bekijken |
|
||||
|
||||
Ik heb een steilheck gereden een 1.3nz, heerlijk. Wat er bij de mijne mis was is een rotte plek onder de accu, dat is toen gelast. Verder niet veel meer dan onderhoud eigenlijk.
|
|
||||
|
||||
Zorg dat je de polo op een brug hebt staan....
Check even hoe erg de roestvorming is aan de onderkant, ivm het behalen van APK Een 4-bak is wel te doen. Het enige nadeel is wanneer je op de snelweg zit je graag een 5e gang zou hebben!! En idd wat Koen zegt
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Net opgeknapt, gespoten, verlaagd, ander motortje..
Koopje!
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
Tja nog een paar kleine puntjes afwerken. Maarja daar is de prijs ook na denk ik
|
||||
|
||||
Quote:
denk je echt dat er iemand 750 euro voor gaat geven? |
|
||||
|
||||
Quote:
Geen idee. Maar koop eens een auto en spuit hem eens over? Wat kost je dat? Dan red je het niet met 750 euro ben ik bang.
|
||||
|
||||
hmm, was al bang dat je het niet zou snappen....
|
|
||||
|
||||
Ah zo . Tja ik vond de sticker wel grappig dus hij heeft er even op gezeten.
|
||||
|
||||
Quote:
even |
|
|||
|
|||
mijn vader had het erover dat ze die polo vroeger de "waterpolo" noemden vanwege water in de kofferbak?
Hij wist alleen niet over welk model polo het dan ging. Heeft de steilheck, coupe of classic hier last van? Of alledrie? Of 2 van de 3? @Arno: bedankt voor je aanbod maar het wordt mij toch iets te veel werk omdat het m'n eerste autootje moet worden. Ik heb de ballen verstand van motoren dus je zult wel begrijpen dat ik dan geen auto met een -klein- mankement aan de motor zal kopen Succes met de verkoop verder |
|
||||
|
||||
De naam waterpolo wat je vader zegt zal wel komen omdat ze wel eens rot willen zijn bij de accubak. Dan loopt het water aan de bijrijders kant naar binne.
Dus hebben ze niet allemaal en water in de kofferbak heb ik nog niet vaak gezien of het moet een hele slechte zijn. Ik denk dus dat je vader dat bedoelt vanwege de accubakken.
|
|||
|
|||
kijkm maar eens in mijn kofferbak arno
kan geen accuwak tegen op.
|
|||
|
|||
Quote:
Ja? ik heb er nu een 6 gehad ofzo en daarbij was er 1 achter slecht bij de rest echt niet. Maar die slecht was was ook overal slecht dus dat was niet zo vreemd dat hij daar ook rot was. Het was ook een 77er die al 8jaar buiten stond dus niet zo vreemd denk ik ow: dat was onder de naam van Nicky. Computer van het werk dus. Gr Arno dus