Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-03-2009, 12:48
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default Heleen heeft een vraag...

En aangezien dat nogal eens voorkwam en voor zal komen dacht ik: ik maak er maar gelijk een apart topic van. Als het niet mag dan hoor ik het wel .

Ten eerste: hoe groot is de kans dat een gelast (origineel) spruitstuk met nieuwe voorpijp weer openbarst? Aangezien de garage zich daar nogal dubbel over heeft uitgelaten.

Ten tweede: een 'tik' ergens thv de dynamo die ook versnelt bij het optrekken/rijden plus flikkerende dashboardverlichting (en in het verleden gewoon alle verlichting), een zoem die verdwijnt wanneer ik de verlichting uitschakel, dat wijst toch alleszins op een electrisch probleem, maar waar zou het allemaal in kunnen zitten?

Ik zou normaal gesproken ook tegen mezelf zeggen: breng dat ding toch gewoon naar de garage. Maar daar leer ik niets van en de ene garage spreekt de andere altijd tegen (neem gisteren als voorbeeld: de wegenwacht komt en zegt: ga naar een garage, het is je startmotor en misschien ook je accu, ik ga naar de garage en daar zegt ie: wat doe je hier, je startmotor is het zeker niet en je accu zal gewoon bijladen als je nu naar je werk rijdt... ) en bovendien heb ik best last van die economische crisis

Ik zal eens kijken of ik vanavond een geluidsfragment kan posten, zal nooit optimaal zijn vanwege ruis enzovoorts maar wie weet komt er iets zinnigs uit. En zoals ik in een ander topic al zei: als iemand zaterdag niets te doen heeft en niet al te ver van Breda woont... ik houd me aanbevolen!
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
  #2  
Old 18-03-2009, 12:51
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Heb je een multimeter? Ik zou eens beginnen met meten namelijk
Reply With Quote
  #3  
Old 18-03-2009, 13:06
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

weet je ook wat voor een motor of motor code je heb?

een gelast spruitstuk kan best lang goed blijven en ook heel snel kapot gaan,dat ligt eraan waar het lek zat en hoe goed iemand kan lassen.

die tik van jou kan ook door een lek in het spruitstuk komen.

ook kan het zijn dat een klep wat geluid maakt of klep stoter.
maar daarvoor moeten we je motor code hebben.

verder over je elektrisch probleem lijkt het vanaf hier op een massa probleem of er zit ergens misschien wel wat los.
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-03-2009, 15:35
zuivere311 zuivere311 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 119
Default

Meer hoef ik niet te zeggen.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-03-2009, 16:23
Benji-GT's Avatar
Benji-GT Benji-GT is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 241
Default

Kijk bij je dynamo eens naar je Koolborstels, heb ze vandaag ook voor 13,- vervangen. 2 schroefjes los en je pakt hem eruit. Ze mogen niet kleiner zijn dan 5mm namelijk. Bij mij hoorde ik hem laatst bij het gas geven ook zoemen met het toerental mee.

Laadt de accu wel bij ?
__________________
WIT !
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2009, 16:30
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,351
Default

Quote:
Originally Posted by zuivere311
Meer hoef ik niet te zeggen.


Das juist
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #7  
Old 18-03-2009, 16:43
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Inderdaad! Ga zo door!

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Das juist


Quote:
Originally Posted by Zuivere311
Meer hoef ik niet te zeggen.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-03-2009, 18:47
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

Goed bezig jongens.

De uitlaat laat ik dan maar even voor wat ie is, ik heb de rekening al gezien en voor dat geld rijd ik zeker nog wel weer terug naar Balkbrug als het moet want ik heb tenslotte garantie.

Betreft het klepperende geluid: even mn ogen goed open doen scheelt al een stuk. Ik zag dat de V-snaar wat aan het zwabberen was, althans zo zag het eruit. Bij motor afzetten kwam toevallig het juiste stukje naar boven, waar de V-snaar inmiddels al een stukje losgespleten is. Na nader telefonisch overleg met Edward, die overigens vindt dat ik de V-snaar zelf moet kunnen vervangen, besloten om dat eerst maar eens te (laten) fixen, dat zou al de helft kunnen schelen. Even afwachten dus wat er dan nog overblijft...

Overigens doet mijn achterruitenwisser het niet meer en nu meen ik me vaag te herinneren dat dit ook wel een typische Golf II kwaal is... hij geeft wel de impuls, die is en blijft hoorbaar. Dit is volgens mij toch ook redelijk makkelijk te verhelpen?

Oh en de auto is een Golf II 1.8 16v KR.
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
  #9  
Old 18-03-2009, 18:47
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by zuivere311
Meer hoef ik niet te zeggen.


Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Das juist



Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Inderdaad! Ga zo door!


Goed bezig!!!!!
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #10  
Old 18-03-2009, 20:14
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Heb int andere topic ook al gereageerd
Kom gerust langs
Reply With Quote
  #11  
Old 18-03-2009, 21:36
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

ik heb eventueel morgenmiddag wel tijd voor die v-snaar en woon in de buurt. maar zaterdag niet hoor.

achterruitenwisser deed het bij mij ook niet maar hebben ze in de garage toevallig voor mij al gerepareerd, waren de kabeltjes in het sharnierpunt van de kofferklep die slecht waren.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #12  
Old 18-03-2009, 21:41
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

Ik moet om 12 uur beginnen dus om 11 uur vertrekken (ik kom graag op tijd ). Maar toch bedankt! Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik ga proberen om het morgenochtend voor elkaar te krijgen. Zou zomaar een hele handvol andere problemen en probleempjes op kunnen lossen...
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
  #13  
Old 18-03-2009, 21:46
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

o nee dan gaat het niet lukken, ik moet tot half 11 naar school
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #14  
Old 18-03-2009, 21:50
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

Helaas, helaas... ik ga je niet aanzetten tot spijbelen Ik ga gewoon eerst ff kijken of een van de garages hier op de hoek het even tussendoor wil doen (jaja chickenshit, ik weet het) en zo niet dan ff kijken of ik een v-snaar kan scoren en dan waag ik de gok maar gewoon. Heb nu uitgebreide beschrijvingen en weet wie ik eventueel telefonisch kan bereiken dus alle hulpdiensten zijn alert
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
  #15  
Old 18-03-2009, 22:07
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

ik kan niet eens spijbelen want is toetsweek
maar succes iig!
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #16  
Old 18-03-2009, 22:16
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

Haha wauw, ik heb altijd gedacht dat ik dit nooit zou zeggen, maar... die goeie, ouwe tijd...
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
  #17  
Old 19-03-2009, 03:16
mellowyellow20VT
Guest
 
Posts: n/a
Talking

Quote:
Originally Posted by Heleen
En aangezien dat nogal eens voorkwam en voor zal komen dacht ik: ik maak er maar gelijk een apart topic van. Als het niet mag dan hoor ik het wel .

Ten eerste: hoe groot is de kans dat een gelast (origineel) spruitstuk met nieuwe voorpijp weer openbarst? Aangezien de garage zich daar nogal dubbel over heeft uitgelaten.

Ten tweede: een 'tik' ergens thv de dynamo die ook versnelt bij het optrekken/rijden plus flikkerende dashboardverlichting (en in het verleden gewoon alle verlichting), een zoem die verdwijnt wanneer ik de verlichting uitschakel, dat wijst toch alleszins op een electrisch probleem, maar waar zou het allemaal in kunnen zitten?

Ik zou normaal gesproken ook tegen mezelf zeggen: breng dat ding toch gewoon naar de garage. Maar daar leer ik niets van en de ene garage spreekt de andere altijd tegen (neem gisteren als voorbeeld: de wegenwacht komt en zegt: ga naar een garage, het is je startmotor en misschien ook je accu, ik ga naar de garage en daar zegt ie: wat doe je hier, je startmotor is het zeker niet en je accu zal gewoon bijladen als je nu naar je werk rijdt... ) en bovendien heb ik best last van die economische crisis

Ik zal eens kijken of ik vanavond een geluidsfragment kan posten, zal nooit optimaal zijn vanwege ruis enzovoorts maar wie weet komt er iets zinnigs uit. En zoals ik in een ander topic al zei: als iemand zaterdag niets te doen heeft en niet al te ver van Breda woont... ik houd me aanbevolen!


Zal ik mijn gele BENZ bus weer eens vol gooien met gereedschap en je waggie komen maken
Reply With Quote
  #18  
Old 19-03-2009, 11:53
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

Hahaha nou je bent van harte welkom! En ik woon inmiddels iets dichterbij

Volgende vraag: een stuiterende olietemperatuur, kan dat komen doordat de oude olie+filter er nog steeds op zit? (don't blame me: ik heb om een grote beurt gevraagd bij de garage en hij heeft er drie weken gestaan).

En mijn achteruitrijlichten doen het niet. En nu dat geklepper verdwenen is hoor ik weer een zoem, blijft continu, ook bij optrekken etc. Het lijkt niet zo doordringend als destijds met de brandstofpomp en ik vraag me nu af of ik ook niet op elke slak zout aan het leggen ben .
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote
  #19  
Old 19-03-2009, 16:54
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

dat was wel een hele grote beurt dan

mijn olie temp schommeld altijd tussen de 88 en 104 graden van mijn 16v.

waar komt de zoem weg???
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #20  
Old 19-03-2009, 17:11
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 844
Send a message via MSN to Heleen
Default

Voor mijn gevoel (vanuit bestuurdersstoel) links onder motorkap. Zou het de stuurpomp kunnen zijn? Want de stuurbekrachtiging werkt ook niet al te jofel. Het punt is als je echt gaat luisteren dan hoor je het niet meer
__________________
I HAVE GONE TO FIND MYSELF
If I come back before I return,
keep me here.

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."

Last edited by Heleen : 19-03-2009 at 17:17.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum