|
|||
|
|||
Voor de wiskundigen onder ons!
Even een vraagje mensen:
Toen ik de TH-lines nieuw kocht waren ze 8J breed ET20 en liep (bijna) niet aan. Nu kan ik evt. 9J's kopen met een ET21, gaan die dan heel ver naar buiten of heb ik heb ik het mis! Wie o wie?
|
||||
|
||||
Ze zijn een inch breder. Dat is 25,4mm. De helft daarvan zal hij meer naar buiten uitsteken en de helft ervan zal hij aan de binnenzijde breder worden.
Dus je moet ook uitkijken met je veerpoot. Maar aan de buitenzijde word je wiel zoveel breder: 25.4/2 -1 (vanwege de hogere ET-waarde) = 11.7mm Vanaf de velgrand gemeten zal de 9" brede velg dus 1.17cm breder vallen. |
|
|||
|
|||
als de et waarde gelijk blijft komt de helft van 2,56cm (1 inch (J) =1.28cm verder naar buiten en de andere 1.28cm komt verder naar binnen.
als ik me niet vergis !? gr. Martijn
|
||||
|
||||
ruben heeft gelijk
|
||||
|
||||
En Richard ook...
|
|||
|
|||
Quote:
Thnx Ruben, maar ik had nu A8 winterwielen met ET42 en 5 mm spoorverbreders en dat liep niet aan. Hoeveel is het verschil daar dan tussen. Dus tussen de 7J ET42 (+ 5 mm spoorverbreders) en de 9J met ET21. Gaat dat dan wel?
|
||||
|
||||
Mijn lezing:
9J tov 7J komt 25,4 mm meer naar binnen. ET42 tov ET21 scheelt 21 mm meer naar buiten. Als je bij de oude velgen dus die 5 mm spoorverbreding ook echt nodig had, ga je nu een probleem krijgen. Want je nieuwe velgen komen 4,4 mm (25,4 - 21) verder naar binnen dan je oude velgen...?
|
|||
|
|||
Quote:
mmmh, als dat zo is gaat dat nooit dus!!!! sh*tzooi!!