![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een setje 2 delige wielen waar ik het hart uit gehaald heb.
Nu moeten ze weer in elkaar en vroeg ik me het volgende af:\ -Moet er nog iets (kit) tussen het hart en het velgbed? -Moeten de boutjes in een bepaalde volgorde vastgeschoefd worden? -Moeten de boutjes met een bepaald moment vastgezet worden? Iemand die hier meer verstand van heeft? Last edited by Tjeerd : 22-02-2009 at 15:47. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Heb je de search (al eens) gebruikt?
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar vind je maar weinig over de harten van vleggen... ![]() Zoek even onder "uitklokken" of "velgen klokken". Daar vind je wel wat mee denk ik.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
||||
|
||||
![]() Dank je voor je zeer verhelderende reactie Arnaud, daar heb ik iets aan...
(ja dat heb ik gedaan, zoals ik dat vaker doe als ik iets wil weten. Als ik het niet kan vinden vraag ik het, daar is het forum namelijk voor, het delen van informatie.. Als je geen zin heb om vragen van anderen te lezen kun je misschien beter gaan lezen op een site als wikipedia..) Iemand die wel gewoon antwoord kan geven op de 3 vragen? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Zomaar enkele resultaten welke ik via de S E A R C H
![]() ![]() ![]() ![]() http://www.volksforum.com/forum/sho...referrerid=3563 http://www.volksforum.com/forum/sho...referrerid=3563 http://www.volksforum.com/forum/sho...referrerid=3563 http://www.volksforum.com/forum/sho...referrerid=3563 http://www.volksforum.com/forum/sho...referrerid=3563 http://www.volksforum.com/forum/sho...referrerid=3563 Wanneer het gaat om een hart wat in het velgbed valt en verder niks afdicht (bv de Polo GTI BBS) hoeft er geen kit tussen (zit af-fabriek ook niet).
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Dank je Arnaud, in je gevonden topics (gaan meestal over rm/ rsen)kan ik het niet lezen maar uiteindelijk neem je toch nog de moeite antwoord te geven.
Het gaat inderdaad, zoals ik in de ts zette om een hart dat uit het velgbed gedraaid is, (zoals de polo gti BBS). |
#7
|
||||
|
||||
![]() Als je het hart in de velg gaat monteren (2 of 3 delig of nog meer dus) dan moet je de velg ook uitklokken. Anders zou het zijn dat het naafgat niet exact in het midden komt. Als je dan gaat rijden is je wiel niet meer rond. Er zit dan zeg maar een hoogteslag in. Doordat het hart v/d velg niet exact in het midden zit zit de draai-as van de velg niet in dezelfde lijn als de middenlijn v/d velg.
Als het hart conisch in de velg ligt is de kans dat het er versprongen ingedraait word natuurlijk kleiner als bij een vlakke passing. Ookal zijn de boutgaatjes met een minimale tolerantie geboord dan kun je nog het hart iets verschuiven terwijl alle boutjes erin zitten. Sixpack heeft dit wel eens kort met wat foto's omschreven. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Hee Tjeerd....... welke velgen heb je dan.... das misschien wel makkelijk.
![]()
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
![]() BBS-en vergelijkbaar met de polo-gti BBS-en. Dus een velgbed met los hart.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daarom zei ik dat je even met die zoektermen die ik je gaf aan de slag moest gaan. ![]() Dat heeft alles te maken met het terug monteren van het hart van de velg. Wat de precieze regels zijn weet ik niet, en ik ben te lui er naar te zoeken, maar met die termen vind je het 101% zeker!
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |