#1
|
||||
|
||||
Koeling probleem golf 1.6
Mede forum genoten,
IK zit met een probleem. Ik heb een golf mk2 1.6 uit 1989. Toen ik de auto kocht wist ik dat de radiateur lek was, dus daar heb ik een nieuwe voor gekocht. Zo gezegd zo gedaan erop en geen probleem meer. Na een aantal dagen kwam ik erachter dat mijn waterpomp lekte. Dus ook daar een nieuwe voor gehaald en er op gezet. Probleem weer opgelost. Daarna werd ie elke keer heel erg warm. Dacht eerst dat het de fan sensor was maar de onderste koelslang was ijskoud. Oorzaak waarschijnlijk de thermostaat. Ook een nieuwe thermostaat gehaald en er op gezet, maar krijg nu elke keer weer dat de slang onder koud blijft. En mijn koelvloeistof telkens op. Gister gebeurde het weer maar na een paar keer goed gassen begint ie langzaam weer warm te worden en is het probleem opgelost totdat de auto uit gaat en dan weer aan en ik heb weer het zelfde probleem. De auto werd op een gegeven ogenblik te warm en de koelvloeistof spoot aan alle kanten uit mijn waterpomp. Kortom: Nieuwe radiateur, nieuwe watermpomp, nieuwe thersmostaat en kachel radiateur. En toch word hij telkens weer te warm. Ligt het aan mijn thermostaat dat de vloeistof niet verder doorstroomt of kan er ergens anders een probleem liggen. Help me please! word er een beetje gek van Groeten Waggel |
#2
|
||||
|
||||
uhm,
Doet je verwarming binnen het? Doet je kachelventilator het? Hoe ziet je uitlaatgas eruit? (kleur?) heb je behalve dat de waterpomp nieuw is en draait een goede circulatie van koelvloeistof? test: dop van het vulreservoir af en motor warm laten lopen, stationair(niet gaan gassen!) tot dat je het niveau ziet stijgen/dalen. (Edit: domme vraag, heb je de juiste thermosstaat gehaald? qua ºC openen en sluiten?) |
#3
|
||||
|
||||
Verwarming doet het wel maar blaast alleen koude lucht, deed ie eerst niet, blaasde eerst wel warme lucht voordat dit probleem kwam.
Kachelventilator doet het Uitlaat gas kleur is beetje wittig Circulatie is dus niet goed aanwezig, de slang die naar de bovenkant van de radiator loopt is erg warm, en degene die van de onderkant afkomt is koud. En thermostaat was voor een golf 2 als het goed is. Zit daar veel verschil in dan? Albast bedankt! Waggel |
#4
|
||||
|
||||
Ja afhankelijk van je blok zijn de graden celsius anders(uit mijn hoofd). kan openen bij 97º of bij 93º (uit mijn hoofd).
geen verwarming betekent dus geen koelvloeistof richting het verwarmingsgedeelte. en het koelingsgedeelte van de KVS zit na de verwarming. dus tussen de verwarming en de thermostaat zit ergens iets. heb je geen lekkage ofzo? (de waterpomp kan natuurlijk geen hete lucht rondpompen ) (en als je geen verwarming hebt binnen dan moet je vulreservoir haast wel leeg zijn? dat was bij mijn golf 1.6 tenminste zo...) |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb een hekel aan Caps-lock, maar in dit geval wel makkelijk. zie boven. |
#6
|
||||
|
||||
waterpomp lekte een klein beetje, vandaag alles er weer af gehad. Thermostaat is 100% goed, getest in heet water. Ene keer doet hij het wel en de andere keer niet.
Morgen maar eens naar de garage kijken of zij het kunnen oplossen. in ieder geval bedankt voor de hulp! Groetn Waggel |
#7
|
||||
|
||||
ene keer wel, andere keer niet? dat is nie goed!
|