#1
|
||||
|
||||
schijfremmen golf 2 -> jetta 1 achter
hey
ik heb vorige zaterdag de schijfremmen voor van de golf 2 overgezet op de jetta 1. mijn vraag komt even voor de achterremmen: de schijfremmen achter van de golf 2 GTI komen ook op de jetta. nou lijkt het allemaal heel makkelijk. op het ombuigen van de remleiding na. heeft iemand toevallig foto's van voor en na of tips&trics en alles wat me eventueel zou kunnen helpen hierbij. voor de duidelijkheid: ik ga van de trommels over op schijf. remkrachtverdeler zit er gewoon, dus ik ga ervan uit dat ik die kan blijven gebruiken. enige obstakel dat ik nu nog zie is de aansluiting van de remleiding. heb nog niet helemaal kunnen zien waar die nou uitkomt. alvast bedankt
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#2
|
|||
|
|||
Als je de remleiding wilt buigen zonder buigijzer dan moet je hem vol water laten lopen en in de diepvriezer leggen
Als er ijs in zit kun je hem gemakelijk buigen zonder rare knikken |
#3
|
||||
|
||||
Je klan de remleiding gewoon naar de onderkant van je as buigen heb ik ook zo gedaan. Het gaat erg makkelijk je zal alleen 2 beugeltjes moeten maken aan de onderkant van je as voor de overgang naar flexibele leiding. Ik heb dit meerdere malen gedaan en er is niets makkelijkrs. Succes!
|
#4
|
||||
|
||||
toppie. is allemaal gelukt. zal morgen even foto's maken en er wat van maken voor toekomstige refentie. moet alleen het laatste flexibele stuk remleiding ertussen prutsen en dan volgen er foto's.
had trouwens hier ook op wat meer fotos gehoopt.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#5
|
||||
|
||||
om nog even hier op terug te komen.
voor eventueel toekomstige vragen: men nemen 1 jetta mk1 trommelrem van de achteras: trek alle veertje los. de trommelrem veer indrukken en de pin een kwartslag draaien. draai de 4 bouten van de as los die zichtbaar zijn achter de wiellager. bewaar de bouten goed om de wielas van de schijfrem te bevestigen. vervolgens bevestig je de wielas. weer 4 bouten vast. daarop de schijf. volgorde: wielas - 1ste lager in de schijf - schijf - 2de lager - lagerring - moer met hoe heet dat pennetje ook al weer. die krul je om wielas heen. vervolgens monteer je de ophanging van de rem. remschoenen erin. en de rem erop. LET OP: de veertje op de remschoenen duwen tegen de rem aan om te zorgen dat de remschoenen richting de as word geduwt. en het eindresultaat ziet er zo uit: mocht iemand nog de goesting hebben om hier een professioneel verslag van te maken dat wel duidelijk is en met de juiste benamingen. be my guest
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#6
|
||||
|
||||
waarom niet gelijk een paar nieuwe schijven?
|
#7
|
||||
|
||||
waarom wel nieuwe schijven deze lijken zo op de foto te zien in goede staat.
wat heb de ombouw totaal gekost ? |
#8
|
|||
|
|||
Heb je met de originele remkrachtverdeler geen grote kans dat je bij flink remmen achterstevoren staat? :O dat is namelijk de enige reden dat ik mijn g60 remmen er achter nog niet op heb zitten.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#9
|
||||
|
||||
Je hebt nergens last van,ik het de orginele remkrachtverdele (lastafhankelijk) gewoon laten zitten van mijn golf 1 GTI.
geen problemen ge hat ook niet bij apk. |
#10
|
|||
|
|||
Ok, maar op een Golf 1 Gti heb je de remkrachtverdeler op de achteras zitten toch? op mijn cabrio zitten er 2 potjes op mijn hoofdremcilinder (volgens het boek drukafhankelijk). Dat werkt toch net iets anders?
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#11
|
||||
|
||||
je moet de 2 potjes van een scirocco 16v er op zetten (volgen mij met 03/15 moet er op staan weet het niet zeker meer) dan gaat het ook goed.
dan hoef je achter geen remkrachtverdeler meer zetten. |
#12
|
||||
|
||||
Er zit een remkrachtverdeler op de achteras.
De ombouw heeft vrij weinig gekost, GTI gesloopt en in onderdelen verkocht |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, dat zijn inderdaad de 03/15. Maar die zijn vrij weinig te vinden, en veelste prijzig. Is er geen remkrachtverdeler van een golf 2 gti of van een corrado of iets dergelijks over te zetten? of een complete hoofdremcilinder als deze de drukverdelers standaard ingebouwd hebben?
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#14
|
||||
|
||||
Er zat onder deze Jetta al gewoon een remkrachtverdeler?
|
#15
|
|||
|
|||
En die zijn standaard voldoende? aangezien ik veel verhalen hoor over dat een auto heel snel achterstevoren staat bij flink remmen als men deze standaard lastafhankelijke remkrachtverdeler van een golf gebruikt.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat klopt en ik heb de remveer er al af. Heeft me nu al 2 achterbanden gekost Gelukkig kosten 195-45-16 geen drol. |
#17
|
||||
|
||||
Ach hij merkt het vanzelf als ie achterstevoren op de snelweg staat
|
#18
|
|||
|
|||
Haha, ik denk dat ik toch maar een instelbare remkrachtverdeler van wilwood ga halen.. speel ik in ieder geval op safe.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#19
|
||||
|
||||
gewoor origineel scirocco bouwen,dan heb je ook nergens last van.
|
#20
|
||||
|
||||
merk het volgende week wel. anders gaat alsnog de remkrachtverdeler van de golf 2 gti erop.
ombouw heeft niks gekost. golf 2 gti in onderdelen gesloopt en verkocht. alleen remmen en blok gaat over. gehele ombouw jetta naar gti heeft me nog steeds niks gekost.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |