#1
|
|||
|
|||
k-jettronic turbo
hoi ik ben nieuw hier, ik zit al een tijdje op het vwforum maar daar is het ook niet altijd even gezellig, dus daarom ben ik nu hier,,
de topic naam zegt het al heeft er iemand meer informatie over een k-jetronic turbo / en aanpassingen?? gaat het werken op een KR-16v?? lijkt me wel met de k-jettronic, ik heb al veel topics hierover gelezen maar ik ben er niet echt veel wijzer van geworden. groeten Patrick Last edited by patrick16v : 28-09-2004 at 13:34. |
#2
|
||||
|
||||
Porsche 924 Turbo... Volvo 240 Turbo meen ik ook.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#3
|
||||
|
||||
inderdaad, Volvo 240 turbo K-jetronic schijnt te werken. Geen ervaring mee.
Ga gewoon voor Digifant, ok..iets moeilijker wat betreft electronica (valt ook wel mee), maar wel zo te vinden (en turbo K-jet zoek je naar tot je 40e).
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
dus een k-jetronic turbo is moeilijk te krijgen, jammer. want ik heb namelijk 2 complete KR blokken, dus daarom wil ik het met een k-jetronic turbo proberen, hoef ik er ook geen digifant op te zetten,
zijn er mensen die met een k-jetronic turbo rijden en daar foto's o.i.d van hebben? ik ben weer een aardig wat internet site's verder, maar nog niet veel tegengekomen, wat heb ik zoal nog meer nodig behalve turbo? spruitstuk alvast bedankt weer Last edited by patrick16v : 28-09-2004 at 14:30. |
#5
|
||||
|
||||
Intelcooler, en hoop buizen klemmen enz.....
Maar leg eens uit waarom geen digifant? Kom je uit Zeeland?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#6
|
||||
|
||||
je kunt je K-Jetronic zelf upgraden naar turbo-spec
Je moet zorgen dat je een luchtweger te pakken krijgt Porsche 924 turbo, volvo B21FT motoren, saab 900T (probeer wel iets met ongeveer gelijke cilinderinhoud te charteren) en daarnaast kun je de koudestartsproeier + regelunit van een audi 5 cilinder turbo gebruiken voor de extra verrijking van je mengsel Andere optie is het Saab APC systeem overbouwen, maar daar komt wat meer bij kijken. Andere optie is natuurlijk ombouwen naar digifant 1 of een stand-alone injectiesysteem pakken maar dan wordt je portomonee een flink stuk dunner
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
|
#8
|
||||
|
||||
dit is tog wat je bedoelde??
|
#9
|
|||
|
|||
hier zit ook zo'n ghetto olieterugloopvinding op
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#10
|
||||
|
||||
Hehehe ik had ook een fles als olievanger op m'n ontluchting
Dat is inderdaad een turbo op K-jetronic
__________________
Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
De IC en buizen en klemmen wist ik ja, en ik kom inderdaad uit zeeland!! jij ook volgens mij kom ik regelmatig bij jou in de straat langs gereden kan dat kloppen en ik neem geen diogifant omdat ik dan weer op zoek moet naar een digifant injectie systeem + draadboom, en ik heb hier 2 blokjes ligggen met k-jetronic, en een k-jettronic turbo zie je niet veel, de rest allemaal bedankt voor de reactie's p.s. de reacties zijn wel serieuzer als vwforum toppie! |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
juist jan dat is precies wat ik bedoelde!!!! is het jou blokkie? of van een bekende?? dit zou hem moeten worden jah |
#13
|
||||
|
||||
Je kan eens op http://www.onderdelenlijn.nl kijken of een sloperij in Nederland deze spullen voor je heeft liggen.
__________________
http://www.volkswouter.nl |
#14
|
|||
|
|||
http://ffp-motorsport.com/other/jyns02/index.php
dit is het hele verhaal van de 16vT met nog meer foto's en ik zal eens proberen of ik zpullen bij elkaar kan krijgen Last edited by patrick16v : 29-09-2004 at 11:39. |
#15
|
||||
|
||||
nee het is geen bekende van mij helaas want dan had ik het er al op gehad....
maar ben ook aant zoeken voor specs. want dan gaan we van de winter ff een beetjuh meer power in dat ouwe pakhuis gooien dus mochten jullie wat intressants vinden laat het ff weten |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
is goed ik hou je op de hoogte, ik wil ook meer vermogen uit mijn 16v gelijk cilinderkop laten bewerken en andere nokstok erin, daar gaan we in essen voor kijken als jij weer meer weet hoor ik het ook wel mzzls |
#17
|
||||
|
||||
Ford Escort Turbo.
|
#18
|
||||
|
||||
Als je geen geld in een digifant comp/kabelboom wil steken. begin dan ook niet meet een 16vt project.
Zorg eerst eens dat die auto van je goed loopt
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
ik wil wel geld in een digifant kabelboom steken zo is het niet!! en auto loopt goed nu!!!! geen problemen meer! en de turbo is niet voor het blok dat nu in de auto hangt! maar voor een ander blok!!! en voorlopig begin ik er ook nog niet aan, want ik zoek eerst ook nog een leuke mk1, ik ben alleen alvast wat info aan het verzamelen Last edited by patrick16v : 29-09-2004 at 13:18. |
#20
|
||||
|
||||
gelukkig geen ge-ouwe hoer meer voor je,
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |