#1
|
||||
|
||||
Duitse autosportdag Assen oproep sprinters
Het is dit jaar nodig om je vooraf aan te melden voor de sprint aangezien er nu ook time attack is op deze dag.
Vandaar ff deze oproep. Hoe kan ik mee(st)rijden? Wegens het grootte succes van de voorgaande edities en een maximaal aantal te vergeven plekken, zal de aanmeldprocedure vooraf gedaan worden. De kosten van deelname zullen €5,- bedragen en dient tijdens het evenement betaald te worden. Wanneer je mee wil sprinten voor de winst, dien je voor n.t.b datum een mail te sturen naar Brian@402events.com Dit e-mail adres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. met de volgende gegevens: Naam: Adres: Postcode: Woonplaats: E-mail adres: GSM nummer: Merk / type auto: Motor inhoud in liters/type: Aantal pk: Klasse: tot en met 2 liter / vanaf 2.1 liter / Turbo,Lachgas of Compressor Sprint Wat is het? Altijd al eens alle power uit je auto willen halen? Dan is dit jouw onderdeel. Tijdens dit onderdeel wordt er op het circuit gestreden op de 1/8 mijl (201 meter). Serieuze performance cars gooien al hun PK’s in de strijd om de snelste te worden: dit wordt een geweldig spannende strijd tussen de aanwezige merken. Niet alleen Volkswagens en Opels zullen tot het uiterste gaan, ook de echte krachtpatser bolides als de Porsche en BMW halen het onderste uit de kan. Ongekende sprintsensatie op Nederlandse bodem! Deelnemers die meedoen aan de sprint strijden in drie verschillende klassen om de winst: • Benzine/Diesel t/m 2 liter • Benzine/Diesel vanaf 2.1 liter • Turbo/Lachgas/Compressor Het voertuig van de deelnemer wordt voor de start gekeurd door de keuringsmeester, deze controleert het voertuig en plaatst de deelnemer in de juiste klasse. In deze klassen zal men tegen elkaar strijden op het circuit, de verschillende klassen zullen niet tegen elkaar uitkomen. Tijdens de sprint rijden de deelnemers 1 tegen 1. ’s Ochtends gaat het programma van start met een kwalificatieronde. In de kwalificatie gaan de rijders een zo snel mogelijke eindtijd neerzetten. De kwalificatieronde wordt gevolgd door de finale, waar uiteindelijk de winnaar uit zal komen. De kwalificatie en de finale zullen niet via een knock-out systeem werken, maar zijn gebaseerd op de tijd die geklokt wordt. De 16 snelste tijden uit de kwalificatie, zullen strijden om de titel in de finale. De tijden van de gereden sessie zijn de volgende: Sprint Kwalificatie: 11:00 – 13:30 Sprint Finale: 13:30 – 14:30 Hoe gaat het sprinten? Vooraf is het belangrijk een aantal dingen te weten. Allereerst een korte uitleg over het start/finish systeem. De sprints vinden plaats voor de hoofdtribune, bij de normale startplekken op het circuit. Sprinters zullen door de organisatie het circuit opgestuurd worden, via de ingang van de pits, om zo aan te sluiten bij de startrij. Vervolgens zal er gestart wordt via een lampensysteem. Hierop zijn 5 lampen zichtbaar, drie gele lampen, één groene en één rode lamp. De drie gele lampen hebben als functie om af te tellen voor de start. Steeds gaat er één extra lamp aan. Wanneer ze alle drie aan zijn, zal als laatste het groene licht aangaan (met een zelfde tijdsinterval) waarna de twee coureurs op het gas mogen gaan. Wanneer iemand te vroeg van start is gegaan, zal meteen het rode licht gaan branden, wat aangeeft dat er een valse start plaatsvond. Na de start, zullen de deelnemers zo snel mogelijk de 201 meter af willen leggen om een snelle tijd te noteren. Aan het einde van de 1/8 mijl staat een systeem met sensoren opgesteld. Als een auto langs de sensoren rijdt, word tussen de sensoren een onderbreking gemeten wat aangeeft dat de auto over de finish rijd en op die manier een tijd neerzet. Vervolgens zal de tijd door een presentator omgeroepen worden. Wanneer de deelnemers uiteindelijk over de finish zijn, zullen zij teruggeleid worden door de pits om vervolgens weer aan te sluiten bij de start, voor een volgende sprint. Wanneer de klasse klaar is met sprinten, zullen de deelnemers niet meer het circuit op gestuurd worden. Dit jaar moet je je vooraf inschrijven, om mee te mogen doen aan het sprinten. Je zal vervolgens bericht krijgen, hoe laat je waar wordt verwacht. Wanneer je niet op tijd bent, zal de plek voorzien worden aan mensen op de reservelijst. Dus wees er op tijd bij! Last edited by vw roadwarrior : 12-02-2009 at 10:18. |
#2
|
|||
|
|||
en waar wordt dit gehouden.
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Assen
__________________
VWCulture.nl
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Al aangepast |
#5
|
||||
|
||||
402 events met 201m sprint... hmmm....
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#6
|
|||
|
|||
kom ik zekere weten ook even langs ga niet sprinten maar even zien.
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
200m is wel erg kort, als het nou 400m was geweest dan ja!
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50316 Alstjeblieft..3 datums op het mooie lelystad |
#9
|
|||
|
|||
En welke datum is het in Assen ?
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue Golf2 gti 20vt edition blue Golf6 gti R |
#10
|
|||
|
|||
400 meter is beter lelystad dus
idd 402 event altijd lang wachtten ,op een show die dan door hun betaald word en wij voor niks de auto dr aan wagen na 45 min 1 minuut sprintten ,,,,,
__________________
quintus.....de grote race |
#11
|
||||
|
||||
Valt wel mee,heb verleden jaar 8 runs in de regen kunnen maken.
Ging wel lekker door. En ze werken nu samen met dhra he,dus dat komt het ook weer ten goede. Ga voor de grap eens op bittburg rijden,doe je 3 a 4 runs per dag.. Keverdag verleden jaar ook maar 5 runs gedaan. Ligt er gewoon aan hoe druk het allemaal is. Komt bij,voor mij is assen een thuiswedstrijd.en kan je je weer een dagje uitleven |