|
||||
|
||||
Welke ABS sensor is kapot?
Weet iemand hoe ik erachter kom welke ABS sensor kapot is? Mijn ABS lampje brandt namelijk constant..
Kan ik bijvoorbeeld de weerstand meten, zoja waar kan ik dit het beste doen?
|
||||
|
||||
Of even laten uitlezen bij een garage....pas ook laten doen bij de Lupo GTI van mn vriendin,word dan duidelijk weergegeven welke er kapot is/zijn.
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
Oke, bedankt. Dan zal ik dat binnenkort even laten doen...
|
|||
|
|||
vaak zijn vervuilde stekkers de boosdoener of vervuilde abs ring, dus de sensor hoeft niet kapot te zijn...
|
|
|||
|
|||
Quote:
Je kan ze inderdaad testen door de weerstand te meten.....er zit links en rechts onder de motorkap en onder de achterbank een connector die naar elke sensor loopt..de weerstand van een goede sensor moet tussen de 1000 en 1300 ohm liggen... Controleer vervolgens ook de bedrading naar de regelunit...trek daartoe de stekker van de regelunit en meet via pen 5 en 23 de sensor voor, via pen 7 en 25 rechts voor. Pen 6 en 24 links achter en pen 4 en 22 voor rechts achter. Uiteraard moeten de sensoren dan weer aangekoppeld zitten. De connector op de regelunit is van links boven (pen 1) naar rechts onder aangesloten...de onderste rij begint met pen 19. De weerstand via de bedrading moet ook tussen de 1000 en 1300 ohm liggen Last edited by Fred : 16-09-2008 at 21:52. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Fred is back
Ik heb hetzelfde probleem maar nog nooit een oplossing gevonden, heb er ODBtoolt nog voor gemaild en die zeiden dat het niet uit te lezen is op een 3 pins stekker. |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Mijn abs gaf 1233 als storingcode, dus heb ik zojuist de sensor linksvoor vervangen. Meet ik de weerstand door de kabel dan lees ik ongeveer 1100 ohm af.
Maar toen ben ik uit nieuwsgierigheid eens de sensor aan de bijrijderskant gaan meten en deze heeft totaal geen weerstand... Hoe kan het dat de abs nog steeds linksvoor als foutmelding geeft
|
||||
|
||||
foutmeldingen al gereset?
|
|
||||
|
||||
Quote:
En hoe kan ik dat doen?
|
|||
|
|||
wist zich vanzelf bij de oudere systemen
wat vaak de problemen zijn bij golf mk2 en corrado met het abs zijn: sensoren van de voorwielen en de computer
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe kan het dan dat ik nog steeds een foutmelding aflees voor linksvoor terwijl de sensor vervangen is en de kabel 1100 ohm weerstand geeft?
|
||||
|
||||
Quote:
Met je uitleessoftware, daar zit meestal een knop "Reset Errors" ofzo |
|
||||
|
||||
Quote:
Moet ik wel eerst uitleessoftware hebben
|
||||
|
||||
je bent toch aan die foutcode gekomen?
Als ik een auto uitlees reset ik eerst alles, dan weet je zeker dat er geen oude foutmeldingen naar voren komen |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben aan de foutcode gekomen dmv de knippercode van het abs lampje... Dus er is geen software aan te pas gekomen
|
|||
|
|||
Quote:
Wissel de sensoren eens om.....kijken of je dan de foutcode weer aan de zelfde kant krijgt.. Misschien heb je wel verkeerd gemeten en de sensoren verwisseld ?? |
|
|||
|
|||
Quote:
Bij mijn weten geeft dat lampje geen foutcodes aan ..... en je schrijft in je eerste posting dat ie constant brand??? |
|
||||
|
||||
Normaal blijft het lampje constant branden ja.
Je kunt de foutcode krijgen door een kort stukje draad te pakken en de 1ste ingang van de zwarte en de grijze stekker met elkaar te verbinden (onder de pook), vervolgens zet je de wagen op contact en dan begint het abs lampje de foutcodes te knipperen