|
|||
|
|||
1600 16v BCB kachel word niet warm
ik heb een probleem met een 1.6 16v motor, code bcb
de kachel binnen word heel erg laat lauw, warm worden doet ie al niet meer vandaag de waterpomp en de thermostaat vervangen, nadat alles er weer aan zat gaan rijden, word de motor te warm, voel aan de slangen dat de thermostaat niet open gaat, maar ook de kachel blijft koud. probleem van de thermostaat is waarschijnlijk de deksel, dat het pinnetje zich niet meer af kan zetten, maandag maar een nieuwe deksel bestellen, nu de thermostaat er uit gehaald, word de motor bijna niet warm, maar nu word de kachel in eens wel sneller lauw.... kan dit verband hebben met de thermostaat? lijkt me niet want als de thermostaat dicht blijft word de kachel helemaal niet warm. weet iemand wat dit kan zijn ik weet het niet meer |
|
|||
|
|||
niemand
|
|
|||
|
|||
Als de thermostaat dicht is moet de kachel nog wel warm worden. Dus daar kan het niet aan liggen.
Misschien heb je lucht in het koelsysteem zitten. Kan bijvoorbeeld komen door een lekke koppakking. Of de warmteregelaar is kapot. Als je de thermostaat er uit haalt duurt het inderdaad heel lang voordat de motor warm wordt. Vooral met dit koude weer.
|
|||
|
|||
Quote:
Wat bedoel je met de warmte regelaar, de eenheid die je bediend met de draaiknop? |
|
|||
|
|||
Quote:
Ja
|
|||
|
|||
Quote:
zit deze onder het dashboard, of in de motorruimte? |
|
|||
|
|||
Bedoel echt de regelaar zelf. Die is bij mij ook een keer kapot gegaan. Heb er toen een nieuwe unit in gezet. Dus het hele gedeelte met de 3 draaiknoppen.
|
|||
|
|||
En alsjeblieft...