|
|||
|
|||
Vraag m.b.t. Polo GTI 6n2
Hoi,
Even een vraag m.b.t. mijn Polo GTI. Hoe herken ik een probleem aan de versnellingsbak van mijn Polo? Ik hoor sinds enige tijd een "metaal achtig" geluid bij het gasgeven (vooral te horen in de 4e en 5e versnelling). Zodra ik de koppeling intrap is het weg. Schakelen doet hij nog prima en ook optrekken is nog steeds lekker pittig. Ik heb af en toe het idee dat het geluid komt van iets dat los zit ofzo. het is een beetje een rammelend/gillend geluid (moeilijk te omschrijven). Naar mijn idee is het geen bak probleem, aangezien iedereen die ik erover heb gesproken aangeeft dat het schakelen dan moeilijker wordt (dat je hem op een gegeven moment niet meer in de versnelling krijgt). Dat heb ik dus niet. Heeft iemand advies? Of een goed/betrouwbaar adres (liefst omgeving Amsterdam of Gooi) waar ik hem kan laten nakijken? VW dealer wilde er natuurlijk direct een andere bak onder zetten (voor de hoofdprijs). Polo is uit 2000 en heeft 116.000 km op de teller. Alvast bedankt. |
|
||||
|
||||
kan een lager zijn die lawaai begint te maken
kan goed zijn dat hij dan nog goed schakelt hoor, maar als die lager eens helemaal kapot is, dan blokkeert de bak gewoon |
|
|||
|
|||
Een keer de olie aftappen van de versnellingsbak en kijken of deze metaal deeltjes bevat.
Het is niet verkeert om met deze kilometerstand een keer de bak olie te vervangen. En krik de auto een op aan de voorkant en controleer de wielen op speling (eventueel even de wielen ronddraaien in zijn 4e en 5e versnelling).
|
||||
|
||||
maat van mij had hetzelfde bij 2de en 3de versnelling
heeft hem uiteindelijk nieuwe versnellingsbak gekost hoop dat jij meer geluk hebt grtz
|
||||
|
||||
99% van de 6n2 gti heeft al kapotte versnellingsbak gehad
onder onze hebben we toen ook een nieuwe laten steken bij vw dealer, 2200 euro (versnellingsbak + inbouwen) en wij waren gerust |
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi bedankt voor de reactie. Het dilemma bij ons is eigenlijk dat we de auto binnenkort waarschijnlijk weg gaan doen en er niet gigantisch veel nog aan willen besteden...... Het is een erg leuke auto maar wordt helaas overbodig. Nog enige tips? Groeten |
|
|||
|
|||
Een revisie van je bak laten doen..
Er is iemand hier op het forum die dat doet VWMK11driver (oid) heet hij. |