#1
|
||||
|
||||
geen kachel meer.
hallo mijn kachel blijft koud.van mijn type 2 gti 16v pl
ik heb al de thermostaat vervangen want die was ook stuk,maar nu blijft het koud in de auto. er zit genoeg kvs in. ik weet niet of het wat uit maakt maar er is een type 3 dashbord ingebouwd. ik heb geen 2 linker en ook geen 2 rechter handen maar gewoon 1 links en 1 rechts, kan ik dit zelf proberen te fixen???? wie kan mij helpen. |
#2
|
|||
|
|||
Al gekeken of je kachelradiateur lek is?
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
nee dat niet maar ik ga er van uit dat mijn koelvloeistof peil dan moet zakken als dat ding lek zou zijn....toch?? |
#4
|
||||
|
||||
Heb je het dashboard zelf ingebouwd? Zitten de slangen werkelijk op een kachelradiateur aangesloten?
En anders misschien een luchtbelletje?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
haha dat zou lullig zijn ..nee niet zelf gedaan. waar zit zo,n radiateur dan...toch helemaal verstopt achter de dash?? |
#6
|
||||
|
||||
hij is al es ontlucht trouwens.
|
#7
|
||||
|
||||
Zou idd lullig zijn, maar ik heb het ook gehad met mijn GTI. Daar was 1 van de slangen gewoon weer retour gelegd op de leiding waar de retour van de kachel op hoorde.
Hier zat dus wel een kachelradiateur in, maar deze was dus lek... Maar je hoort de aansluitingen van de kachel wel te zien als je onder de kap kijkt...dus dat zou ik even checken....stel die veur... En hoe heb je het systeem ontlucht? Verder worden alle koelvloeistofslangen wel warm?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
||||
|
||||
het zal me niks verbazen hoor dat er aan geknutseld is want er mankeerd van alles aan.
maar goed ik heb de auto dan ook voor een habbekrats gekocht de slangen worden wel gewoon warm. ik heb de auto laten draaien er er steeds water bij op gegooit net zolang het peil niet meer zakte. daarna gereden en herhaald. ik vrees dat ik achter die kut dashbord moet kijken...of niet??? of gewoon m,n jas aan houden....want ja wat er niet in zit kan ook niet stuk gaan of lekken |
#9
|
||||
|
||||
o dom je zei dat ik het moet kunnen zien..
straks maar even kijken dan thanks. |
#10
|
||||
|
||||
Kachel ook op z`n warmst gezet tijdens het ontluchten?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
ja idd vol open gezet. ik zal hem zo even aan slingeren ,stukje rijden en dan nog es proberen te ontluchten..ook zal ik kijken of ik uberhaubt een radiateur heb. ik zet er 5euro op dat die er niet zit of omgeleid is.. |
#12
|
||||
|
||||
sta ik net kvs bij te vullen,gaat alles aan de kook.
dus ik auto uit doen,zie ik tot mijn verbazing dat mijn temp meter gewoon relaxd in het midden staat de auto rookt behoorlijk als hij stationair draait maar als je rijd rookt hij niet. maar goed lekke koppakking dus.,vandaar geen verwarming. dat word een leuk klusje aangezien ik dat nog nooit gedaan heb. |
#13
|
||||
|
||||
Dat je koelvloeistof begint te koken als je bij staat te vullen is wel logisch...doordat het systeem normaal gesproken op druk staat wordt het kookpunt lager gelegd. Ga jij met warme motor de kvs bijvullen dan is de dop eraf, dus is het systeem niet meer gesloten. Dan kan je verwachten dat het nogal begint te borrelen
En met dit weer rookt elke auto wel wat meer dan normaal uit de uitlaat. Dus je hoeft uit deze verschijnselen niet te concluderen dat je koppakking lek is. Is niet gewoon je bediening van de kachelhuis kapot of niet aangesloten?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#14
|
||||
|
||||
als ik rij word mijn kachel lauw en soms wat warm,het schommeld enorm.
als ik de knop naar koud draai word het idd koud ,dus de regelaar werkt wel goed lijkt mij. maar als een auto kookt moet de meter toch dood rechts in de hoek staan. |
#15
|
||||
|
||||
ja, dan gaan ook alle waarschuwingslampjes bij je termometer branden.lol.
ik vind het alleen vreemd dat hij nu wel warm word maar niet het .... is de motor echt volledig warm als je de kachel test ?
__________________
VW Golf 2 manhattan 1.3 -> (DEATH) VW Polo 86C 1.3 -> Daily Skoda fabia 1.4 16v station -> Wife's Daily |
#16
|
||||
|
||||
hoezo echt warm???
als een motor kookt is die wel echt warm denk ik toch blijft de kachel koud ella lauw. en staat de uitlaat wit te dampen. en m,n temp meter staat relaxed in het midden. rara wat is dat. |
#17
|
||||
|
||||
Is alles achter het dash wel aangesloten??
Want is een kutwrerkje om werkende te krijgen en luisterend naar jou waren het geen top sleutelaars
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
het waren vast geen topsleulaars idd.. maar ik zal morgen die boel los trekken en uitzoeken waar het probleem zit. als ik door een verwarmings rooster kijk zie ik allemaal afplaktape zitten . vandaag 1 liter olie bijgevuld,volgens de verkoper hoefde hij geen druppel bijvullen... 1 liter olie op 500 km is een aardig grote druppel haha. en roken uit die uitlaat nu..dus dat word nog lachen met deze auto. |
#19
|
||||
|
||||
zit de modificatie er zeker nog tussen, een aluminium kleurig potje met een dun slangetje naar de retourleiding.
is te vinden onder de motorkap tussen de slangen die richting de kachelradiator gaan. |
#20
|
||||
|
||||
Neem wel ff foto's ben wel benieuwd
__________________
Built NOT Fucking Bought |