#1
|
||||
|
||||
Koelvloeistof probleem?
Sinds gisteren loopt de wagen stationair ineens slecht.
Normaal bij koude start 1350-1500 tpm Nu 1000-1100 tpm Hierbij schokt de wagen ook nog bij stationair. Uit de uitlaat komt bij gasgeven een witte rook, maar niet zoveel dat de straat mistig is, maar een beetje wat er normaal uitkomt bij koud weer. Water wat uit de uitlaat sputtert en de damp ruiken zover ik dat bepalen kan niet zoet dus zou condens zijn. Maar waar blijft mijn koelvloeistof en waarom loopt hij ineens niet lekker meer. Bij rijden komt er geen vreemde rook zover ik zien kan vanuit de auto. Koelvloeistof zondag bijgevuld, nu was het expansie vatje/vaatje leeg. Er ligt geen vloeistof onder de auto en er zit geen smurrie onder de oliedop. Oliepeil is gewoon goed zit tegen het bovenste 'max' aan. Hij loopt alleen beroerd statonair. Vorige week was er nog niets aan de hand. Als ik een tijdje gereden heb (10/15 min)loopt hij stationair 800-850 tpm, dit was altijd (bij mij dan) 950-1050 tpm Wie o wie heeft er een idee, of kan even naar de auto luisteren/kijken? In de buurt van Rotterdam (of in Rotterdam/Hoogvliet natuurlijk ) zou mooi zijn. mvg Maarten
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#2
|
||||
|
||||
betreft trouwens een 1.3i NZ
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#3
|
||||
|
||||
Bouwt ie geen abnormale druk op in het kvs systeem?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
||||
|
||||
Geen idee, na een kleine 1,5 uur stilstaan, zit er wel een druk achter als ik de dop eraf draai.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#5
|
||||
|
||||
Ik zeg het niet graag te snel......
maar rot lopen (op 3,5 cilinders?) kvs dat rigelreus verdwijnt.. lang sputteren van water in de uitlaat.. Mischien compressie meten?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#6
|
||||
|
||||
Bedoelde meer een abnormale druk met lopende motor. Dat de compressie van 'n cilinder wegvloeit naar het kvs systeem: lekke koppakking.
Heb 't zelfde met de Passat gehad... ook zo'n beetje dagelijks kvs bijvullen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
||||
|
||||
koppakking is 65.000-70.000 km geleden vervangen.
@tim_j Hij loopt rot inderdaad maar weet niet of hij op minder cilinders loopt. Waar laat ik de compressie meten?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#8
|
||||
|
||||
Het zou kunnen bij de garage op de hoek, dat zal vrij weinig tot niks kosten.
Of als je het zelf wil doen, een compressiesetje van Brezan.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#9
|
||||
|
||||
Dat is het juist, ik vertrouw de garage om de hoek niet zo.
Een forumlid met verstand veel meer En ik vertrouw mezelf niet genoeg om het zelf te doen...
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#10
|
||||
|
||||
Net kvs bijgevuld. Ging bijna 1 liter in.
Olie zag er vrij dun uit, meer een lichte bruintint dan bruin/zwart. Zit geen olie bij de kvs, zou er dan alleen kvs bij de olie kunnen komen?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#11
|
||||
|
||||
Klinkt als koppakking o.i.d
Mijn stagebedrijf/werk is in Alblasserdam, die kunnen wel evt. kijken. Kijken kost niets.. Laat maar weten, omdat je aangeeft bedrijfjes om de hoek niet te vertrouwen Last edited by EelcoB : 09-06-2010 at 17:38. |
#12
|
||||
|
||||
Dat is weer lekker dan, wat kost zo'n setje?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#14
|
||||
|
||||
Ik ga dus met de auto naar Golf_mkII_16v toe,
is een stukje rijden maar liever niet met de auto zelf. Nu kunnen we hem erheen trekken maar dat is (snelweg grotendeels vermijdend) ruim 90min rijden. Is er iemand in de buurt van Rotterdam met een auto ambulance of aanhanger waar een auto in kan die mij deze lenen kan of eventueel kan rijden? (tegen vergoeding natuurlijk ) (van Hoogvliet naar Dussen NB)
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
Last edited by Djinn_4fun : 12-06-2010 at 12:55. |
#15
|
||||
|
||||
Wie weet er btw wat de voorwaarden zijn voor het trekken van een voertuig over de rijksweg, mn de tijdsduur?
Goed zichtbaar alarmlichten en goede sleepkabel/touw is logisch.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#16
|
||||
|
||||
http://forum.infopolitie.nl/viewtop...=20317&p=286923
http://www.flitsservice.nl/phpBB/ju...jes-t34261.html zo te lezen geen probleem dus
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#18
|
||||
|
||||
Heeft iemand voor mij een onderdeelnr van nr 9?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#19
|
||||
|
||||
Ontluchtingsslangetje is 't, het nummer weet ik zo effe niet....
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#20
|
||||
|
||||
retourslang idd moet deze morgen bestellen. Vandaar de vraag.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|