#1
|
|||
|
|||
Afslaan/Start prob. mk2 gti
Hey Vdubbers,
Ben nieuw hier dus ff een korte intro. Driver: 35j male Car : VolkWagen Golf Mk2 GTI 16v (PL) Blok : PL 140.000km, kleine aanpassingen (uitlaatsys 60mm vanaf katverv. met alleen einddemper, custom intake ITG openlucht filter. Nou liep m'n blokje altijd zonder problemen, tot een paar weken geleden. Prob.1 Ineens had ie moeite met stapvoets rijden * Ik ook btw * Dwz tijdens file rijden of remmen voor een stoplicht slaat ie soms af of bijna (de rode lampjes gaan al branden). Ik kan em daarna wel meteen weer starten. Wel blijft ie dan erg onregelmatig lopen. (pingelt tussen 800/1600 op en neer) Prob.2 Na een kort stukkie rijden (5min) wil ie niet meer starten. Als ik dan een tijdje wacht, start ie weer normaal. Voor beide problemen lijkt de buiten temp. en/of motor temp. geen factor te zijn. 6mnd. geleden verdeelkap/rotor/bougies vervangen. 9mnd. geleden startmotor/stappenmotor vervangen. 1wkn. geleden V-snaar vervangen. Ik heb een aantal dingen al nagelopen (ontsteking,vac. slangen ed.) maar niks vreemds kunnen vinden. Suggesties zijn dus zeer welkom. Mvg. Dw *edit:typo* Last edited by DreamWolf : 25-11-2008 at 19:30. |
#2
|
|||
|
|||
Brandstoffilter
Brandstofpomp onder de auto/in de tank[controleer de opbrengst] |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Thnx golf mkII 16v, Had ik ook al aan gedacht, maar dan had ik meer/vaker problemen verwacht. Dwz dus ook onderweg tijdens het rijden. De Filter is idd weer ong 30.000 km oud d8 ik, dus vervangen kan geen kwaad. Kep nog een backup pomp in de schuur liggen dus die zou ik er met een nieuwe filter es onder kunnen hangen. DIF Tip voor het controleren van de druk ? Gtz DW |
#4
|
|||
|
|||
Om de druk te controleren heb je een manometer nodig met een afsluiter
|
#5
|
|||
|
|||
Update.
Brandstofdruk was goed. Toch ff een nieuwe filter d'r in gezet, kan nooit kwaad. Het lijkt als of ie een te "dik" mengsel krijgt. Morgen eindelijk ff naar de garage, op zoek naar een oplossing. Gtz DW |
#6
|
|||
|
|||
PL is toch een lastige[ivm electronica]
|
#7
|
|||
|
|||
We zijn weer een stapje verder (van huis)
Er blijkt een aardige scheur in et uitlaat spruitstuk te zitten. Lekker verborgen in een van de krommingen (alleen vanaf een brug te zien) Daar trekt ie dus lucht aan en is me Lambda/compu van slag, gooit er nog wat extra brandstof bij en daar is te vette mengsel en verzuipt ie. Hopelijk is dat et dan.... Maar dan sta je meteen voor de volgende keuze : Reserve spruitstuk inbouwen ? (handig zo'n voorraadje) of Rvs spaghetti spruitstuk ? In het kader van de mobiliteit (en tijd) denk ik dat ik eerst het originele spruitje d'r op zet. Tzt. maar es een spaghetti zoeken. Gtz DW Last edited by DreamWolf : 21-01-2009 at 13:59. |
#8
|
|||
|
|||
Update.
Gister was het zover. Op naar de garage (streetperformance) om een nieuw spaghettie spruitstuk in te bouwen. De eerste 7 moeren gingen zonder problemen los. Tja en dat vraagt blijkbaar om problemen, want de laatste moer hebben we dus niet los kunnen krijgen.Bijna 4uur mee zitten klooien en toen het oude maar weer ingebouwd. We kwamen er met geen mogelijkheid bij, dwz geen sleutel of dop paste. Niet zozeer in maat, maar qua ruimte. Het is de onderste moer van de 2de buis en daar loop de buis vrij snel naar beneden, waar door er erg weinig ruimte is. We hebben echt van alles gebrobeerd. doppen, sleutels, kransjes, klemtangen. Iemand een tip hoe dit los te krijgen ???? Heeft uitbouwen van rechter aandrijfas zin ? bvd DW. |
#9
|
||||
|
||||
Moer waarmee het spruitstuk tegen de kop zit?
De moeilijkste hoekjes lukken bij mij altijd met een flauw schuine steek/ring sleutel (en wel 12 he, geen 13 )
__________________
Quote:
|
#10
|
|||
|
|||
HEY Stijn,
Thnx voor je snelle reactie. Yeb, tis idd de moer tegen de kop. onderop. We hebben et idd ook met schuine steek/ring sleutels gebrobeerd. Idd een 12 Maar die gaf met een 4kant steek te veel speling en een ring kregen we er niet overheen. Te dikke "wand". Hetzelfde was met een 6kant steek. Een 11 was dan btw natuurlijk weet te klein. Nog meer ideeen ? Gtz. DW |
#11
|
||||
|
||||
zowel van bovenaf als onderaf geprobeerd?
Idd een zo plat mogelijke kleine ringsleutel en heel veel geduld |
#12
|
|||
|
|||
Yo Marcski,
Yeb van boven van onder, en uiteraard al het onderste deel van het spruitstuk er af gehaald. Hmm geduld was idd OP na een paar kloten. Van het weekend maar weer es proberen, weet nu iig dat de rest wel los wil. Al zou een DIY (Do It Yourself) Garage met brug wel prettig zijn. Zwaar gebrek aan sleutel plekken in A'foort. Gtz DW. |
#13
|
|||
|
|||
Misschien wat kruipolie+geduld of ergens een tik mee geven...
En hebben jullie gewacht tot hij helemaal koud was? |
#14
|
||||
|
||||
ik kan me niet herinneren dat ik moeite met die boutjes had, maar is al weer ff geleden... a'foort is trouwens in de buurt
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
En je hebt een sleutel plekkie ??? gtz DW |
#16
|
|||
|
|||
FF een Update.
Woensdag avond, na 1,5 uur klooien en hakken (met een 1m lange beitel) was de moer er eindelijk vanaf. We hebben em bijna volledig moeten splijten, maar het is gelukt. \o/ Vanavond gaat het dan hopelijk allemaal lukken. De andere 7 moeren gingen de vorige keer zonder probs los. Toch ff nieuwe tapeindes en kopere moeren gehaald, vervang ik die ook maar meteen. Als we dan toch bezig zijn. I'll keep you posted !!! Gtz DW. |
#17
|
||||
|
||||
Mooi zo..!
|
#18
|
|||
|
|||
Heb het probleem ook gehad
Met nog een andere[de voorpijp en demper[KR] ging er niet tussenuit Maar het is bij jou ook gelukt En dan maar hopen dat het opgelost is na al dat ploeteren |
#19
|
|||
|
|||
\o/ WhoeHoo \o/
Hij zit er onder !!! Na een uurtje of 3 'spelen' zit et spruitstuk er eindelijk onder. Nieuwe tapeindes en koper moerkes gingen en makkelijk in en op. Moest m'n katverv. nog een beetje inkorten omdat et spruitstuk wat verder naar achter kwam. Ook de Lambda moet op et spruitje ipv. op de katverv. maar dat was plug & play. En lekker lopen dat ie nu doet Nu op naar et volgende stuk van het project :P Thnx aan iedereen voor de suggesties ed. Gtz. DW. Ps. Topic mag dicht. |