![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() zoals de titel al zegt, ik ben mn pierburg beu.
mijn Golf II 1.6 AUT uit '84 loopt niet lekker en verschrikkelijk onzuinig. ik rijd 1 op 8 nu. hij zou met goede afstelling wel 1 op 10 moeten halen maar vind ik eigenlijk nog steeds niet echt zuinig. ik wil mijn golfje weer betrouwbaar maken (om mee richting zwitserland te karren voor de wintersport) en hoefd niet heel snel te worden maar wil geen top van 140 ofzo, zou graag tegen de 180 aanzitten net als nu. de opties: -een Weber erop, zodat ie lekker en snel loopt. mara kost ongeveer 450 en alles wat er nog bij komt. en loopt ie niks zuiniger op -een ander blok: bijv. een 1.6 Tdiesel (zuinig). Maar kheb een automaat met 3 versnellingen en wil hem graag automaat laten. Ik ben bang dat een 1.6 diesel hiermee kapot loopt omdat hij hiermee veel meer toeren zal draaien dan dat hij aankan. mijn vraag is: klopt dit? welke andere (benzine of diesel) blokken passen er allemaal op mijn AUT. 3bak? en ik heb ook ergens op internet gezien dat er sommige VW's met automaatbak met 4 versnellingen zijn geleverd. is deze ook in mijn oude golfje te hangen? en op welke blokken past dit? want ik weet dat de golf 3 met een 1.9TDI motor is geleverd met automaat 4bak en dacht zelfs 110 PK. waar ik dan wel tevreden mee ben moet ik veel aanpassen om dit golf 3 blok in mijn golfje te lepelen? en zijn deze nog wel te vinden? dit lijkt mij eignelijk hte beste plan, maar weet niet of het mogelijk is. moet er ff bij vermelden dat mijn auto in oktober al oldtimer word en het dan heel interessant is om er een diesel in te hangen omdat ik dan niet met torenhoge wegenbelasting opgescheept zit. oh ja en tot slot: wat voor RDW keuring moet hij ondergaan en wat zijn de kosten daarvan als ik dat laatst genoemde blok erin wil hangen? ik hoor graag hoe jullie hierover denken. p.s. ik maakte net dit topic maar per ongelijk om mijn broers account, kan iemand deze verwijderen? heb er nu maar -- ingezet want kreeg hem niet verwijderd.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#2
|
||||
|
||||
![]() Een Weber kost geen 450 hoor, en de kit is helemaal compleet met alles wat je nodig hebt. Ik denk dat ie ook wel wat zuiniger wordt.
Denk dat dat je beste optie is. PM anders maar eens ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() ik had ook een piereburg waar k gek van werd. heb van de zomder een complete gti gekocht (1.6 eg) en deze erin gehangen. oude bak omgezet en gwoon de complete kabelboom. de rest heb ik in onderdelen verkocht. zeer goed te doen zelf. mvg roy
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Als jij 450 wil uitgeven voor een carb, dan kom je toch gewoon lekker mijn KR-blok ophalen voor dat geld.
![]() Over de bak hoef je je dan geen zorgen meer te maken, die zit er namelijk bij. ![]() Als je een blok in je Golfje gaat hangen dat niet origineel in een Golf 2 geleverd is zul je de auto op zo'n beetje elk vlak moeten laten testen. Wegligging, uitstoot, geluid, remmerij... alles. De auto heeft geen typegoedkeuring voor die motor, de prijs hiervoor staat vast ergens hier op het forum genoemd, ik zou zelf niet durven zeggen hoeveel dat kost. Zet je er een blok in dat wel in een Golf 2 geleverd is gaat dat veel makkelijker en kost het nauwelijks wat. Wat die 3- en 4-bak aangaat. Ik kan me voorstellen dat een bak met compleet andere verhoudingen zich ook anders gedraagd. Als je van een 4- naar een 3-bak gaat zal hij misschien langzamer optrekken en / of een lagere top hebben.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
||||
|
||||
![]() hier heb ik de mijne gekocht, is de weber nu nog goedkoper geworden. Ik heb dan nog van k&n een filter en carterontluchting gekocht maar dat is duur en voegt niks toe
![]() weber dmtl32/34 golf 1.6 geloof dat hij voor verzenden 35 gbp vraagt. Via parcelforce, dan binnen 3 dagen in NL. Ben je voor nog geen 300 klaar. Nieuw en goed zelf te doen. Had in nl een prijs opgevraagd en dat zou 520 euro zijn... Last edited by stn1 : 12-02-2009 at 13:24. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Kan nog goedkoper zelfs. Fastroadcars is vrij duur met verzenden.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() ja, maar wel snel. had m toen na betalen in twee dagen thuis.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Heb de mijne hier besteld laatst. Was in totaal €266 kwijt (incl. verzendkst.). Alles erop en eraan (inlaat-adapterplaat, handmatige choke)
Het is wel een vervangingscarb voor de Pierburg 2E2 van mijn 1.6 RF motor... Als het weer 10 graden boven nul blijft ga ik sleutelen. ![]()
__________________
AKA 'Paul' |
#9
|
||||
|
||||
![]() Daar heb ik die van mij ook vandaan ja, ook een prima zaak. Ik was nog minder kwijt, omdat de pond erg laag stond
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() ja maar ik heb een 2E en geen 2E2, bedankt voor jullie reacties allemaal.
ik draai mijn ideeën nu al wat verder van het diesel idee af. en @ breadfan83: ik ga dan van een 3 naar een 4 bak niet andersom. en die KR van jou is geen automaat toch? maar zit meer met het probleem dat een diesel op deze bak te hoge toeren zal draaien waardoor ik em gewoon kapot draai. en weet er iemand welke blokken er sowieso allemaal op mijn automaat 3 bak passen? een KR niet toch?
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, een 5-bak, handgeschakeld. ![]() Maar wel met 140 pk als je de KR zelf ook d'r aan hangt. Ik weet niet of je er direct wat mee kunt, ik probeer gewoon mijn motorblokkie te slijten. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Volgens mij zit er gewoon een 2e2 op hoor. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
golf 2 automaat uit 84 heb ik ook, daar zit altijd een 2e2 op. Daar past de vervanger van weber zo op. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Idd, motorcode EZ.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Doet dat nou ook nog wat met het geluid of het vermogen ofzo?
En je moet zoiets toch ook afstellen, dat is de ellende van weber(s)..
__________________
www.dubclub-online.nl |
#16
|
||||
|
||||
![]() Schijnt ongeveer 8 pk meer op te leveren. Hij komt al afgesteld aan, je hoeft in principe alleen CO en stationair af te stellen. Dat afstellen (synchroniseren) is alleen van toepassing bij dubbele webers, die met kelken zeg maar. Bij dit type niet, zijn gewoon standaard carbs, zijn bijvoorbeeld geleverd op bepaald type landrovers en bmw's.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() heel erg bedankt voor jullie reacties, ik zal binnenkort mn luchtfilter er eens aftrekken om te checken of het nou een 2e of 2e2 is.
maar ook al zou je hem moeten synchroniseren als je dubbele hebt,of zelfs 4 op een rij. dat is echt niet zo heel veel werk hoor. moet er aleen een vacuum-meet-kastje voor hebben. en kun je zo afstellen, hooguit 15 minuten werk. heb het vaker gedaan bij suzuki motoren. jammer dat ik momenteel geen geld over heb voor die weber want heb echt zin om em erop te bouwen ![]() weet iemand of dit gaat passen met de gaskabel? omdat dit een dubbele kabel is die ook naar de bak gaat, en dus een andere als bij handgeschakeld.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#18
|
||||
|
||||
![]() De kit voor automaat is anders dan die voor handbak, die voor handbak is helemaal compleet dus ik ga er van uit dat die voor automaat ook compleet is
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() ok, en volgens mij is het enige verschil tussen de 2e en de 2e2 die stappenmotor.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |