Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-02-2009, 22:29
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default pierburg weg, maar welk blok dan?

zoals de titel al zegt, ik ben mn pierburg beu.
mijn Golf II 1.6 AUT uit '84 loopt niet lekker en verschrikkelijk onzuinig.
ik rijd 1 op 8 nu. hij zou met goede afstelling wel 1 op 10 moeten halen maar vind ik eigenlijk nog steeds niet echt zuinig. ik wil mijn golfje weer betrouwbaar maken (om mee richting zwitserland te karren voor de wintersport) en hoefd niet heel snel te worden maar wil geen top van 140 ofzo, zou graag tegen de 180 aanzitten net als nu.

de opties:
-een Weber erop, zodat ie lekker en snel loopt. mara kost ongeveer 450 en alles wat er nog bij komt. en loopt ie niks zuiniger op

-een ander blok:
bijv. een 1.6 Tdiesel (zuinig).
Maar kheb een automaat met 3 versnellingen en wil hem graag automaat laten. Ik ben bang dat een 1.6 diesel hiermee kapot loopt omdat hij hiermee veel meer toeren zal draaien dan dat hij aankan.
mijn vraag is: klopt dit?

welke andere (benzine of diesel) blokken passen er allemaal op mijn AUT. 3bak?

en ik heb ook ergens op internet gezien dat er sommige VW's met automaatbak met 4 versnellingen zijn geleverd. is deze ook in mijn oude golfje te hangen? en op welke blokken past dit?

want ik weet dat de golf 3 met een 1.9TDI motor is geleverd met automaat 4bak en dacht zelfs 110 PK. waar ik dan wel tevreden mee ben
moet ik veel aanpassen om dit golf 3 blok in mijn golfje te lepelen? en zijn deze nog wel te vinden? dit lijkt mij eignelijk hte beste plan, maar weet niet of het mogelijk is.

moet er ff bij vermelden dat mijn
auto in oktober al oldtimer word en het dan heel interessant is om er een diesel in te hangen omdat ik dan niet met torenhoge wegenbelasting opgescheept zit.

oh ja en tot slot: wat voor RDW keuring moet hij ondergaan en wat zijn de kosten daarvan als ik dat laatst genoemde blok erin wil hangen?

ik hoor graag hoe jullie hierover denken.

p.s. ik maakte net dit topic maar per ongelijk om mijn broers account, kan iemand deze verwijderen? heb er nu maar -- ingezet want kreeg hem niet verwijderd.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #2  
Old 12-02-2009, 08:39
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Een Weber kost geen 450 hoor, en de kit is helemaal compleet met alles wat je nodig hebt. Ik denk dat ie ook wel wat zuiniger wordt.

Denk dat dat je beste optie is. PM anders maar eens
Reply With Quote
  #3  
Old 12-02-2009, 10:22
royv88 royv88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 127
Default

ik had ook een piereburg waar k gek van werd. heb van de zomder een complete gti gekocht (1.6 eg) en deze erin gehangen. oude bak omgezet en gwoon de complete kabelboom. de rest heb ik in onderdelen verkocht. zeer goed te doen zelf. mvg roy
Reply With Quote
  #4  
Old 12-02-2009, 11:00
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Als jij 450 wil uitgeven voor een carb, dan kom je toch gewoon lekker mijn KR-blok ophalen voor dat geld.

Over de bak hoef je je dan geen zorgen meer te maken, die zit er namelijk bij.

Als je een blok in je Golfje gaat hangen dat niet origineel in een Golf 2 geleverd is zul je de auto op zo'n beetje elk vlak moeten laten testen. Wegligging, uitstoot, geluid, remmerij... alles. De auto heeft geen typegoedkeuring voor die motor, de prijs hiervoor staat vast ergens hier op het forum genoemd, ik zou zelf niet durven zeggen hoeveel dat kost.

Zet je er een blok in dat wel in een Golf 2 geleverd is gaat dat veel makkelijker en kost het nauwelijks wat.

Wat die 3- en 4-bak aangaat. Ik kan me voorstellen dat een bak met compleet andere verhoudingen zich ook anders gedraagd. Als je van een 4- naar een 3-bak gaat zal hij misschien langzamer optrekken en / of een lagere top hebben.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 12-02-2009, 13:15
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

hier heb ik de mijne gekocht, is de weber nu nog goedkoper geworden. Ik heb dan nog van k&n een filter en carterontluchting gekocht maar dat is duur en voegt niks toe

weber dmtl32/34 golf 1.6

geloof dat hij voor verzenden 35 gbp vraagt. Via parcelforce, dan binnen 3 dagen in NL. Ben je voor nog geen 300 klaar. Nieuw en goed zelf te doen.

Had in nl een prijs opgevraagd en dat zou 520 euro zijn...
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i

Last edited by stn1 : 12-02-2009 at 13:24.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-02-2009, 15:16
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Kan nog goedkoper zelfs. Fastroadcars is vrij duur met verzenden.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-02-2009, 15:32
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

ja, maar wel snel. had m toen na betalen in twee dagen thuis.
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #8  
Old 13-02-2009, 16:08
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Default

Heb de mijne hier besteld laatst. Was in totaal €266 kwijt (incl. verzendkst.). Alles erop en eraan (inlaat-adapterplaat, handmatige choke)

Het is wel een vervangingscarb voor de Pierburg 2E2 van mijn 1.6 RF motor...

Als het weer 10 graden boven nul blijft ga ik sleutelen.
__________________
AKA 'Paul'
Reply With Quote
  #9  
Old 13-02-2009, 16:38
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Daar heb ik die van mij ook vandaan ja, ook een prima zaak. Ik was nog minder kwijt, omdat de pond erg laag stond Ombouwen doe je een uurtje of 2 a 3 over.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-02-2009, 19:39
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

ja maar ik heb een 2E en geen 2E2, bedankt voor jullie reacties allemaal.
ik draai mijn ideeën nu al wat verder van het diesel idee af.
en @ breadfan83: ik ga dan van een 3 naar een 4 bak niet andersom. en die KR van jou is geen automaat toch?
maar zit meer met het probleem dat een diesel op deze bak te hoge toeren zal draaien waardoor ik em gewoon kapot draai. en weet er iemand welke blokken er sowieso allemaal op mijn automaat 3 bak passen? een KR niet toch?
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #11  
Old 13-02-2009, 21:47
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
@ breadfan83: ik ga dan van een 3 naar een 4 bak niet andersom. en die KR van jou is geen automaat toch?
maar zit meer met het probleem dat een diesel op deze bak te hoge toeren zal draaien waardoor ik em gewoon kapot draai. en weet er iemand welke blokken er sowieso allemaal op mijn automaat 3 bak passen? een KR niet toch?


Nee, een 5-bak, handgeschakeld.
Maar wel met 140 pk als je de KR zelf ook d'r aan hangt.

Ik weet niet of je er direct wat mee kunt, ik probeer gewoon mijn motorblokkie te slijten. Maar compleet is ie in ieder geval wel helemaal voor een ombouw.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #12  
Old 14-02-2009, 12:53
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
ja maar ik heb een 2E en geen 2E2, bedankt voor jullie reacties allemaal.


Volgens mij zit er gewoon een 2e2 op hoor.
Reply With Quote
  #13  
Old 14-02-2009, 13:03
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
ja maar ik heb een 2E en geen 2E2, bedankt voor jullie reacties allemaal.
ik draai mijn ideeën nu al wat verder van het diesel idee af.
en @ breadfan83: ik ga dan van een 3 naar een 4 bak niet andersom. en die KR van jou is geen automaat toch?
maar zit meer met het probleem dat een diesel op deze bak te hoge toeren zal draaien waardoor ik em gewoon kapot draai. en weet er iemand welke blokken er sowieso allemaal op mijn automaat 3 bak passen? een KR niet toch?


golf 2 automaat uit 84 heb ik ook, daar zit altijd een 2e2 op. Daar past de vervanger van weber zo op.
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #14  
Old 14-02-2009, 13:26
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Idd, motorcode EZ.
Reply With Quote
  #15  
Old 14-02-2009, 14:23
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Doet dat nou ook nog wat met het geluid of het vermogen ofzo?
En je moet zoiets toch ook afstellen, dat is de ellende van weber(s)..
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #16  
Old 14-02-2009, 16:15
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Schijnt ongeveer 8 pk meer op te leveren. Hij komt al afgesteld aan, je hoeft in principe alleen CO en stationair af te stellen. Dat afstellen (synchroniseren) is alleen van toepassing bij dubbele webers, die met kelken zeg maar. Bij dit type niet, zijn gewoon standaard carbs, zijn bijvoorbeeld geleverd op bepaald type landrovers en bmw's.
Reply With Quote
  #17  
Old 17-02-2009, 01:48
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

heel erg bedankt voor jullie reacties, ik zal binnenkort mn luchtfilter er eens aftrekken om te checken of het nou een 2e of 2e2 is.
maar ook al zou je hem moeten synchroniseren als je dubbele hebt,of zelfs 4 op een rij. dat is echt niet zo heel veel werk hoor. moet er aleen een vacuum-meet-kastje voor hebben. en kun je zo afstellen, hooguit 15 minuten werk.
heb het vaker gedaan bij suzuki motoren.
jammer dat ik momenteel geen geld over heb voor die weber want heb echt zin om em erop te bouwen

weet iemand of dit gaat passen met de gaskabel? omdat dit een dubbele kabel is die ook naar de bak gaat, en dus een andere als bij handgeschakeld.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #18  
Old 17-02-2009, 07:55
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

De kit voor automaat is anders dan die voor handbak, die voor handbak is helemaal compleet dus ik ga er van uit dat die voor automaat ook compleet is
Reply With Quote
  #19  
Old 18-02-2009, 02:03
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

ok, en volgens mij is het enige verschil tussen de 2e en de 2e2 die stappenmotor.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum