#1
|
||||
|
||||
Turbo van een 1.6GTD op een 1.6D
Weet iemand of ik hier veel voor moet aanpassen?
De compressieverhoudingen zijn van alle 2 de motoren hetzelfde. Kvroeg me alleen af ofdat zo'n turbo dan niet moet worden gesmeerd enzo... JP(1.6D) JR(1.6TD) Minimum oilpressure [kPa] 200 - 200 [rpm] 2000 - 2000 Critical oilpressure [kPa] < 15 - 45 - < 15 - 45 Oilcooler - No - Yes Piston cooling - No - Yes Oil capacity (with oilfilter)[l] 4,5 - 4,5 Oilfilter capacity [l] 0,5 - 0,5 Oil specification - CC/CD - CC/CD |
#2
|
||||
|
||||
We hebben hier pas een discussie over gehad. Komt meer bij kijken dan je denkt.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=4657
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
[QUOTE=Roundup]Kvroeg me alleen af ofdat zo'n turbo dan niet moet worden gesmeerd enzo...QUOTE]
ik zou er idd wel smering op maken ja....... houd ie het iets langer vol
__________________
SUCK SQUEEZE BANG BLOW FOUR STROKE..........WHAT ELSE? 79' POLO 1F 82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER 87' GOLF 2 |
#4
|
||||
|
||||
Het gene waar je idd mee zit is de zuigerkoeling, zit op een standaard diesel blokje niet.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#5
|
||||
|
||||
TDI met mechanische pomp erin? (www.tdiclub.nl)
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#6
|
|||
|
|||
als je alleen kop en pan omzet en turbo monteert kun je nog 5000 km rijden, je olie heeft behalve een smerende ook een koelende werking en loopt veel te heet. koop liever een originele td motor, of complete auto en slooop alles...
|
#7
|
||||
|
||||
bovenop het oliefilterhuis zit de toevoer naar de turbo toe.
en er zit idd zuigerkoeling op. er staat hier bij mij al 3 jaar in de regen zo'n blok zonder kop. dus als er iemand onderdelen van wil.kom hem maar halen. turbo is al weg sorry.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#8
|
||||
|
||||
En de GTD turbo is water gekoeld.
De cilinderkop is van een sterker materiaal en de JR blokken hebben een klepsteel met 8 mm diameter in plaats van 7. De zuigerkoeling is echt nodig, anders branden de koppen uit je zuigers. (Ik heb nog wel een Kaal TD onderblok voor je liggen voor weinig)
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Is dat zo, was me eigenlijk nooit opgevallen dat er koel water doorheen liep. weet je het zeker
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#10
|
||||
|
||||
Niet allemaal, sommige. De JR en CY in ieder geval niet, maar de krachtigere wel (SB ofzo?)
__________________
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Klopt, de RA en SB motoren hebben allebeide de watergekoelde turbo en een intercooler.
Of tewel de anderen zijn dus volgens mij gewone td's Zie overzicht
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#12
|
||||
|
||||
Handig overzicht. De CY (golf 1 gtd) staat er niet bij, gegevens zijn hetzelfde als de JR.
__________________
Quote:
|