|
||||
|
||||
Probleem versnellingsbak 6 versnellingen vento
Ik heb de 9a bak(golf2) onder de vento weg gehaald en vervangen voor en 4t bak(golf2).
Nu wil ik m weg gaan steken en blijkt dat ik 6 versnellingen naar voren heb en dus geen achter uit. Weet iemand hoe ik dit nu moet oplossen? Het zal m in de schakelstangen zitten. Moet ik deze kompleet vervangen of volstaat een gedeelte of moet ik m inkorten. Gisteravond had ik de versnellingen nog wel getest door naar de snelheid en toeren te kijken dat leek goed te zijn(stond nog op bokken) De achteruit heb ik toen niet bekeken bij voorbaat dank mvg Auke |
|
||||
|
||||
ik denk dat het te maken heeft me heeft met de afstelling
kijk eens of je schakel stangetjes nog goed zijn. (de koppel stukken) anders zou het kunnen zijn dat je de afstelling van je pook naar de schakel stang bij moet stellen. dat is de info die ik je kan geven, overigens, wat was er met de oude bak aan de hand had die het zelfde probleem? en wat voor motor heb je in de vento liggen mvg egon |
|
||||
|
||||
De lagers van de bakflensen waren kapot waardoor er speling op de aandrijfassen zat en er flink olie lekte.
schakelde prima het is een 2.0i 2E |
|
||||
|
||||
Probleem opgelost: het korte schakelstangetje vervangen voor een iets langere en vervolgens de pook weer recht gezet. Die ging overhellen door het andere stangetje.
nu weer 5 vooruit en 1 achteruit Bedankt voor de reactie |