#1
|
||||
|
||||
accu leeg, wat nu?
Hallo,
Ik begin maar ff met voorstellen, Ik ben Gino en komt uit een klein dorpje in Zuid-Limbrug. Zaterdag heb ik mijn eerste auto gekocht, natuurlijk een VW Golf 2 Madison uitvoering 1.6 uit 1990. Nou. Hij was nog niet verzekerd i.v.m feestdagen. Maar vandaag was dus de dag. Hij starte vrij moeilijk. accu was vrij zwak bij de eerste start. even 2 seconde gewacht nog eens probeert en hij liep. Naar tank station gereden. Het was dus al laat en ik had mijn lichten aan gedaan. Maar het licht ging de hele tijd zo zwak branden. Zelfde als je een brommer hebt zonder accu die dan stationair draait. En als ik gas geef bleef hij het dus gewoon doen, het licht ging niet veler branden of niks. Nou ik dacht hij heeft een tijdje gestaan accu ver leeg zal dan wel naar een stukje rijden weer beetje opgeladen zijn, getankt, en motor startte direct. de startmotor draaide wel niet echt hard. Maar hij sprong toch aan. Toen begonnen met rijden, Zon 15 km. Vuurwerk opgehaald. licht uit en alles wat normaal blijft branden. Kom terug en ja wel hoor. Startmotor wou niet eens meer draaien. Lampen ging super zwak branden. Dan sta je daar. Mijn vader maar even gebeld gelukkig nog een accu van een opel astra daar staan. Hij die komen brengen, er in gezet en hij liep weer. Maar hij blijft nog altijd gewoon met het licht zo haperen. En als ik gas geeft gaat het ook niet weg. Mijn vader dacht eens aan een massa probleem dat ga ik dus morgen even allemaal na kijken. Zouden jullie misschien weten wat dit kan zijn? En is het normaal als je het contact slot uit hebt dat het remlicht het nog doet? Want er is namelijk van alles aan gebeunt. hoop op een reactie. edit; Toen de motor liep heb ik even op de accu polen gemeten en daar had ik iets van 14.58 volt, dus ik denk dat de dynamo goed is. Groeten Gino Last edited by Gino89 : 29-12-2008 at 20:29. |
#2
|
||||
|
||||
extra massa kabel aanleggen helpt niet.
je hebt een andere accu gelegd, dus dat is het ook niet. ik verdenk toch de dynamo, op de sloop kosten die de wereld niet. want die zorgt voor stroomtoevoer. als die wat ruw loopt is kan die spanningspieken en dalen geven. en op de accu meten werkt wel, maarprobeer ook eens de dynamo. |
#3
|
||||
|
||||
Miss heb je hier wat aan. Lijkt er best wel op wat ik tijdje geleden had:http://www.volksforum.com/forum/sho...onisch+probleem
__________________
Rust = Roest |
#4
|
||||
|
||||
Bedankt voor de snelle reactie. Maare Tim_j hoe komt het dan dat ik 14.5 volt op de accu meet als de motor loopt? Mijn vader was ook bij het idee massa gekomen omdat die lampen zo flikkeren. En de kabel best veel aan het roesten/oxideren zijn waar ze aan het frame zitten vanaf de - pool van de accu.
|
#5
|
||||
|
||||
Vliet; dat lijkt er idd wel een beetje op. Maar bij mij valt wel niet alles weg. Ik zou bijna zeggen dat hij ook gewoon op de accu loopt. vind het alleen gek dat die 14.5 volt aangeeft. als de motor draait. Ik kijk mijn massa morgen eens even na, en dan ga ik op zoek naar een dynamo op de sloop.
|
#6
|
||||
|
||||
de kabels kunnen het idd ook zijn.
word er zelf ook moe van |
#7
|
||||
|
||||
al goede tips zie ik, welkom in ieder geval
en btw. die remlichten zijn normaal..
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
||||
|
||||
Hallo,
Hier ben ik weer. Nou 5 uur liggen meten zoeken enz. Massa na gemeten die is gewoon overal goed. Dynamo Nagemeten ook goed. Motor blijft lopen als ik de accu afklem. dus die sluit ik ook uit. Wat hij nu doet is het volgende motor loopt zet hem uit. Hang ik de voltmeter aan de accu en dan is hij zon 12.8 volt. En per 2 seconde zakt hij ongeveer 0.01 volt. Dus 12.80,12.79,12.78 en zo gaat hij dan verder. Ik ben maar gestopt bij 12.33v anders is hij dadelijk weer leeg. Maar nu ben ik ook verder gegaan. Hij heeft 12.80 volt. Draai ik het contactslot om. en start hem niet dan zakt de spanning al helemaal weg tot onder de 12 volt zelf. start je de motor dan is die weer 14-15 volt. De accu kan het niet zijn want die is lopen uit een andere auto gekomen. Zou iemand nog een raad weten? Wat ik wel heb gezien er is van alles aan het contactslot gebeunt hoop maar dat dit zo klopt. Groeten Gino. |
#9
|
||||
|
||||
dat de accu uit een lopende auto is gekomen wil niet zeggen dat het dan een goede accu is.
Misschien heb je ergens een spanningslek. Probeer de zekeringen er eens 1 voor 1 uit te halen en kijk dan of bij een bepaalde zekering het 'lekken' van je accu stopt. Mogelijk kom je zo weer iets dichter bij het probleem als je weet 'achter' welke zekering het lek zit. Succes, het zijn klote-problemen! Ben je trouwens ANWB lid? Zo ja, 'zorg' dat ie niet wil starten en bel ze op. Je staat er versteld van hoe vreselijk handig die lui met zulke storingen zijn. Ik heb er echt een paar keer met open mond bij gestaan, hoe snel die lui weten waar het probleem zit.
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#10
|
||||
|
||||
hallo .,.
ik denk dat je accu niet goed is , 14.5.op pool is niet verkeerd met deze kou leggen veel accu.s het loodje . ik zou voor een nieuwe gaan , vrgr gooigolf . |
#11
|
||||
|
||||
bedankt voor de reacties. Er zit dan denk ik maar op wat zweiter zegt met de zekeringen proberen en anders toch maar eens een andere accu proberen. Maar Is het dan een verschijnsel dat hij langzaam zo leegt loopt als hij kapot is?
groeten Gino |
#12
|
||||
|
||||
als ze waardeloos zijn is je spanning zo weg ..
een lekspanning kan , je kan ook je accu laten testen ,dan ben je er zo achter ,en scheelt je hoop elende , vrgr gooigolf . |
#13
|
|||
|
|||
Dat je accu inzakt is logisch... hij kreeg eerst 14,5 voor z'n kiezen en vanaf daar zakt ie altijd in, in het begin steeds iets meer, tot hij uiteindelijk niks meer zakt en 0,0 bereikt (na 5 jaar bijvoorbeeld, doe eens gek)...
Maar het kan dus wel zijn dat hij zakt tot 12,2 of 12,0 bijvoorbeeld, en daar gewoon een maand op blijft staan, dus die 12,33 zou ik zo eng nog niet vinden... Toch verdenk ik ook je accu, 'lopend uit een andere auto' heb je niks aan... alles gaat een keer stuk he... |
#14
|
||||
|
||||
dat is zeker waar, alles is eens op. Mijn vader is net thuis van het werk, hij heeft toevallig een collega die nog een oude golf 2 heeft staan. Waar de motor van stuk is. Nu kan ik komende vrijdag er even heen, en dingen die ik nodig heb kan ik mee nemen. Dus ik neem ook direct de dynamo mee, die was nog goed volgens de collega van mijn vader. En dus moet ik maar even wachten tot vrijdag en dan zie ik wel verder. alvast bedankt voor de reacties allemaal Nu versta ik wel wat ze altijd bedoelde met een auto is leuk als hij loopt Maarja dit hoort ook deels bij de hobby. Maar het is toch leuker als hij loopt. Want buiten in de kou nu is het niet zo fijn En vrijdag krijg ik tevens een nieuwe accu. Die kan ik dan gaan halen. alvast iedereen een fijn Nieuwjaar, jullie horen het wel vrijdag weer hoe het is afgelopen.
groeten Gino |
#15
|
|||
|
|||
meestal is t toch de dynamo of de accu,dussss,ma kan ook dat een dun blauw kabeltje los ligt komt van dynamo af en ligt bij de accu in de buurt,of je contact achter het contact slot is ver versleten,kijk ook eens na de kabels achter je contact slot of daar niet te veel aan gepruts is en er kabels bloot liggen of gekke dingen,altijd leuk zoun knutselbakje.succes dermee
|
#16
|
||||
|
||||
Waar ze wel aan hebben gebeund zijn die draden van de schakelaren van ruitenwissers, knipperlicht, enz. die aan het stuur zitten. contactslot zelf heb ik niet zo op gelet maar daar was ook vrij weinig te zien. ik zal vrijdag nog maar eens alles na gaan.
groeten Gino |
#17
|
||||
|
||||
Ik zet mijn geld ook in op een slechte accu...
__________________
|
#18
|
||||
|
||||
Heej Gino, welkom in ieder geval al.
Lijkt wel of die stomme Limburgers alleen maar slechte auto's kunnen kopen. Zou het inderdaad ook bij de accu of dynamo zoeken, maar je kunt ook zoals Sander (zweiter) zegt even de zekeringen nagaan. Als je ergens een lek hebt kom je er zo het makkelijkst achter. Zeker als er met de kabels gerommeld is kan er ergens een kortsluiting zijn of een blote kabel. Enne.... als je toch naar de sloop gaat om onderdelen te zoeken, of ze van een gestrande mk2 af gaat halen, neem dan gelijk de carb mee als die in orde is. Bij een 1.6 kun je er nooit genoeg op voorraad hebben liggen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#19
|
||||
|
||||
Heey, Hier in Limburg zijn gewoon alleen nog maar slechte auto's te koop hehe, Maar even terug op de accu. Ik had de accu wat in de auto zat weer helemaal opgeladen en mijn vader had hem mee genomen naar het werk. Om hem te testen. Maar hij was al naar een paar seconde weer helemaal leeg nog maar 25%. Dus deze was zo wie zo kapot. Dan hebben we nog eens even de dynamo probeert. Auto gestart en dan de accu afklemmen, en jawel hoor. Auto viel gewoon weg. Dus toen maar begonnen de hele dynamo er uit te halen. even de koolborstels er af gehaald. daar was nog maar ongeveer 1 mm van te zien. Dus wat ik zo denk is de accu kapot gegaan door dat de dynamo niet meer goed deed bijladen. Hopelijk krijg ik morgen uit die sloop golf 2 een andere dynamo.
groeten Gino |
#20
|
||||
|
||||
ik hoop dat dat het is! Dan haal ik ook een andere dynamo..
|