|
|||
|
|||
Welke koppakking: staal of standaard?
Mijn vriendin heeft de koppaking van haar mk2 eruit liggen ( water bij de olie ), het betreft een 1.6 pn motor. Nu heb ik de keuze uit een stalen koppakking of een gewone, wat kan ik het beste nemen?
|
||||
|
||||
staal.
maar dan moet de kop wel even gevlakt worden.
|
|||
|
|||
Ga de kop niet vlakken, ga alleen de koppaking + kleppendekselpakking en db riem vervangen, de auto is het niet waard om er een dure reparatie aan te doen.
|
||||
|
||||
ik zou toch de kop laten vlakken, ander heb je de kans dat je nieuwe pakking er zo weer uit ligt.kostte mij 2 a 3 tientjes, en dan weet je zeker dat het goed is.
|
||||
|
||||
dan dus gewoon standaard.maar als je geen kosten wil maken is dit topic dus overbodig want een staalpakking is over het algemeen duurder
|
||||
|
||||
kop hoeft niet gevlakt te worden als ie alleen op olie gedeelte lekt.
vlakken doe je in principe alleen als de motor koelproblemen had voor de kop erafging.dus als de kop is kromgetrokken.
|
|||
|
|||
De motor heeft geen koelprobleem, enige is dat er sludge aan de oliedop zit, dus water bij de olie. De stalen koppakking is 10 euro duurder, dus dat maakt niet veel uit. Maar dan kan ik dus het beste de standaard pakking nemen als ik niet ga vlakken.
|
||||
|
||||
jep...
|
|||
|
|||
Dankje, ga ik dat doen
Op welk moment moet ik de kopbouten aanhalen?
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel Last edited by jorg-maashees : 27-02-2011 at 13:55. |
|
||||
|
||||
40 nm + 2x 90 graden geloof ik.
|
||||
|
||||
Quote:
of 1x180 graden, volgens werkplaatshandboek maar 2x90 gaat makkelijker
|
|||
|
|||
Oke, dus op 40 nm , en dan nog 1 volle slag doordraaien....( 2 x 90 graden )
|
|||
|
|||
Quote:
volle slag is 360 graden dus gewoon 2x een kwartslag. Maar kan me herrinneringen dat het aantrekmoment van mijn golf 1.3 in 4 stappen (kruislings) gebeurde --> 40Nm, 60Nm, 90 graden en nogmaals 90 graden. Dacht dat dit voor andere benzine motoren ook gelde. |
|
||||
|
||||
die spierings weet ook alles
|
|||
|
|||
Quote:
Valt wel mee hoor, het is wel een hele tijd geleden geweest (10jaar) dat ik toen die koppakking vervangen had. Heb even op het internet gezocht en is volgens deze site inderdaad 40,60, 90 graden en 90 graden. http://www.esvj.be/websites/mk2_gol...inemotoren.html Last edited by Spierings : 27-02-2011 at 16:01. |
|
|||
|
|||
die drab in je vuldop heb je ook als je maar kleine stukjes rijd. Ik zou je eerst er nog eens van verzekeren dat de koppakking echt kapot is.
|
|
|||
|
|||
Wordt het koelvloeistofpeil lager en de olie hoger dan heb je een probleem
Alleen die witte sludge met dit weer kan komen dat de motor niet voldoende afstand maakt om lekker warm te worden |
|
||||
|
||||
Ik wilde inderdaad ook nog de opmerking plaatsen of je lekke koppakking puur en alleen gebaseerd is op een beetje sludge aan je oliedop. Want dat is inderdaad ook het gevolg van vocht in je blok dat door het niet warm worden van de motor (door korte stukjes te rijden) dus niet verdampt en zich af gaat zetten als witte/gele sludge aan en rondom de oliedop...
ik zou hier nog maar eens goed naar kijken voordat je die kop er voor jan doedel aftrekt
|
||||
|
||||
Koelsysteem afpersen, dan heb je uitsluitsel.
|
|||
|
|||
Ik ga eerst even in de gaten houden wat het waterpeil doet. Aangezien er inderdaad alleen korte stukken mee worden gereden, zou het goed condens kunnen zijn.
Als ik wat weet horen jullie het