Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-01-2009, 09:45
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default Motorcode foetsie

Hallo,
Ik heb een Golf II GTI 8v... Omdat het originele blok versleten was is er een ruilblok ingekomen.
Nu is de vraag alleen of dat weer een PF blok is, of een andere.. Omdat het een ruilblok is heb ik niks meer aan de sticker in de achterklep. Nu zit er ook een stikker op het kapje van de distributieriem.. Maar die sticker is helemaal gaar omdat dat dat kapje flink verroest is..

Hoe kan ik nu nog achterhalen wat de motorcode is?

Nog een klein vraagje over stationair lopen...
Als ik de motor start loopt hij netjes.. maar als ik hem 1 of 2 minuten laat lopen dan gaat hij ineens naar de 3000 toeren, en daar blijft hij op hangen. Zonder dat ik ook maar iets met het gaspedaal doe. Als ik dan de straat uit ben loopt hij weer normaal. Wat is hier aan de hand!

Groeten, Luuk
Reply With Quote
  #2  
Old 20-01-2009, 10:09
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Vanaf de distributieriem zijde geteld staat op het onderblok, bij de derde cilinder, direct onder de kop (aan de voorkant van het blok) je motorcode, die is daar ingeslagen in een vlak stukje.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-01-2009, 10:44
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

Heb je een foto van je blok, mischien kunnen we zo wel zien welke code het is
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #4  
Old 20-01-2009, 11:59
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Zal vanmiddag effe op t onderblok kijken.. En een foto moet ik ook nog ergens hebben
Reply With Quote
  #5  
Old 20-01-2009, 18:05
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Shit, volgens mij zit er een gewone 1.8 in!
Voor zover ik de motor code kon lezen, en ALS ik op de goede plek heb gelezen stond er GX. Heb dat effe nagezocht in de lijst.. En daar staat helaas een gewone 1.8 met 66 kW.

Is er iets aan de motor zelf waaraan ik kan zien of het een GTI is of een gewone injectie?
Reply With Quote
  #6  
Old 20-01-2009, 18:13
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

De slap en boring is het zelfde bij deze blokken dus ze kunnen ook alleen het cilinderblok hebben verwisselt.
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/In...lf-Motoren.html
Jou blok zou er zo uit moeten zien;
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info?id=219
Succes
Reply With Quote
  #7  
Old 20-01-2009, 18:17
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Hij ziet er inderdaad hetzelfde uit, maar aan welke specifieke kenmerken kan ik zien of het een GTI is of een normale injectie..?
Reply With Quote
  #8  
Old 20-01-2009, 19:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

PF heeft Digifant
GX is een KE-Jetronic[spinnekop]
Of zoals eerder door TOMVW gezegt
Reply With Quote
  #9  
Old 20-01-2009, 20:00
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Heb even gekeken naar de foto op de site van TOMVW, dat herkende ik inderdaad, ik wist alleen niet hoe een KE-Jetronic eruit zag, dus had effe op google gekeken.
Zo te zien heb ik dus een GX blok met Digifant injectie.



Nog wat vragen:
1. Is het onderblok van een GX blok 100% hetzelfde qua onderdelen etc. als een PF blok.
2. Hoe zit met de cilinderkop, ik las dat een PF blok een hogere compressie heeft.
3. Past een KE-Jetronic ook op een Digifant aansluiting?
Reply With Quote
  #10  
Old 20-01-2009, 21:09
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

1. Ja
2.Verbrandingruimte kan anders zijn
3.Nee,injector bussen zijn anders
Reply With Quote
  #11  
Old 20-01-2009, 22:01
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

OK, bedankt allemaal voor de hulp.
Ik trek nu dus de conclusie dat het blok 100% gelijkwaardig is aan een PF blok. En dat dus ook de compressie gelijk is, omdat er een PF kop op zit.

Schept een hoop duidelijkheid!
Reply With Quote
  #12  
Old 21-01-2009, 00:55
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Het zou ook kunnen dat de zuigers anders zijn, maar dit weet ik ook niet zeker. Er is vast wel iemand die dit kan bevestigen.
Reply With Quote
  #13  
Old 21-01-2009, 08:38
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Het zou ook kunnen dat de zuigers anders zijn, maar dit weet ik ook niet zeker. Er is vast wel iemand die dit kan bevestigen.


Oke tnx, ik zoek wel even rond op internet..
Mocht iemand anders dit weten, Let me know!
Reply With Quote
  #14  
Old 21-01-2009, 09:57
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik zou het voor je na kunnen kijken, maar je kunt het ook even zelf doen:

www.vagcat.com

Meld je daar even aan (kost niks) en dan kun je exploded-views zien van alle onderdelen. Dan zoek je even de zuigers op van de motor die je hebt en van het PF blok. Als het onderdeelnummer gelijk is dan zit je goed
Reply With Quote
  #15  
Old 21-01-2009, 10:49
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Bedankt! Had al snel eventjes gekeken maar nog niets gevonden.. Zal die site effe proberen, hoe meer ik zelf kan hoe beter
Reply With Quote
  #16  
Old 21-01-2009, 11:59
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Heb me aangemeld bij de site, maar vind het allemaal niet zo duidelijk
Ik voor een volkswagen, en dan in het lijstje van golf zijn er een aantal te kiezen. Heb gekeken bij Golf Ralley en bij gewone Golf, waren de enigen waar een jaartal van 1989 tussen lag. Maar ik snap er niks van
Excuseer mijn lompheid , maar zou je me misschien opweg kunnen helpen
Edit: GX blok is natuurlijk van een ander jaartal , kijk nog effe verder..

Gevonden, maar:

piston complete
81 / PF,RV,GU,RH PB
(1) 027107065

piston complete
81 / GX
(1) 026107065R


Zijn dus niet dezelfde..
Begin dat blok steeds minder leuk te vinden

Last edited by LuukGTI : 21-01-2009 at 15:46.
Reply With Quote
  #17  
Old 21-01-2009, 17:04
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Het zou kunnen dat ze wel het zelfde zijn, maar een heel klein beetje afwijken. Wat ook kan is dat de PF zuigers zijn overgezet.
Reply With Quote
  #18  
Old 21-01-2009, 18:41
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Zou inderdaad kunnen dat de zuigers nou net wél afwijken, ivm de kop. Want die van de PF is niet gelijk aan de GX, dus waarschijnlijk is de zuiger dan inderdaad anders.

Dan bestel ik voor m'n blok mooi onderdelen van een PF.

Bedankt voor alle hulp, ben weer een hoop wijzer geworden. Is vagkat.com ook meteen de goedkoopste site voor blok delen? Of gebruiken jullie daar andere site's voor..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum