Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 12-06-2008, 10:00
Marco 20VT's Avatar
Marco 20VT Marco 20VT is offline
VW Enthousiast

Default Marco 20VT

Goedemorgen,

Mijn naam is Marco. Ik kijk al regelmatig mee op dit forum, maar had me nooit eerder aangemeld omdat ik geen VW reed. Mijn vriendin heeft nu een Golf II 1.8 CL. Aangezien deze wel wat aandacht kan gebruiken heb ik besloten mijzelf toch aan te melden zodat ik ook daadwerkelijk aktief aanwezig kan zijn. Ook omdat we wel wat werk aan de Golf hebben en wat onderdelen en advies kunnen gebruiken...

Ik zal het geneuzel over mijzelf laten voor wat het is en meteen over de auto's beginnen.

In oktober 2007 hebben wij een Golf als 2e auto gekocht. Dit omdat het toch best een stukje fietsen is naar haar werk en ik er ook een beter gevoel bij heb als ze met de auto gaat.

De Golf:

VW Golf II 1.8CL:

Datum eerste toelating: 18-10-1990

Standaard specificaties:
90pk
...dat was het eigenlijk wel

Aanpassingen tot zover:
Verlagingsset Eibach
G60 Sebring wielen
Sebring dubbele einddemper
Kat verwijderd
Embleemloze grille met enkele koplampen
Enkele wisser
Scheur in de voorruit
SJONNIE op de achterkant

De foto's:

Omdat mijn vriendin de hele "Sjonnie"-look wel lachen vindt had ik een tijdje terug, als verassing, SJONNIE op de achterkant geplakt. Ze vond het zo leuk dat het er niet meer af mag. De reacties erop zijn ook erg leuk overigens:

Sinds eergisteren zit deze grille erop. Omdat de oude gescheurd was en zomaar om eens te kijken hoe dit staat:

De Leon:

Seat Leon Topsport 1.8 20VT:

Afleverdatum: 27 augustus 2003 (toevallig precies op mijn verjaardag ;-))

Standaard specificaties:
180pk
6 versnellingen
ABS
ETC
4 airbags
climate control
cruise control
elektrisch schuif-/kanteldak
armsteun
enz. enz. enz.

Aanpassingen tot zover:
Sportec 8,5x19" velgen
K&N Sportvlakfilter
JD Chiptuning op maat : 220pk - 341Nm koppel
Forge diverter valve DV006
Cupra R onderlip
Xenon 6000K set
LED stadslichtjes
Aerotwin ruitenwissers + armen
Fabia achterwisser
Led's als stadslichtjes
Kenwood Mask headunit
MTX subwoofer in kist
4x150 watt versterker
rood neon onder het dashboard
Typeplaatjes verwijderd
Kentekenplaat zwart gespoten
Uitlaat zwart gespoten
enz. enz. enz.

Ik heb nu eenmaal meer foto's van de Leon dan van de Golf omdat ik de Leon al bijna 5 jaar in mijn bezit heb, dus hier komen er iets meer van:

Kleine antenne:

Een nette verlaging staat ook nog altijd op het wensenlijstje, maar dat is erg lastig. Ten eerste omdat mijn wielen dan hoogstwaarschijnlijk aan zullen lopen. Maar die zijn af te draaien, dus dat is te overzien. Ten tweede omdat ik dan mijn garage niet meer in of uit kan...

...en een stukje verder hetzelfde probleem met de uitrit... dus dat moeten we nog ff bekijken.

En aangezien ik een enorme detailfreak ben (schijnt hoor...) hou ik me ook altijd bezig met kleine, voor de meeste mensen niet eens zichtbare, details.

Omdat de glimmende metalen pot van de uitlaat me best stoorde heb ik deze zwart gespoten:

EN omdat de uitlaat naar mijn zin iets te laag hing heb ik hem ook ietsje hoger gehangen:

Nu hebben jullie hopelijk een beetje een beeld bij mij en onze auto's. Ik kon nergens terugvinden hoeveel foto's je maximaal per post mag plaatsen, dus als het er teveel zijn dan pas ik dit wel aan...

Als er nog vragen of opmerkingen zijn zie ik dat graag

Groeten,

Marco

Last edited by Beetlefreak : 08-01-2009 at 23:05.
Reply With Quote
Old 12-06-2008, 14:23
Martez's Avatar
Martez Martez is offline
Forum regular

Hee Marco, welkom op het forum! wat een ongeloofelijk dikke Leon TopSport heb je daar staan! echt een heel erg mooie auto.
De Golf II van je vriendin ziet er ook nog erg strak uit! erg nette type2.

Succes met de auto's,

Greetz Marten
Reply With Quote
Old 12-06-2008, 21:34
johan mk1's Avatar
johan mk1 johan mk1 is offline
Forum Regular

Send a message via MSN to johan mk1

welkom en een mooi wagen park heb je.
Reply With Quote
Old 12-06-2008, 22:30
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore

Marco! Eindelijk hier aangemeld! Welkom dan maar
Reply With Quote
Old 13-06-2008, 09:05
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Wolgast

leuk speelgoed hoor!!!!

Ook de Golf II ziet er erg strak uit!
Reply With Quote
Old 13-06-2008, 10:31
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru

Welkom op het forum en je een paar mooie auto's
Reply With Quote
Old 14-06-2008, 11:41
Marco 20VT's Avatar
VW Enthousiast

Dank voor de leuke reacties!

De Golf heeft nog wel wat werk en aandacht nodig.

Dankzij Berrychello zit er weer een nette hoedenplank in en zit het andere grilletje erin

Nu nog een heeeeele hoop details...

- kleppendekselpakking
- koppakking
- dynamoriem
- handremafwerking (afwerkkapje achter de greep)
- versnellingspookhoes + knop
- Spiegelafdekkapjes voor aan de binnenkant van de portieren
- deurpinnetjes
- afwerking kofferbak aan de bumperkant
- voorruit
- witte/smoke knipperlichten voor in de voorbumper
- chromen vw-logo voor in de grille

en vast nog een hele berg waar ik momenteel even niet op kom...

Als iemand deze onderdelen nog verschrikkelijk in de weg heeft liggen......
Reply With Quote
Old 08-01-2009, 22:42
Marco 20VT's Avatar
VW Enthousiast

Te lang niets van me laten horen/typen. Ik lees nog regelmatig mee, maar heb niet altijd de behoefte om mezelf ertussen te proppen...

Helaas nu weer wel even een update, maar helaas geen goeie.....

Mijn vriendin belde net. Ze liep in de pauze van haar werk naar de auto om er even wat uit te pakken.... is haar grille gewoon uit de auto gejat inclusief het in lakkleur gespoten randje daarboven. De voetsporen in de sneeuw stonden er naartoe, de vingerafdrukken rondom de grille op de motorkap e.d. en de voetsporen gingen helemaal rond de auto. Waarschijnlijk waren ze uit op meer of dachten ze dat het een gti was...

Gdvr, ik kan me er echt zo pissig om maken. Arme meid is al zo blij met de Golf en probeert hem, met het beetje geld wat ze soms overhoudt, zo netjes mogelijk te maken/houden en dan dit. Gaat om een goedkope grille, daar niet van, maar het idee alleen al... grrrrr

Mocht iemand ergens een grille aangeboden zien worden.... denk even aan ons. Alvast heel erg bedankt!

Het gaat dus om deze grille:

Ze kwam net thuis en zet de auto in de garage. Dus ik ging meteen kijken en de andere grille erin zetten. We hadden er nog één liggen, maar die is eigenlijk kapot en embleemloos... Dus ik doe de motorkap open en doe die omhoog... schuift er een stuk metaal door het frame van de kap.... huh? Dus na een tijdje friemelen kwam deze strip eruit:

Ik gok iets van een inbraakstrip ofzo waarmee ze de palletjes van de grille losgehaald hebben, maar weet iemand of dit ook zo is of is het wat anders? Het lag er vanmorgen iig niet in. Toevallig olie bijgevuld, dus ik weet dat het er toen nog niet inzat...

Sorry, maar moest ik even kwijt...

*is behoorlijk pissed*
Reply With Quote
Old 08-01-2009, 22:54
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle

Send a message via MSN to De Limburger

Ik vindt de Leon echt heel mooi en die uitlaad hangt zo stukken beter..
mooie velgen maar inderdaad een stukkie zakken was mooier.
Veel plezier hier Gr Ronnie
Old 08-01-2009, 23:06
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

lijkt me net te breed om de palletjes van de grill mee in te drukken, misschien its om de kap zelf mee open te krijgen?

zo'n grill heb ik nog wel liggen, alleen niet die kleur strip. je mag hem zo komen halen, maar lijkt me iets ver uit zeeuws vlaanderen. Elke sloop ligt er vol mee, dus dat ze voor een tientje iemand anders beroven vind ik weer diep triest..
Old 09-01-2009, 00:16
ThomasIV's Avatar
ThomasIV ThomasIV is offline
VW Fanatic

Mooi wagen park, type 2 is netjes maar die leon is super!

Wees er zuinig op (maar dat zit wel goed zo te lezen).
Reply With Quote
Old 09-01-2009, 10:45
Marco 20VT's Avatar
VW Enthousiast

Hartelijk dank. Ik ben zeker zuinig op mijn auto. Ben er ook erg trots op

M'n vriendin is ook heel zuinig op de mk2, alleen wat je zegt Tjaap.... erg triest om het er af te jatten. Die dingen geven ze vaak weg en op iedere sloop liggen er tientallen... Erg triest. Best zielig eigenlijk.

"Men" weet waarschijnlijk al wel wie het gedaan heeft. Op klaarlichte dag nog wel...

Hij (naam bekend) rijdt in een zwarte Golf II, woont hier in de buurt (ik zal geen plaatsnaam noemen) en heeft al aardig wat op zijn kerfstok...

Hij heeft ook geprobeerd van een collega velgen vanonder zijn auto te stelen, maar hij werd gestoord. De velgen zaten zo los inmiddels dat tijdens het rijden (collega wist van niets) het linker voorwiel volledig los kwam. Hoop schade en ellende, maar gelukkig geen persoonlijk letsel...

Vriendin gaat straks aangifte doen en morgen brengen we de foto's van de betreffende auto en persoon.

Hopelijk doen ze er wat mee... en anders moeten we zelf maar aan de slag...
Reply With Quote
Old 09-01-2009, 13:33
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru

Ik zeg zelf aan de slag.Politie doet toch niks,want er is geen bewijs en hebben daar ook geen zin in om zo'n "klein vergrijp" proberen op telossen.
Heb het in mijn vorige auto's ook gehad inbraak hier inbraak daar.Kom je aangifte doen zeggen ze heel vrolijk kom maar tereug als je een afspraak hebt.Alsof wij als hard werkende mensen daar tijd voor hebben.Om tussen negen en vijf ff langs tekomen.
Bij de zwaarste inbraak ongeveer €3000.- schade hadden we hem binnen 48 uur tepakken.Werkt veel beter.
Hoop voor je dat ze er iets mee doen.En hem een keer goed aanpakken.Succes met zoeken van de nieuwe gril en we horen wel hoe het afloopt.
Reply With Quote
Old 09-01-2009, 16:01
Marco 20VT's Avatar
VW Enthousiast

Dank je...

Ja dat is ook mijn idee. Maar m'n vriendin zegt dat ze liever eerst naar de politie gaat. Kan op zich nooit kwaad, dus geef ze een kans om wat te doen. Doen ze niets.... prima, dan doen we het zelf...

Klein updateje weer... jaja, al die moeite voor een stukkie plastic

Camerabeelden zijn op cd gebrand en nemen we dus mee. Exacte tijd is ook bekend. Alles is op minuten tijd gebeurd. Er is goed te zien hoe ze te werk gegaan zijn. Ze zijn dus niet binnen geweest (wat we in eerste instantie wel dachten), maar hebben zich puur op de Golf gericht...
Naam, adres, woonplaats van de crimi's zijn bekend en die nemen we dus ook mee evenals het stripje. Benieuwd hoeveel meer info ze nog nodig hebben. Als ze niets doen dan gaan we zelf maar tot aktie over...
Reply With Quote
Old 10-01-2009, 15:31
Marco 20VT's Avatar
VW Enthousiast

Daarnet aangifte gedaan en de beelden op dvd afgegeven. Dagje later dan gepland, maar dat maakte niets uit.
Hele sympathieke agent moet ik zeggen. Hij kende de vermoedelijke daders bij naam en toenaam en hun woonplaats. Dus dat is meestal al geen goed teken. Ze waren bekend dus...

Toen we zeiden dat het om een Golf II ging zei hij meteen enthousiast "ow mijn vriendin rijdt ook in een GOlf II!" Dus dat was wel leuk. Hele verhaal gedaan, getekend en toen weg... dachten we... Hij liep een stukje met ons mee naar de uitgang zegt ie ineens "Nou ga je me niet vertellen dat jij in die Leon rijdt!"
Ik dacht meteen, ow shit..... "Euh ja, hoezo?" *kijkt daarbij heel onschuldig....*
"Ik rij ook in een Leon, die staat daar. Ik heb er net 18" onder gelegd"

Hoe toevallig kun je dat treffen... Zijn vriendin een Golf II en hij een Leon en bij ons net zo....

Maar goed, nu is het een kwestie van afwachten...
Reply With Quote
Old 12-01-2009, 17:01
Marco 20VT's Avatar
VW Enthousiast

Het moet niet gekker worden. Die losgeslagen debielen zijn vandaag weer langsgeweest, met een andere auto. Een paar collega's hadden mijn vriendin gewaarschuwd en ze ging dus naarbuiten toe. Gasten reden weg, dus mijn vriendin loopt naar d'r auto (logisch). Komen ze met gierende banden terug en rijden ze op haar in... Ze kon nog net tussen 2 auto's in springen anders was ze aangereden. Meteen 112 gebeld, maar dat is inmiddels een half uur geleden en ze zijn er nog niet...

Maar dit is toch niet normaal meer...
Reply With Quote
Old 12-01-2009, 19:46
Marco 20VT's Avatar
VW Enthousiast

Ik ben vanmiddag meteen naar haar werk gereden nadat ze overstuur gebeld had dat ze weer waren geweest en geprobeerd hadden om haar aan te rijden. Ze was met een vriendin naar buiten gelopen om te controleren of alles nog aan de Golf zat, want ze waren dus weer geweest...

Ik heb de camerabeelden gezien en op cd gebrand, maar damn... die debielen rijden echt als euh... debielen. Gaan zeker met 70 km/u over de parking en rijden nog eens aso 2 rondjes ook. Vervolgens proberen ze te intimideren door stil te gaan staan en arrogant te kijken om vervolgens weer met gierende banden weg te scheuren.

Maar het was een andere auto dan de vorige keer... wat blijkt nou volgens de kentekengegevens... die hebben ze pas sinds afgelopen vrijdag. Hoe toevallig. Waarschijnlijk nog geprobeerd om de Golf compleet te maken voor de verkoop ofzo.

Na anderhalf uur was de politie er toch, excuses voor de vertraging gemaakt en alsnog alles opgenomen. Ook bij deze agent klonken de namen zeeer bekend.

Dus er is een aanklacht bijgekomen en ook die wordt behandeld. Maar het Nederlandse rechtsysteem kennende zal het voor hun aflopen met een sisser. Maar ik ga dit niet zomaar voorbij laten gaan. Ik ben heel verdraagzaam, maar dit gaat me te ver...

Aldus een serieus "pissed off" Marco....

Last edited by Marco 20VT : 12-01-2009 at 19:52.
Reply With Quote
Old 12-01-2009, 21:20
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

lijkt wel een dagboek zo......

Maar mooie Seat! Velgen staan hem erg goed...en zo`n 1.8 20VT is natuurlijk super..!
Reply With Quote
Old 14-01-2009, 14:14
Marco 20VT's Avatar
VW Enthousiast

Ik zal niets meer over het voorval delen dan.

Hartelijk dank voor de reacties op de auto's
Reply With Quote
Reply

Posting Rules