#1
|
||||
|
||||
wie kan mij helpen?
zoals de titel luidt zit ik met een startprobleem van mijn golf
de golf wil niet meer starten, dwz, wel ronddraaien, maar slaat niet aan, heb het volgende vervangen: bougies rotor verdelerkap bobine bougiekabels contactslot contactblokje temperatuursensor van de week sloeg de auto al een paar keer uit onder t rijden, maar sloeg ook wel weer gelijk aan donderdag avond ben ik dus lekker op visite, en wil savonds weer weg, start de auto niet, de auto daar laten staan en vandaag ben ik dus bij de auto geweest, nieuwe bobine erop gezet, (volgens info op internet zou dat het moeten zijn) maar wou dus nog niet starten met nieuwe bobine daarna ben ik alle stekkers nagelopen (ook niks mis mee), draai ik dus daarna de sleutel om en start ie weer, vanmiddag hele tijd gereden, ook paar keer aan en uit gehad! wil ik vanavond weg start hij weer niet wie o wie kan mij helpen met dit probleem moet echt een lopende auto hebben ivm dat mijn vriendin hoogzwanger is
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#2
|
|||
|
|||
het verhaal komt me heel bekent voor heb het zelfde gehad met me polo destijds
zat toen in het verdeler huis na heel veel vervangen kwamen we daar achter die vervangen en nooit geen last meer gehad |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
ok, heb je toen een nieuwe ontsteking gehaald of eentje van de sloop? want zou ook het hall element kunnen zijn toch? die kun je los halen volgens mij iemand nog meer ideen?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#4
|
|||
|
|||
nee gewoon op de sloop
|
#5
|
|||
|
|||
Dit meen je niet..
Mijn golfje 2 1.3cl had ook dat ie af en toe ineens tijdens het rijden uit sloeg.. Tot het moment kwam dat hij ook gewoon rond draaide, maar niet aansloeg.. Ik kan je helaas niet verder helpen met wat het kan zijn, mijn keuze was uiteindelijk om dan maar een ander te kopen -)
__________________
Current VW: Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition Previous owned VW's: Golf mk2 1.3 CL Golf mk3 VR6 Corrado G60 Golf mk4 TDi Golf mk2 GTi 16v |
#6
|
||||
|
||||
nu heb ik dus een andere computer gekregen via via, kan ik deze zo aansluiten en starten, of moet hij eerst ingelezen worden?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#7
|
|||
|
|||
Kwaal lijkt op een defecte BDP sensor of Hall sensor (welke van de twee je hebt ligt aan het type injectiesysteem dat gemonteerd is op jouw Golf).
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
ik gok dus dat het de hall-gever moet zijn, deze heb ik gecontroleerd, en geeft de juiste waardes af ik heb het geweldige singplepoint injectie systeem mijn motorcode is ABU
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#9
|
|||
|
|||
benzinepomp of brandstof relais gok ik op
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015 |
#10
|
|||
|
|||
Zeer grote kans dat het de BDP sensor is.
Ik heb het ook gehad dat hij tijdens het rijden uitviel en gelijk weer aansloeg. Bij was de isolatie van de kabel van de BDP sensor stuk.Koperdraadjes kwamen tegen motorblok en maakte zo soort van kortsluiting.
__________________
Dutch.Dub member |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
ik sluit me hier bij aan, teminste ik heb deze ervaring 1 keer aan den lijve meegemaakt en het heeft toen een hele tijd geddurt voordat ik er uit was dat het brandstofpomp relais kaduuk was. het leuke van een relais is dat je er een hele tijd geen last van kan hebben, en zo 3 keer op 1 dag........ verder heb je de rest van de moenlijkheden al uitgesloten...... niet geheel op de goede manier maargoed. mijn punt is: heb je wel gekeken of je vonk had toe hij niet wilde? geen vonk is inderdaad onstekingsprobleem, wel vonk houdt in probleem ergens anders b.v. brandstofpomp/relais/ etc etc
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#12
|
||||
|
||||
probleem is opgelost
ik was dus al zover dat ik in de richting van zekering kast moest kijken, omdat als ik daar wat 'rommelde' de auto daarna starte, vanavond dus weer mee bezig geweest en kwam uiteindelijk tot de ontdekking dat zekering nr. 18 (brandstofpomp/lambdasonde) doormidden was , en zo af en toe wel contact maakte, deze vervangen en probleem opgelost
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |