#1
|
||||
|
||||
Mk2 Verbouwen ??
Goedeavond..
Ik heb een vraagje... Wat moet je allemaal aanpassen als je een r32 of vr6 motorblok inbouwt in een mk2.. ?? Moet de contactslot ook overgezet worden ?? Hoor het graag.. Groetjes. |
#2
|
||||
|
||||
gebruik de search functie eens.....
om je vraag te beantwoorden: alles. wil je er veilig mee op de weg kunnen en eventueel ook nog het zooitje op kenteken krijgen. Makkenlijkste manier: golf3 vr6 swap in golf 2. je kan zo de hele voortrein etc overzetten, ook de achteras. en als jij je alleen druk maakt over het contactslot......je zult echt alles moeten overbouwen. er zijn natuurlijk ook beun manieren, maar dan blijft t niet heel... met andere woorden, lees jeerst eens heel erg goed in, of laat het doen door jongens zoals JD enginering, Roma tuning, etc etc......de betere goden onder ons.
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Golf mk3 vr6 swap in golf mk2 lijkt me geen probleem, heb er veel op internet gezien als project, maar niet duidelijk.. hoe zit het met een V6 Golf mk4 ?? |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Eh...? Nee joh, alleen al die andere makkelijke dingetjes, middagje werk. Over die helse klus van 't contactslot hoef je je geen zorgen te maken. Als dat een serieuze vraag is, of een mogelijk obstakel voor je, zou ik er al niet eens aan beginnen. Je hebt voor een VR6 geen typegoedkeuring voor een mk2, dus je zult alles zo moeten ombouwen tot het een veilige auto wordt, die aan de eisen van het RDW voldoet. Daar valt niet alleen remmen en wegligging onder, maar ook zaken als uitstoot en geluidsniveau. Dus je zult het blok met de bak moeten overbouwen. Daarbij ga je (waarschijnlijk) van stangenschakeling naar kabelschakeling. De elektronica moet worden overgezet / aangepast. Je moet remmen monteren die groot genoeg zijn voor de auto met de nieuwe motor. Uitlaatsysteem zal op maat gemaakt moeten worden. Andere vering, omdat er wat extra gewicht bij komt. Statisch maakt dit niet zo veel verschil, maar dynamisch wel. Elke kilo die je met een vaart de bocht mee in neemt zal je auto anders doen reageren. Daarnaast moet je er voor zorgen dat je alle hierboven genoemde zaken ook vast krijgt gemaakt. Er zijn namelijk geen standaard ophangpunten hiervoor aanwezig. En, inderdaad... je zult dat contactslot misschien ook over moeten zetten. Als je dan ook dat vermogen nog optimaal aan de grond wil krijgen kun je er ook nog over nadenken gelijk 4-motion in te bouwen. Neem anders eens contact op met Michel Zeypveld in Driebergen, bij Utrecht. Die doet dit als dagelijkse kost, en bouwt je een VR6 geblinddoekt in.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
||||
|
||||
swap is ook mogenlijk, maar nog meer electronica dan. je hebt veel verschillende delen van verschillende auto's nodig. achteras mk4 is compleet anders dus moet je weer een as van een mk3 hebben. omnog maar te zwijgen over hoe je in godsnaam een radiateur kwijt moet in je mk2 neus.
Er zijn op dit soort projecten al heel wat zieltjes gesneuveld. Als je hier verder zoekt en lees op t forum zul je zien dat slechts een handje vol van alle ideeen het daglicht halen en enkele die het weten te realiseren een prachtwagen te bouwen. zoals het in een dik boek staat geschreven: Bezint eer gij begint.
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#6
|
||||
|
||||
Neemt dus veel problemen met zich mee...
tijdje geleden zag ik deze op internet; dus het lijkt me wel mogelijk.. |
#7
|
||||
|
||||
Alles is mogelijk
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#8
|
||||
|
||||
alles kan............................................... ........
|
#9
|
||||
|
||||
al eens een blok uit een auto gehaald en terug gezet?
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
serieuze vraag ? jah...2X 2.0 gti in een mk2.. maar dit is heeeel anders volgens mij. |
#11
|
||||
|
||||
oke idd, ik heb niks gezegd.
|
#12
|
||||
|
||||
Er kan zelfs een turbo op zie ik
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
en als je goed naar de kap kijkt is dit volgens mij niet een normale V6 look ik heb me laten vertellen dat dit iets met amerika te maken heeft. |
#14
|
||||
|
||||
das de amerikaanse VR6 uit de golf4 de 24V en dan idd turbo.. maar die auto is al dik 10 jaar een VR6, dus het lastigste werk was al gedaan.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#15
|
||||
|
||||
Ja het is zo een inlaat systeem wat VW ook voor europese VR6en verkocht.
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#16
|
||||
|
||||
ja ik heb zonet de oude performance`s er eens op nageslagen maar ik was in de war met een andere de bovenstaande is wel een 24v maar ik kwam nog een groen met zwarte voorbij en daar lag wel een 12v in maar dan met deze kap erop.
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Jep, sta nog altijd versteld van zijn kunnen
__________________
present Golf mk2 1.3 ex Jetta mk2 1.3 mat-zwart ex Golf mk2 1.8i Fire and Ice ------------------------------------------------------ My VAG HD movies: http://www.youtube.com/user/ruleart |
#18
|
||||
|
||||
Er zijn meer mensen hoor die dat soort dinegn GOED kunnen
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Kan best, geloof ik ook wel, maar ik heb die andere mensen nog niet zien werken, en Michel wel.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#20
|
||||
|
||||
kijk naar die van gerard... heeft ie zelf gedaan.
Die van mij lag er wel al in maar niet zoals ik wou zoals ie nu is.... zelf gedaan. en zo zijn er nog wel meer vr6 rijders die het zelf doen. |