#1
|
|||
|
|||
Golfje 2 40KW K6 (1.3) met het geluid van een remmende trein
Mijn Golfje 40KW K6 (1.3) maakt bij zachtjes (stapvoets) rijden het geluid van een trein die remmend een station binnenkomt. Het geluid lijkt niets met remmen te maken hebben aangezien het geluid bij remmen niet versterkt of bij niet-remmen verdwijnt. Het geluid neemt in freqentie toe naarmate ik harder ga rijden. Als ik dan een langer stuk gereden heb verdwijnt het geluid wel geleidelijk totdat het vrijwel niet meer te horen is. Nu laatst is dit geluid in zijn geheel verandert in een geluid wat enkel te horen is bij een snelheid van 100 KM/u+. Aan mijn stuur kan ik nu zelfs een trilling voelen. Het betreft nu een zwaarder/dieper geluid dat versneld of afremt naar gelang de snelheid van de auto.
Naast dit geluid flikkert het lampje van de accu als ik afrem tot stilstand en af en toe, vooral in de eerste minuten dat ik rijd, valt de motor spontaan uit. Van iemand had ik gehoord dat deze kuren en dan met name dat geluid wel eens afkomstig van de dynamo zou kunnen zijn. Zijn er mensen die deze kuren herkennen ? Mvg. JackCo |
#2
|
||||
|
||||
denk een combi van sympthomen
wiellager en dynamo zowieso de lagers naar zijn kutje .
__________________
kopbewerking ,pm |
#3
|
|||
|
|||
De dynamo vervangen lukt me wel, maar dan de lagers...
Voordat ik de voorwiel lagers kan vervangen moet ik de lager behuizing losmaken zo staat in mijn "engelse Haynes vriend" beschreven. Na het verwijderen van de remschijf raak ik de draad kwijt in de handleiding. Ik moet de ligging van de "periphery of the suspension strut-to-wheel bearing location lugs" markeren. Ehhhh wat moet ik hier precies markeren ? Daarna moet ik de twee wielophanging bevestigings moeren losmaken met hun speciale "washers". Wat zijn dat voor dingen ? Die moeren moeten volgens de handleiding ook vervangen worden daarna. Wat is de reden hiervan dan ? Of wordt dit overduidelijk na het zien van de moeren wanneer ik het daadwerkelijk ga doe ? Nadat ik de spatkap verwijdert is ben ik de draad weer compleet kwijt. Kan iemand me dit wellicht in eenvoudig nederlands uitleggen. Of kent iemand een goede site engels - nederlands voor specifiek autotechniek ? Mvg. JackCo |
#4
|
||||
|
||||
Zoals ik het hoor, gewoon laten doen.
Washers zijn ringetjes.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#5
|
||||
|
||||
gwn een hele compleete naaf kopen voor voor op je hoeft dan aleen de middelste moer los te maken en de aandrijf as losmaken de stuurinrichting los maken en dan de bouten van naaf zelf los maken ik heb het bij mijn eigen golf gedaan in een half uur
voor info bericht me stuur ik je foto.s uit mijn boek hoe je het kan doen ik heb een vraagbaak golfjes 2 |
#6
|
||||
|
||||
denk dat hij het na 5 jaar wel voor elkaar heeft
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#7
|
||||
|
||||
Lol!
|
#8
|
||||
|
||||
scherp! hahahaha
__________________
present Golf mk2 1.3 ex Jetta mk2 1.3 mat-zwart ex Golf mk2 1.8i Fire and Ice ------------------------------------------------------ My VAG HD movies: http://www.youtube.com/user/ruleart |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Postcount +1.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Je weet het niet Sommige doen er erg lang over om iets te repareren Er staat nl geen oplossing bij |