![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Heb van de week mijn nieuwe Raceland spaghetti spruitstuk gemonteerd.
Maar nu hoor ik gekraak als ik optrek ![]() Mijn vraag is dus wie heeft er allemaal ervaring met het spruitstuk, Want vraag me af hoe het flex-gedeelte zou moeten komen te zitten!? Heb een tekening gemaakt op paint zoals het nu zit: Je kan zien dat de bouten helemaal door zitten tot aan de flens van de katalysator, waar ze dus ook tegenaan vastgezet zijn. ![]() Wie helpt me even ![]()
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#2
|
||||
|
||||
![]() Kan zijn dat je kat nu tegen je auto aankomt omdat (volgens mij) een spaghetti spruitstuk iets hoger uitkomt dat een standaard spruitstuk. Iemand in de auto en koppeling even flink laten opkomen, jij eronder, moet je kunnen zien hoe of wat.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Maak wel een filmpje als je dit gaat doen, zal best schokkende beelden geven ![]()
__________________
Alain Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Ga er morgenavond naar kijken,
Ben best wel benieuwd wat het nu is... Ik denk namelijk de bouten die tegen me katalysatorflens geschroeft zijn. Dat die erlangs schuren ![]()
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#5
|
||||
|
||||
![]() Haha, heb em er ook net opgezet. Die bouten komen inderdaad tegen de kat aan (die met die veertjes) die heb ik iets ingekort en toen er weer opgezet. Nog geen rit gemaakt maar lijkt me dat het dan strakker vast zit en niet kan kraken oid.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#6
|
||||
|
||||
![]() Had ook 1st kortere bouten gebruikt, maar was bang dat ze dan los gaan trillen.
Ze zitten dan enkel geschroeft in de 2e flens. Heb nu andere veren gehaald en andere bouten en ga ze vastzetten met 2moeren zodat ze niet tegen mijn katalysator aanzitten maar wel vast door de 2 moeren. Ga de afsluitring ook insmeren met kopervet, want kan ook zijn door de beweging van de flensen en het verschuiven over de afsluitring het gaat kraken. Vanavond weet ik waarschijnlijk meer als ik hem op de brug heb gehad en de boel veranderd heb....
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#7
|
||||
|
||||
![]() EN, al meer bekend?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ja, maar nog niet verholpen...
Had nieuwe veren + bouten gemonteerd. Niet tegen me katalysator flens aangedraaid. Alles ingevet met kopervet. Dacht dat het weg was, maar dat is het dus nog niet... ![]() Morgen weer een dag, waarschijnlijk dan toch de katalysator die ergens tegen aan komt...
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#9
|
||||
|
||||
![]() Nou even een oud topic uit de sloot halen...
Zit nog steeds met dit probleem. Weet nu wel wat het is, maar weet zo 123 geen oplossing... Mijn uitlaatspruitstuk komt tegen mijn stabilisatiestang aan onder ![]() Heb alle 3 de motorsteunen al vervangen maar heeft niet geholpen! Niemand anders die dit heeft gehad of nog steeds heeft op zijn MkII?? Of iemand een oplossing? Stabilisatie stang weghalen ofzo ![]()
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#10
|
|||
|
|||
![]() helaas geen oplossing voor je, maar wel even een paar vraagjes.
ben zelf ook aan het kijken voor een spaghetti spruitstuk, en mijn ervaring met goedkopere modellen voor andere merken ( wat ik toen had was voor een bmw ) is dat het voor geen meter past, en dat zelfs de gaten voor de tapijnden op de cilinder kop niet overeen kwamen. is de passing van de raceland versie wel goed? en is er iets merkbaar qua vermogen/gas reactie of geluid? |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ben op zich wel tevreden over het spruitstuk.
Passing is redelijk, moest hem aardig over de tapeinden wringen ![]() Prestaties.. geen flauw idee eigenlijk, nooit echt op gelet ![]() Alleen jammer dat hij tegen mijn stabilisatiestang komt, zit zelf te kijken naar een ander spruitstuk. Bijv Jetex 275euro... Maar weet niet of dat het probleem oplost bij mij..
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik had er geen last van, ligt aan je stabi stang gok ik.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#13
|
||||
|
||||
![]() Is een veel voorkomend probleem, heb je met andere merken ook....probleem is dat de motorsteunen doorgezakt zijn...
Daar lopen wij ook regelmatig tegenaan, nwe motorsteunen aan de achterkant erop en het probleem zal weg zijn.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#14
|
||||
|
||||
![]() geeft zo`n raceland spruitstuk nu goede prestaties? hebben die 4-1 systeem of 4-2-1?
__________________
Golf MKII 16v |
#15
|
||||
|
||||
![]() @Eef: Het is een 4-2-1 pruitstuk.
Heb van de week alle 3 de motorsteunen vervangen. Probleem is nog niet weg ![]() Zat te denken aan nieuwe Stabilisatiestang rubbers (alle) en dan gelijk stuggere bonrath of iets in die zin... En een stuggere voorste motorsteun om mij blok van het kantelen te weerhouden ![]() Wie weet waar ik een (betaalbare) stugge voorste motorsteun kan bestellen?
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#16
|
||||
|
||||
![]() sls duitsland
dan hebje een hele stuge alu motor steun en beweegt je motor niet meer heen en weer ideaal |