![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Weet dat je kunt searchen wat ik heb gedaanl nagekeken maar kan niks vinden zoals vacuum lek, bi-metaaltje enz. maar alles is goed?
Heb een 1.6 motor met een pierburg 2e carburateur, voor kort geleden deed hij het perfect nu nog steeds alleen doet hij iets vreemds. Als ik aan het rijden ben niks aan de hand ook niet met de choke in het begin, daalt ook weer netje het toerental naarmate de motor warmer wordt. Maar dan ben een tijdje aan het rijden gaat hij zo maar vanzelf gas geven zeg maar net of de choke weer aanslaat en zo slaat hij ook wel weer es uit naar een tijdje! Dit is zeer vervelend als ik bij stoplichten sta enz. wie o wie kent dit probleem en weet de oplossing? Weet niet zeker of het ermee te maken heb maar als hij weer zo aanslaat net alsof hij de choke er weer op gooit, toen heb ik even gekeken onder de kap en dan staat dat staafje op het potje links als je voor de caburateur staat er helemaal uit die weer een hendel van het gas bestuurd, en als hij normaal loopt is hij weer iets naar binnnen is geschoven heeft dit er misschien mee te maken ![]() Last edited by Kazzo : 10-12-2008 at 21:08. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Heb even voor je op het web gezocht en kwam een forum tegen waar manieren staan om verschillende componenten te testen.
Wel Engels; Here is a list of Pierburg components and troubleshooting tips: TTV & idle over run valve: These should both get 12v when the ignition is on, and there should be an audiable 'click' from the engine bay when the key is turned. 3/4 Point Unit: When engine is off, should be extended to 14.5mm. When engine is started should retract to about 8.5mm after a varying delay, depending on temperature. Pull Down Unit: When engine is running, you should be able to close the choke flab by hand easily until the last 5mm or travel, then resistance should be felt. If not the pulldown unit is defective or incorrectly adjusted (it has a small screw on the end of the plastic lever, but this should not need to be adjusted) Inlet manifold preheater: Located at the bottom of the inlet manifold, looks like a hedgehog. The electrical connection is at the back of the engine bay behind the carb, should get 12v when engine is cold, should switch off when engine has warmed up. (controlled by grey temperature sender, see below) Vacumm Unit Stage 2: This opens the second throttle butterfly when you have your foot down, not had a problem with this myself but I imagine sympoms for a failed unit would be no power under full throttle. Waxstat, also known as 'Expansion Element': Helps control the idle untill the autochoke switches off completely. Is full of wax which is heated by coolant. As the wax expands a pin exends from the unit pressing a lever which brings the idle down. Check by throwing into a bowl of hot water, the pin should extend. This has been known to fix dodgy units as it 'resets' the wax apparently! Autochoke: Should get 12v with the ignition on & engine is cold, should switch off when the engine is up to temp. (controlled by the red sender, see below) The autochoke should pass current, test by placing one prong of a multimeter on the plug, and the other on the autochoke housing. You can check the autochoke heater visually by removing it and checking the heater spring around the outside of the unit, looks like the kind of spring you find in a ball point pen. When refitting, align the mark on the housing with the notch on the choke. Temperature Senders: At the front of the engine block there are 2 temperature senders, red & grey. The red sender controlls the autochoke, the grey controls the inlet manifold preheater. When the engine is cold these should pass current, when the engine has warmed up they should stop passing current. You can test units from the scrap yard by putting them in a tray filled with boiling water (just immerse the metal bit at the bottom!) to make sure they switch off correctly. Last but by no means least, the inlet manifold coolant channel o'ring, the o'ring degrades over time eventually blocking the coolant channel completely. Often overlooked this is key to having a 2e2 carb that actually works! If this coolant channel is blocked expect poor running when cold, smoking, petrol smells, engine overruns and having the engine rev up to 1.5k+ at random until the engine is VERY hot. Before you start, MAKE SURE you can reach ALL 6 bolts on the inlet, the third one from the right is wedged between the inlet and exhaust manifolds and is tricky to get to. You'll need a new gasket and the o'ring, part 32 in the diagram below. First take the carb off: Remove the airbox Remove the fuel line from the carb unplug the 2 electrical bits on the left side at the back remove the earth connection from the front Unplug the vacuum connection to the green reservoir Remove the coolant connection to the inlet manifold Remove 3 securing bolts Check the condition of all the vacuum pipes, do one at a time its a bit complex back there That should give you enough slack to move the carb over to the right out the way, next get the manifold off: Undo all 6 bolts, remove manifold. Then lever out the knackered old oring and clean up the hole it came out of. While you're here check the inlet manifold preheater. Then fit the new gasket & oring, refitting is the reverse of removal Vervolg; the channel heater unit should get a permanent 12v and is earthed through the carb, if not working check the volts at the connector and check the carb earth strap 3/4 point unit, when you turn the engine off the piston should fully withdraw and the extend to its starting position. Failiure to do this indiates a fault with the overrun solenoid. pull down unit to check for vac leaks in this unit attach a pipe to the lower port and unplug the upper port. Suck on the pipe. The arm should move a small amount and then stop when the vac collapes. Then if you put your finger over the upper port ad keep sucking the arm should withdraw a bit more and hold vacuum. If it fails to hold vac then replace. hot air flap, this can seize during the summer as it doesn't get much use. So as the weather gets colder its worth spraying ome WD40 on this and making sure it moves poor running can be caused by air leaks around the base flange, can be a cheap fix if you're having problems with missing at idle. To locate vac leaks try spraying gamping gaz (carefully) around the vac pipes and the base of the carb. Changes in idling should be heard when you find the leak!! Misschien heb je er wat aan ![]()
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |
#3
|
||||
|
||||
![]() heb het zelfde probleem met 1300 hk motor alleen die van mij stottert ook nog enorm onder het rijden
ik blijf dit ff in de gaten houden heb mischien heb ik zelf ook wat aan jou tips ik wens je veel succes en hoop dat het wat kleins is gr. egon |
#4
|
|||
|
|||
![]() Mrmiljon, bedankt paar dingen zal ik nog even controleren maar heb nog nooit een klik gehoord vanuit de carburateur, maar denk dat het iets te maken heeft met de aansturing vanaf de temp sensors ofzo gezien hij erwel af gaat en dan zomaar er weer opspringt.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() goeiedag
deze handleiding is ook in het nederlands te vinden. ik heb mijn carburateur eruit gegooid ik bleef deze problemen hebben. controleer je massa eens en je pull-down doos. vacium leidingen kunnen onzichtbare scheurtjes hebben. vervang ze eens gr roy |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
"Aan de kant van het kleppendeksel " Onder op de carb zit de wasthermostaat,deze regelt versneld stationaair bij koude motor[zitten ook koelwaterslangen aan]en die geeft wss de problemen |
#7
|
||||
|
||||
![]() http://www.clubgti.co.uk/forum/showthread.php?t=124945
Mocht je het probleem nog hebben, dit is de oorspronkelijke lokatie van de link die al geplaatst is, maar hier staan ook foto's bij e.d. |