![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb helaas weer hulp nodig met me eco diesel
![]() iedere keer loopt me accu leeg en start hij niet, heb alles al nagekeken en audio eraf gehaalt maaar niets help. Had wel enkele weken geleden last van me parkeer verlichting die niet uit wou en heb toen s"nachts de accu pool eraf gehaald maar nu loopt hij zelfs met pool eraf leeg. ligt het dan aan de accu zelf of misschien toch iets anders (dynamo diode etc) misschien dat iemand dit probleem kent
|
||||
|
||||
![]() Het kan idd de dynamo zijn,maar ook een massaprobleem,
of is de accu gewoon op?
|
||||
|
||||
![]() als hij leeg loopt zonder polen erop is het de accu zelf.
|
|||
|
|||
![]() als ie loopt kan je em toch ergens laten doormeten,of ie bijlaadt en hoeveel volt die heeft,heb je dat kleine blauwe kabeltje ook aan elkaar vast wat van de dynamo afkomt?maar zo te horen is je accuu gewoon kapot
|
|
||||
|
||||
![]() Als die loopt idd even doormeten.. Weet je meteen of het de dynamo is en kan je de massa ook even checken
|
||||
|
||||
![]() Je accu is slecht, vervangen maar
|
||||
|
||||
![]() accu was inderdaad kaput, en is vanmorgen vervangen maar nu speelt het verhaal met het parkeerlicht dat niet uit wil weer op ,heb de stekkertjes van het knipperlicht eraf gehaalt maar nog blijven ze branden lichtschakelaar is ook goed.
Weet iemand wat dit nou aan kan liggen
|
||||
|
||||
![]() Toch een massaprobleem?
|
||||
|
||||
![]() hoe check ik dat dan?
eerst was het verlichtings-probleem uit zich zelf verholpen maar met nieuwe accu is het weer terug
|
||||
|
||||
![]() massa kun je ff doormeten, 1meet punt op de dynamo 1 meetpunt op een massapunt ergens in het motorruim,of de sluiting van motorkap (bovenkant grill zeg ma)