#1
|
||||
|
||||
tips voor een16VG60 motor bouwen wat heb ik nodig en moet ik doen
hallo,
ik wil hoogstwaarschijnlijk een 16VG60 motor gaan bouwen. en nu was ik benieuwd wat je daar allemaal voor nodig hebt en wat er gedaan moet worden. kan ik met een gewoon pl blok aan de slag of moet het een kr, A9,of een abf zijn. heb je er speciale zuigers voor nodig of kan ik de 16v zuigers pakken. ik weet dat er sets te koop zijn met beugels en zo,zijn deze noodzakelijk of is het ook zelf te maken. de g-lader heeft smering nodig hoe ga je dit voor elkaar krijgen met een 16v. heb al een pl blok liggen ,moet ik nu ook een g60 blok aanschaffen? en op welke draadboom laat je zo iets lopen heb je er ook speciale computers voor of kan het op de digifant 1 aangesloten worden. en welke versnellingsbak kan ik het beste nemen? ik weet dat het niet goedkoop zal zijn.ben ook niet van plan om het volgende week af te hebben |
#2
|
||||
|
||||
http://www.kompressorkanada.ca/howto/16vG60.htm
16vG60 Conversion * READ FIRST - This is by no means a complete how-to on a 16v g60 conversion. This is just advice and guidance. We are not legally responsible for the information that is contained here. If through the process you come up with any further advice please forward it to us so that we can add it to this list. * The best source of info on this conversion is the 16vg60 group on yahoo http://autos.groups.yahoo.com/group/16vG60/ I'm going on the assumption that you have a 16v (with alt, dist, exhaust manifold) and a G60 engine with charger, bracket, tubing and digifant) Parts needed 1) alt doesn't fit in stock location. You have to options here, under the G60 or on the back of the block. I chose to do it under the G60, I recommend doing in on the back of the block, it's a real pain in the arse to try and get in under the G60, there is no room. You will need 2 mounting pieces for the back of the head/rear motor mount. Here are the specs for one of them, the other just comes straight up from the rear motor mount. 2) With alt in different spot, serpentine belt needs changing. With alt under G60, you need an idler pulley between waterpump and alt to get grip on the waterpump (belt goes right across from crank) and you can use a 8v timing belt tensioner for tension, mounted where the old tensioner swing arm used to be. If you have the alt on the back of the block, then you just need to make a small bracket to hold the tension spring in it's new location. 3) Crank pulley - G60 timing gear is narrower than the 16v one and offsets the G60 crank pulley. Get an 2L 8v crank pulley and get it shaved 6mm. 4) waterpump pulley - get one from a G60 Passat with no AC, fits there perfectly. 5) Fuel rail and injectors. You'll need an aftermarket fuelrail *available from Kompressor Kanada*. Get some #30 Bosch redtops to fuel the car. You will also need G60 injector inserts to put into the intake manifold. 6) Scirocco 16v intake manifold is a must. 7) Digifant - need to get custom chip, talk to Dave at KK, he does SNS chips here in Canada and they can cut you a 16vG60 chip with 30# injectors. You will also need to change the watertemp sensor, I have the part number somewhere. Make sure that you can mount the CO pot into the upper IC tube. Digifant MAP vacuum tube MUST be 1 metre exactly. 8) Intake elbow - custom part, I have a diagram for one, needed to clear distributor. 9) recirc tube, needs to be shortened...although I recommend removing it altogether and capping the charger off. 10) coolant hoses - mix and match of G60 and 16v, upper rad hose needs to be lengthened. If going into Mk2, 16v set should work fine as motor came in that car. 11) Compression, 16v engines have way to much for forced induction. I used stacked gaskets, you can either use forged pistons or a KK provided ABA metal gasket. 12) Spark plugs, Bosch F5DSR or F5DP Plugs. 13) Crank case breather in is now in the block, not the head, so you'll need to route that. 14) Block need to be drilled for G60 oil return line. 15) put in an A/F and boost gauge to round out the swap. OF je wordt lid van de Yahoo groep |
#3
|
||||
|
||||
ik heb nog wel set g-lader steunen liggen....
|
#4
|
|||
|
|||
Ik heb nog wel een complete gebruiksaanwijzing voor je om zo'n motor te bouwen. Is wel in het duits. Voor interesse moet je me even je mail sturen.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#5
|
||||
|
||||
mn mailadres is atmosphere3000@hotmail.com.
wil zo veel mogelijk fotos en informatie vooral van de retourleiding van de g-lader,heb er wel een foto van maar niet duidelijk hier een foto van de aanvoerleiding en de 2 de foto is onduidelijk van de retourleiding hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel |
#6
|
||||
|
||||
Vraag Martinus eens, die is er eentje in elkaar aan 't zetten.
Topicje staat ook hier op het forum.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
||||
|
||||
ik zal het eens vragen thanxx
|
#8
|
|||
|
|||
En anders moet je mij een mail sturen.
Sampo11@lycos.nl. Heb er zelf namelijk ook een keer 1tje gebouwd. Heb er nog wel het eea van hoe ik alles gedaan heb en wat de kosten waren ed.
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#9
|
|||
|
|||
zet dat dan hier op het forum, zijn veel mensen die die informatie wel willen hebben...
|
#10
|
|||
|
|||
Mail is verstuurd.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#11
|
||||
|
||||
Foto 1 is gewoon de olie aanvoer voor de Glader.
Foto 2 is de aansluiting van de retour op het blok. Als je een PG (g60) onderblok gebruik zit er al een aansluiting. op andere motoren moet je een gatboren en draadtappen, het punt opzich is wel aanwezig. En overduidelijk. |
#12
|
||||
|
||||
kan ik ook gewoon met een 1.8 16v gaan rijden met een g-lader.
of moet je persee de zuiger aanpassen of groter boren. kan ik de poelies van een g60 blok pakken . en weet iemand zo de lengte van de riem die ik nodig heb. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
In het Engelse verhaal hierboven staat exact wat je nodig hebt. Opnieuw het wiel uitvinden heeft niet zoveel zin m.i. Dus antwoord op al jouw vragen nee, nee en nee. Het is minder eenvoudig dan je denkt om het goed te doen! |
#14
|
||||
|
||||
|
#15
|
||||
|
||||
staat heel veel informatie op
heb je vast wat aan |
#16
|
||||
|
||||
Weet niet of je hier al eens gekeken hebt?
http://www.slstuning.de/g_lader/16vg60/index.php |
#17
|
||||
|
||||
kijk anders eens op mijn site,ik heb er meerdere gebouwd en rijdt zelf al jaren met een 16V-G60
Mvg Ruud http://www.Ruud16V-G60.nl |
#18
|
||||
|
||||
ruud mag ik je een keer bellen ivm wat vragen over de opbouw
|
#19
|
|||
|
|||
ik heb nog wel een bijna kompleet blok en onderdelen voor je liggen
|
#20
|
||||
|
||||
jasper hier mn email kun je me ff prijzen sturen en wat voor onderdelen je hebt.
atmosphere3000@hotmail.com |