#1
|
|||
|
|||
koude probleem?
Hallo
Mijn golfje heeft nu echt keuren, het is een 1.3 met NZ blok. Starten is geen probleem, binnen 1 a 2 seconde loopt ie mooi stationair. Dit duurt zo'n 2 minuten en dan begint de ellende. Het toerental begint wat te fluctueren en vervolgens gaat ie uit. Als ik snel het pendaal even indruk dan stijgt het toerental, maar tot 2000 toeren gaat het goed, hoger gaat ie weer stotteren en valt uit, als ik snel het pendaal loslaat, valt ie mooi terug naar stationair en houdt dat ook vol. Doordat mijn auto dit nu eigenlijk pas 3 weken heeft, dus gelijk met de aanhoudende vorst in het zuiden. Hoop ik dat het daar mee te maken heeft (dooi komt eraan)! Als ik dit gevecht even gehad heb, en de temperatuur naald halver wegen het dikke blok zit (dus de motor begint net warm te worden), zijn alle problemen weer voorbij en kan ik gewoon touren (ritjes van 130 km gemaakt en geen probleem). Wat heb ik vervangen. - Luchtfilter - Blauwesensor - Bougie's Ik had echt gedacht dat het een blauwe-sensor verhaal zou zijn, maar helaas. Of zou ik een kapotte gekregen hebben? Hopelijk weet iemand een oplossing. |
#2
|
|||
|
|||
Brandstoffilter
Doordat een koude motor meer brandstof nodig heeft,en een te krappe doorgang[verstopping] in het filter dit niet toelaat of bevriest |
#3
|
||||
|
||||
brandstof filtertje kost maar 4 euro
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Deze niet Is een NZ Deze 16.62 euro brutto |
#5
|
|||
|
|||
Maakt niet uit, als ie het dan weer doet vind ik het best. Ga ik vrijdag proberen te regelen, moet een paar dagen weg
|
#6
|
|||
|
|||
net de filter langs de benzine tank vervangen.
Helaas blijf ik het bokken nog houden, maar het is wel minder. Morgen nog eens een stukje rijden. |
#7
|
|||
|
|||
Vandaag weer een stukje gereden (2x) een kleine 15 minuten.
Deze keer geen enkel probleem gehad! Mogelijk dus toch het filter. En gisteren misschien wat lucht wat nog in de leiding zat? |
#8
|
||||
|
||||
zou zomaar kunnen.. hou het in de gaten!
|