#1
|
|||
|
|||
Vermogen: 1.6 GTI EG
Hallo, ik ben met een 1.6 gti motor bezig
ik heb mijn motor dus helemaal uit elkaar gehaald, en alles er nieuw in gezet. de cilinderkop heb ik ook helemaal schoon gemaakt: geen nieuwe geleiders er in die waren niet zo slecht, en bij de nieuwe heb je dus meer weerstand. de kop was goed, en heb ik dus niet gevlakt. want ook als je de kop vlakt verandert je nokkenas timing. owja de klepspeling heb ik 0.5 kleiner zo dat de kleppen eerder openen, verder en later sluiten. daarna is het hele spul op de test bank geweest maar ik kreeg er dus "maar" 101.4 pk uit met een koppel van 133nm. terwijl vw zegt dat ze 110 pk zouden hebben nou is mijn vraag dus waar kan ik nog wat meer vermogen weg halen? met he origele spul dus. (zit zelf aan brandstofdruk te denken) er zit een inbus bout op de spinnekop, daar kun je brandstof druk mee verhogen. en ik heb een brandstofdruk regelaar op vacuum, daar kun je ergens een gaatje in boren, en dan kun je een schroefje verstellen? iemand ervaring mee? of iemand een bedrijf kent die goed met k-jettronic is. Last edited by ids : 07-12-2008 at 14:00. |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Niet het antwoord op je grootste vermogensverlies, Maar nieuwe klepgeleiders moet je toch ruimen met een ruimer? Daarnaa zo meten; Link; http://www.esvj.be/websites/mk2_gol...es/benzin40.gif
__________________
retropilots.be Last edited by Rétrokroezer : 07-12-2008 at 13:54. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
ja, klopt maar de klep zal altijd moelijker in een nieuwe geleider bewegen. daarom heb ik die niet vervangen, ook omdat de oude nog goed was. |
#4
|
|||
|
|||
bij de bosch classic car service in Linnich (Duitsland) hebben ze alle ervaring en verstand van K-jetronic motoren, die kunnen m perfect afstellen (hebben alle diagnose-apparatuur voorhanden).
Heb ik met mijn GTI ook laten doen en die loopt perfect! http://www.carservice-kueppers.de/classic-service/ groet, Dennis |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
is jouw auto toen ook op de bank geweest? want die van mij loopt ook wel perfect maar wil gewoon meer vermogen, en alles standaard houden |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Ja en de mijne heeft nu iets meer vermogen (83,2 KW ipv 82 KW). Dat had nog meer kunnen zijn als de compressie van de 2e en 3e cilinder wat hoger was geweest, maar ja. Je zegt dat je meer vermogen wilt, maar de boel standaard wilt houden. Dat wilde ik ook. Ofja: ik wilde de motor perfect afgesteld hebben. en dan krijg je vanzelf wat meer vermogen, omdat er nog wat uit te halen is. In jouw geval is er, wat je zelf al aangeeft, ergens iets mis omdat ie minder pk's heeft. Dat zouden ze bij de Bosch zonder meer op kunnen lossen lijkt mij. kost je alleen een paar centen... groet, Dennis |
#7
|
|||
|
|||
bij mij weten zit er op een 1600 een hebron kop en heeft ie de verbrandings kamer groten deels in de zuiger kom dwz kop afvlakken maakt em niks en dat van die klep geleiders .....mooi verhaal maar geen pkaas extra....succes en geef maar een slag aan de co schroef,,
__________________
quintus.....de grote race |
#8
|
||||
|
||||
Yep, heron kop, helemaal vlak net als bij een diesel...
Verbrandingskamers zitten idd in de kop, wil je de compressie verhogen zal je het blok dus moeten vlakken of andere zuigers moeten monteren.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
en wat voor prijs kaartje hangt er ong. aan dan? mijn duits is echt slecht |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
dat van die klepgeleiders zal niet direct extra pk´s op leveren natuurlijk, maar alle kleine beetjes helpen. en zit nu een beetje vast, kwa ideen waar het aan kan liggen vandaar dat ik het hier vraag. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Alleen testen, compressietest, afstellen injectoren en wat priegelwerk is al snel 400-500 euro. Als er verder niets aan de hand is met je blok moet het daar echt voor te doen zijn, anders kan het bedrag snel oplopen.. |