Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-12-2008, 17:41
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default Vermogen: 1.6 GTI EG

Hallo, ik ben met een 1.6 gti motor bezig

ik heb mijn motor dus helemaal uit elkaar gehaald, en alles er nieuw in gezet.
de cilinderkop heb ik ook helemaal schoon gemaakt: geen nieuwe geleiders er in die waren niet zo slecht, en bij de nieuwe heb je dus meer weerstand.
de kop was goed, en heb ik dus niet gevlakt. want ook als je de kop vlakt verandert je nokkenas timing. owja de klepspeling heb ik 0.5 kleiner zo dat de kleppen eerder openen, verder en later sluiten.

daarna is het hele spul op de test bank geweest maar ik kreeg er dus "maar" 101.4 pk uit met een koppel van 133nm.
terwijl vw zegt dat ze 110 pk zouden hebben

nou is mijn vraag dus waar kan ik nog wat meer vermogen weg halen?
met he origele spul dus.
(zit zelf aan brandstofdruk te denken)

er zit een inbus bout op de spinnekop, daar kun je brandstof druk mee verhogen.
en ik heb een brandstofdruk regelaar op vacuum, daar kun je ergens een gaatje in boren, en dan kun je een schroefje verstellen? iemand ervaring mee? of iemand een bedrijf kent die goed met k-jettronic is.


Last edited by ids : 07-12-2008 at 14:00.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-12-2008, 13:52
Rétrokroezer Rétrokroezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
Default

Quote:
Originally Posted by ids
Hallo, ik ben met een 1.6 gti motor bezig


de cilinderkop heb ik ook helemaal schoon gemaakt: geen nieuwe geleiders er in die waren niet zo slecht, en bij de nieuwe heb je dus meer weerstand.


Niet het antwoord op je grootste vermogensverlies,

Maar nieuwe klepgeleiders moet je toch ruimen met een ruimer? Daarnaa zo meten;

Link; http://www.esvj.be/websites/mk2_gol...es/benzin40.gif
__________________
retropilots.be

Last edited by Rétrokroezer : 07-12-2008 at 13:54.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-12-2008, 13:58
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

Quote:
Originally Posted by Rétrokroezer
Niet het antwoord op je grootste vermogensverlies,

Maar nieuwe klepgeleiders moet je toch ruimen met een ruimer? Daarnaa zo meten;

Link; http://www.esvj.be/websites/mk2_gol...es/benzin40.gif


ja, klopt maar de klep zal altijd moelijker in een nieuwe geleider bewegen.
daarom heb ik die niet vervangen, ook omdat de oude nog goed was.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-12-2008, 16:54
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

bij de bosch classic car service in Linnich (Duitsland) hebben ze alle ervaring en verstand van K-jetronic motoren, die kunnen m perfect afstellen (hebben alle diagnose-apparatuur voorhanden).
Heb ik met mijn GTI ook laten doen en die loopt perfect!
http://www.carservice-kueppers.de/classic-service/

groet, Dennis
Reply With Quote
  #5  
Old 08-12-2008, 22:57
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
bij de bosch classic car service in Linnich (Duitsland) hebben ze alle ervaring en verstand van K-jetronic motoren, die kunnen m perfect afstellen (hebben alle diagnose-apparatuur voorhanden).
Heb ik met mijn GTI ook laten doen en die loopt perfect!
http://www.carservice-kueppers.de/classic-service/

groet, Dennis


is jouw auto toen ook op de bank geweest?
want die van mij loopt ook wel perfect
maar wil gewoon meer vermogen, en alles standaard houden
Reply With Quote
  #6  
Old 11-12-2008, 22:31
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by ids
is jouw auto toen ook op de bank geweest?
want die van mij loopt ook wel perfect
maar wil gewoon meer vermogen, en alles standaard houden


Ja en de mijne heeft nu iets meer vermogen (83,2 KW ipv 82 KW). Dat had nog meer kunnen zijn als de compressie van de 2e en 3e cilinder wat hoger was geweest, maar ja.

Je zegt dat je meer vermogen wilt, maar de boel standaard wilt houden. Dat wilde ik ook. Ofja: ik wilde de motor perfect afgesteld hebben. en dan krijg je vanzelf wat meer vermogen, omdat er nog wat uit te halen is.
In jouw geval is er, wat je zelf al aangeeft, ergens iets mis omdat ie minder pk's heeft.
Dat zouden ze bij de Bosch zonder meer op kunnen lossen lijkt mij.
kost je alleen een paar centen...

groet, Dennis
Reply With Quote
  #7  
Old 11-12-2008, 23:00
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

bij mij weten zit er op een 1600 een hebron kop en heeft ie de verbrandings kamer groten deels in de zuiger kom dwz kop afvlakken maakt em niks en dat van die klep geleiders .....mooi verhaal maar geen pkaas extra....succes en geef maar een slag aan de co schroef,,
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #8  
Old 12-12-2008, 01:09
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Yep, heron kop, helemaal vlak net als bij een diesel...
Verbrandingskamers zitten idd in de kop, wil je de compressie verhogen zal je het blok dus moeten vlakken of andere zuigers moeten monteren.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-12-2008, 16:43
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Ja en de mijne heeft nu iets meer vermogen (83,2 KW ipv 82 KW). Dat had nog meer kunnen zijn als de compressie van de 2e en 3e cilinder wat hoger was geweest, maar ja.

Je zegt dat je meer vermogen wilt, maar de boel standaard wilt houden. Dat wilde ik ook. Ofja: ik wilde de motor perfect afgesteld hebben. en dan krijg je vanzelf wat meer vermogen, omdat er nog wat uit te halen is.
In jouw geval is er, wat je zelf al aangeeft, ergens iets mis omdat ie minder pk's heeft.
Dat zouden ze bij de Bosch zonder meer op kunnen lossen lijkt mij.
kost je alleen een paar centen...

groet, Dennis


en wat voor prijs kaartje hangt er ong. aan dan?
mijn duits is echt slecht
Reply With Quote
  #10  
Old 13-12-2008, 16:44
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
bij mij weten zit er op een 1600 een hebron kop en heeft ie de verbrandings kamer groten deels in de zuiger kom dwz kop afvlakken maakt em niks en dat van die klep geleiders .....mooi verhaal maar geen pkaas extra....succes en geef maar een slag aan de co schroef,,


dat van die klepgeleiders zal niet direct extra pk´s op leveren natuurlijk, maar alle kleine beetjes helpen.

en zit nu een beetje vast, kwa ideen waar het aan kan liggen vandaar dat ik het hier vraag.
Reply With Quote
  #11  
Old 14-12-2008, 18:52
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by ids
en wat voor prijs kaartje hangt er ong. aan dan?
mijn duits is echt slecht


Alleen testen, compressietest, afstellen injectoren en wat priegelwerk is al snel 400-500 euro.
Als er verder niets aan de hand is met je blok moet het daar echt voor te doen zijn, anders kan het bedrag snel oplopen..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum