#1
|
|||
|
|||
golf v6 2.8 start niet
Hallo ik heb een v6 uit 2001.
Nu heb ik alleen een vervelend probleem. De auto start af en toe niet. De relay hoor je wel alleen de startmotor draait niet rond. Nu heb ik het contactblokje al laten vervangen. Daarna was het 2 dagen goed. Nu start ie weer niet. Gelukkig heeft de anwb een draad onder mijn motorkap gemaakt waardoor ik hem wel kan starten. Het is geen startblokkering of alarm ofzo. Kan hem nl wel met het draad onder de motorkap starten. De reserve sleutel werkt ook niet. Alleen met de draad onder de motorkap. Daarna werkt de sleutel soms wel een paar keer weer. |
#2
|
||||
|
||||
Waar loopt de draad naartoe die de ANWB heeft gemaakt?
|
#3
|
|||
|
|||
dan breng je hem naar de dealer? als je zo'n auto rijdt kan een bezoekje aan de dealer er ook wel vanaf toch?
|
#4
|
||||
|
||||
...een dommere opmerking heb ik in tijden niet gehoord...
Met die draad start hij wel altijd? Zoveel draden lopen er niet naar je startmotor, dus als het relais in orde is zou ik het daar in zoeken. |
#5
|
||||
|
||||
De dealer vraagt nogal veel voor het zoeken naar een storing; je betaald per uur!
En ja, misschien heeft de topicstarter zijn auto wel met zijn allerlaatste centen betaald; who cares?? Zit er geen draadbreuk van je contactslot naar je startmotor? Zoals Marcksi aangeeft; veel draden lopen er niet heen. Als de motor wel altijd start als je je startmotor shortcut naar de accu (neem aan dat je dan de draad even kort op de + van je accu moet houden?), dan is je contactslot iig in orde. Haperende bedrading? Kabelbreukje of een slechte aansluiting (in stekkers/massa). Een defecte startmotor krijg je vaak ook niet meer aan de praat door de geschakelde plus te lussen aan de plus van de accu.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#6
|
|||
|
|||
Bedankt voor alle reakties. (bijna alle) :-)
(ben nl niet zo gek op de dealer zeker niet die in groningen) Ik heb geen idee waar die draad heen loopt van de anwb. Heeft ie van een bos afgehaald hij starte hem eerst met een veiligheids speld. Daarna heb ik hem gevraagd als ie een draad wou trekken. Die heeft ie van een bosje draden afgehaald. naast de motor stuk of 6draden. Ik zal zometeen kijken als de massa nog goed is van de startmotor. De auto start inderdaad altijd goed met de draad op de + van de accu. Alle lampjes gaan aan ook gewoon aan. radio enzo. De relai hoor je ook tikken. Alleen er gebeurd niks. Het zal waarschijnlijk wel een draadbreuk of een slechte massa zijn. Hopelijk kan ik dat zelf vinden. Update, Heb helaas geen draadbreuk kunnen vinden. en die massa zag er nog nieuw uit. en zat ook behoorlijk vast. Er was 1 ding en dat is dat de - kabel niet echt vast zat aan de accu. Ik kan hem bewegen in iedergeval. Hoop dat dat het was al lijkt me dat sterk Last edited by martnl : 03-12-2008 at 15:13. |
#7
|
|||
|
|||
Helaas is het nog niet opgelost.
Breng hem maandag naar de garage. |
#8
|
|||
|
|||
Hij heeft nou 2 dagen bij de garage gestaan.
En ze konden het niet vinden. Bedrading enzo hebben ze gecheckt. Geen enkele error met het uitlezen. Hij heeft natuurlijk ook elke keer gewoon gestart. Maar goed als die niet start wat ongeveer 4 keer in de week gebeurd. Dan is het ook als ie warm is dus dat word ook moeilijk. Nu denken ze dat het aan het alarm ligt. ze gaan nu nog kijken naar de transponder en dan kan ik hem weer ophalen. tja. |