![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() ik ga 2 versterkers inbouwen..
van de accu trek je een ''draad'' naar achter.. Hoe krijg je de stroom dan in de 2 versterkers? Eerst op de eene versterker aansluiten.. en dan vervolgens van die versterker naar de andere? Of hoe moet ik dat anders doen..? |
#2
|
|||
|
|||
![]() sowieso eerst een zekering voordat je de auto "binnengaat" met je kabel, verder moet je achterin een verdeelblok plaatsen.
daar gaat je kabel die van vooraf komt erin en dan dus 2 kabels uitgaand, naar je versterkers... ![]()
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
![]() MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Verdeelblok. Vanaf de accu 1 dikke kabel naar achter, met een zekering ertussen niet verder dan 40cm vanaf je accu. En dan achterin, dicht bij de versterkers een verdeelblok.
__________________
Doe maar gewoon!... ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Dussss...
__________________
Doe maar gewoon!... ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() bedankt voor jullie snelle reactie..
heb je misschien een link naar zo`n verdeelblok? dan kan ik even zien hoe hij eruit ziet.. |
#6
|
|||
|
|||
![]() ligt eraan wat je zoekt...
er zijn verdeelblokken met voltmeter en zekeringen maar ook alleen verdeelblokken... ![]() dit is er een zonder zekeringen... ![]() eentje met glaszekeringen en er zijn er ook nog met grotere schroefzekeringen...evt, dus ook met digitale voltmeter...
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
![]() MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() www.icefactory.nl
www.rondevries.nl www.rickdonkers.nl www.pimtensen.nl www.hifidump.nl www.caradio.nl www.autoshopdetijger.nl Leef je uit ![]()
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#8
|
||||
|
||||
![]() Zou zelf een verdeelblok kopen zonder ''nonsens''..
Dus gewoon een goed standaard verdeel blokje, zonder volt meters etc! En een goede voeding naar achteren leggen, 35qmm/50qmm. Hoef je dat nooit meer te veranderen. Gelijk ook je massa naar je accu vervangen voor een dikker exemplaar! Ook dus 35qmm/50qmm ligt eraan welke voeding je legt en welke dikte je massa nu heeft! Suc6
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#9
|
|||
|
|||
![]() ik heb even overlegd met mijn vader
en we gaan nou de versterkers lussen aan elkaar.. dat is ook geen probleem toch.? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Eigenlijk wel
![]() Het kan wel, maar ligt er echt aan wat voor een versterkers het zijjn en welke dikte voeding je gaat gebruiken? Maar zolang je het netjes monteerd moet het wel gewoon kunnen ![]() Is verre van optimaal.. Succes
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#11
|
|||
|
|||
![]() versterkers lussen kan eigenlijk niet...
bij pieken (door sub) krijgt de "tweede" niet genoeg power meer ![]()
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
![]() MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Dat ga je inderdaad merken...
Waardoor de versterkers in protectie kunnen gaan.
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#13
|
|||
|
|||
![]() ![]() hier zie je er een "in action" (tijdens mijn audio inbouw van een jaartje geleden ofzo...) bij een nog oudere inbouw... (voorin onderaan) ![]() zeker doen, en ook goed afzekeren (maar ook weer niet té zwaar)
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
![]() MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat een onzin... Dus dit kan gewoon prima, maar ziet er niet zo netjes uit. Ga je niks van merken hoor! Of je de kabel nu ruim voor beide versterkers splitst of vlakbij de eerste versterker maakt echt niks uit. Alleen is het over het algemeen lastig om een goeie dikke kabel (30 kwadraat ofzo) in de versterker aan te sluiten, en nog lastiger om daar een kabel bij te steken voor de tweede versterker. Een verdeelblok is dus praktischer! Ze moeten gewoon parallel worden aangesloten, hoe maakt niet uit.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ahum,
Ga je wel merken! Met een te dunne voeding naar de 1e versterker, en daarna nog eens opsplitsen naar een 2e versterker. Daar kan nooit genoeg stroom doorheen om de pulsen van bijv: je sub en of compo te voeden! Maar nogmaals, ik weet niks van zijn setup af! Kan een degelijke versterker zijn met een 35qmm voeding, Maar net zo goed een Marquant versterker met 5 qmm voeding.
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#16
|
||||
|
||||
![]() Je gaat mij namelijk niet vertellen dat hij zijn 1e kabelset berekend had op een 2e versterker..
Anders had hij het hier niet hoeven vragen ![]()
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#17
|
||||
|
||||
![]() Er staat nergens dat ie er een 2e bij plaatst. Alleen dat ie 2 versterkers gaat inbouwen..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#18
|
||||
|
||||
![]() En daarbij komt, dat de manier van aansluiten niet uitmaakt, ook niet bij een te dunne kabel..
Of je nou ruim voor of bij de versterker zelf splitst, maakt echt niet uit hoor!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#19
|
||||
|
||||
![]() Dikte van de kabel maakt wel degelijk uit!
Waar je hem splitst maakt niet uit, zolang hij maar max 30cm vanaf de accu gezekerd is.
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#20
|
|||
|
|||
![]() Versterker:
4- kanaals Magnat edition four limited: SPECIFICATIES - 4x 300W max / 110W rms (@ 2 Ohm) - 4x 200W max / 75W rms (@ 4 Ohm) - Gebrugd: 2x 220W rms - S/N: > 100 dB - THD: < 0,08% (1 kHz) - Frequentie bereik: 5-50.000 Hz - Afmetingen: 345x57x236 mm Versterker: 2- kanaals - Magnat ultra 2000 - 2x45Watt RMS bij 4Ohms - 1x130Watt RMS bij 4Ohms - 2x65Watt RMS bij 2Ohms - Frequentiebereik 5Hz - 50KHz (-3dB) - Variabel HPF + LPF (40Hz – 300Hz) Subwoofer: Specifications Principle bass reflex system Passive 12" bassreflex subwoofer Equipment 300 mm TT Measurements 450x340x330mm Nominal Power handling 300 Watt Max. Power handling 600 Watt Impedance 4 Ohm Ulower cut-off frequency 20 Hz upper cut-off frequency 500 Hz soundpressure level 95 dB Measurements 450x340x330mm Kabelset: 1x 5 meter Power kabel (10 qmm/rood) 1x 2 meter Massa kabel (10qmm/zwart) 1x 5 meter Tulp kabel 1x 5 meter remote kabel 1x zekering 30A 1x zekering houder(10mm/ zwart plastic) 1x zelf tappende schroefzet 2x Kabelschoen(10 qmm) Nu aanwezig in de auto: Achterboxen: 3-way 6"x9" speakers (pair) Aramid composite olefin woofer cone with butyl rubber surround Poly-ether imide (PEI) cone midrange and PEI dome tweeter Power range: 2-55 watts RMS (280 watts peak power) Frequency response: 28-25,000 Hz Sensitivity: 93 dB Top-mount depth: 3-1/16" Voorboxen: BOSCHMANN 5532 13 cm speakers 260 watts 2 weg vermogen: 260W Max / 100W RMS Impedantie: 4 Ohm Freq. Response: 40Hz- 23.000Hz Aanbevolen versterker: 5-90W RMS per kanaal Sensitivity: 90 dB/W*m (SPL) ik heb nog wat opgehaald: 1x 5 meter clear red power kabel 15qqm..(=voedingskabel?dus naar versterker?) 1x 1 meter clear black power kabel 15 qqm..(waar moet deze heen?) 1x 5.2 meter Rca interconnect/remote wire 1x zekeringhouder + zekering 60 ampere 1x 0.8 m black splitroom( wat is dit? en waar moet dit heen?) 2x 1.50qqm 10 meter speakerkabel 1x setje splitters.. Dit ligt inmiddels allemaal in mijn auto.. en het klinkt tot nu toe super.. heb hem ook al beetje open gedraait en klinkt ook goed.. dus het lijkt me wel delgelijk mogelijk.. |