|
||||
|
||||
mijn golf 2 16v rieger project en de nieuwe daily
omdat pas geleden mijn kenteken ingenomen is zijn we nu bezig om alles apk waardig te krijgen het is toch meer werk als ik in eerste instantie gedacht had dus ben ik vandaag samen met remcotje hier van het forum om een nieuwe daily gegaan. want fietsen begon me aardig mn strot uit te komen en elke keer een auto van iemand lenen is soms lastig en soms werd dat helemaal nix. het was echt een hele wereldreis maar we zijn niet voor niets gegaan. ik kom zelf uit sommelsdijk (zuid holland) en de auto stond in groningen . maar goed dit ter zijde. ben er nu wel achter waarom ik eigenlijk nooit met het openbaar vervoer ga want wat een gedoe is dat zeg.
we moesten eerst met de bus naar rotterdam zuidplein. toen met de metro naar rotterdam cs en toen nog eens met de trein naar groningen waarbij we ook nog over moesten stappen. maar goed we hebben het gehaald en we zijn niet voor niets geweest. want ik ben nu de trotse eigenaar van een blauwe golf 2 1.6 5deurs uit 1988 met als optie een trekhaak type tour? deze gaan we nix aan doen en echt alleen maar in rijden. dit omdat ik pas van fabbi hier van het forum een rieger gto set heb overgenomen. en deze zal op mijn 16v komen. wel nadat ik eerst mn kenteken heb terug gehaald bij de rdw dus het kan nog wel een paar weekjes gaan duren maar dat maakt nu gelukkig niets meer uit. verder moeten we ook nog de bbs'en rf die ik pas gehaald heb weer restoreren en nog sparen voor nieuwe voorranden van minimaal 2j en misschien wel 2,5 of 3j. en niet de banden vergeten van 300/50/15 achter die ze ook niet zullen weggeven. maar ik zal morgen even foto's maken van de nieuwe daily en van de vorderingen tot zover en de spullen die we tot nu toe al verzameld hebben. |
|
||||
|
||||
300/50/15 bestaat sowieso niet. Bandbreedtes zijn altijd in xx5/xx/15.
Waarom geen flinke spacer monteren of een astap die een flinke vulplaat tussen tap en achteras heeft? Dan kan je met minder brede velgen en banden toe. Verder wel een topidee om een golf2 rieger te bouwen. Kan heel bruut worden! Waar zo'n overijverige oom agent toch al niet goed voor kan zijn En over die reis naar Groningen, ik doe het vrij regelmatig vanuit Delft.. Is net zo'n hel. Op 1 of andere manier kies ik uit 2 opties; **trein vol met bejaarden die luidruchtig met elkaar spreken (erger dan de gemiddelde puber) **met vertraging door een zelfmoord, vrachtwagen op overgang of defecte trein...
|
|||
|
|||
Quote:
Hankook levert deze maat en mooi verhaaltje jeroen!! |
|
||||
|
||||
300/50/15? Zal wel 305/50/15 zijn.
|
||||
|
||||
Ben benieuwd..!
|
||||
|
||||
Damn.. Die buitenste randen zijn net zo breed als mijn velgen
|
|||
|
|||
En je weet ik heb zo een BBS RS setje perfect passend liggen met banden die zo goed als nieuw zijn. ook niet verdroogd..
En met de juiste ET waarde. Hoe meer je met spacers enz enz gaat werken hoe meer stress je op je wiellagers gaat zetten... En ze zijn al niet zo sterk....... |
|
||||
|
||||
De wielen passen gewoon perfect en over die wielen ik wil graag iets apparts.... vandaar vanavond foto's als het mee zit.Vandaag ook nog even aan de daily bezig geweest...
dingen zoals:kentekenverlichtingnieuwe velgen en banden (passat wielen) rijd beter als die fietswieltjes:P radio normaal aangesloten.... (en orginele vw speakers monteren) de bedrading was echt een K$%&T zooitje zo blijf je bezig he binnen kort alles een beetje uitdeuken. hij heeft wel ze schoonheidsfouten :P hier al een paar foto's van de wielen riegerset en mn nieuwe schroefset van fk Last edited by jetta1600gti : 30-09-2008 at 22:33. |
|
||||
|
||||
Mag niet hopen dat het deze auto is?
http://i38.tinypic.com/6529hh.jpg Ben benieuwd wat het word, wat foto's maakt het wat intresanter om te lezen..
|
||||
|
||||
@Wim...Je kan aan het kenteken zien dat het om een andere gaat lijkt me??
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
hallo allemaal
vandaag weer een aantal dingen gedaan aan zowel de daily als de 16v samen met remcotje waaronder bij de daily: -andere schokbrekers en veren gemonteerd achter. -3 kleine gaatjes dicht gelast in de bodem omdat er iemand een oude krant onder de achtermat bij het voeten gedeelte van de passagiers had gelegd -achter kentekenplaat opnieuw gemonteerd en gelijk de verlichting gemaakt -andere voorstoelen gemonteerd -originele geluids instalatie gemonteerd -andere grill erin omdat de oude kapot was en dat was het wel weer voor de daily verder zat het weer flink tegen bij de 16v want er brak een bout af van de draagarm in het subframe gelukkig heb ik nog een jetta staan voor de sloop dus kan ik hem daar van onder halen maar zat er niet echt op te wachten. verder: -draagarmen gedemonteerd -oude 239remmen met fussee's gedemonteerd dit omdat er 280mm schijven op komen kompleet met klauwen en fussee's die hebben we vorige week op de sloop in hellevoetsluis van onder een corrado gehaald dus hij zal iig beter gaan remmen mag ik hopen verder komen er dunne bumpers op want de buitenkant van de dikke achterbumper zat met een paar bindbandjes aan de binnebumper vast en ik denk niet dat ze daar zo over te spreken zullen zijn bij de rdw maar zover is het nog lang niet helaas om foto's te maken van de daily was het niet echt het weer voor dus mocht het morgen nog even droog zijn dan worden die gelijk gemaakt en gepost . tot zover de vorderingen bij de bijde golfjes zodra er meer veranderingen zijn post ik ze gelijk |
|
||||
|
||||
Postpics
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
ja foto's!!!
|
||||
|
||||
hierbij al een aantal van de beloofde foto's
de foto's van de daily zijn gemaakt maar die zal ik als het mee zit vanavond bij kunnen voegen want ben mn kabeltje kwijt verder zat het vandaag weer erg tegen met de 16v helaas wij bij mn sloop jetta het subframe er van onder proberen te halen is die ook niet goed meer kon je wel pas achter als je eerst een tijdje aan het tobben en vloeken ben geweest maar de jetta heeft altijd al een eigen wil gehad zal ik maar zeggen maar goed we konden vandaag dus niet meer verder. wel nog weer bij de daily wat kleine dingen gedaan zoals. -deurstrip weer goed gemonteerd -v-snaar gespannen -al een paar kleine deukjes uitgedeukt -rechts achter de deurklink vervangen want die stond op breken -achterwisser plat gelegd -luchtfilter ff schoon gemaakt -alvast een kistje gemaakt voor de subwoofer -raamklink op de juiste manier gemonteerd want die liet spontaan los en dat was het eigenlijk wel weer voor de vorderingen dit is dus de nieuwe daily Last edited by jetta1600gti : 03-10-2008 at 01:02. |
|
|||
|
|||
Van deze weten we zeker dat die niet in de kont hang
monroe of the road use only veren en dempers Zaterdag nieuw subframe ophalen bij jan Kunnen we deze even helemaal doorlassen en verstevigen. We houden jullie op de hoogte Groetjes |
|
||||
|
||||
shit man die daily lijkt idd wel een country!
|
|||
|
|||
Heej heej,
Weer even een update.... over de daily en de 16v Vandaag weer lekker aan het hobbyen geweest. Begonnen om het subframe te stralen. om hem daarna helemaal door te kunnen lassen en verstevigen! strak en stug zal hij straks zeker zijn. En even een nieuwe uitlaat onder de daily gezet deze was helemaal door gerot dat wisten we bij aankoop al..... zit nu een eindemper van een TD onder dit ging niet zonder slag of stoot... vorige eigenaar had de kat weg gehaald waardoor hij gewoon 3 cm korter was als normaal. dus hebben we hem een stukje moeten verlengen maar het is opgelost en hij rijd een stuk beter en ietsje rapper Jan bedankt voor de geleverde spullen!!!! De boosdoener Het nieuwe subframe die een complete behandeling moet ondergaan. ook de nieuwe nog eentje van de country de nieuwe gril als er weer wat gedaan is dan posten we dit weer Groetjes Last edited by remcotje : 07-10-2008 at 01:43. |
|
||||
|
||||
he dat zijn nog wieltjes van mij geweest, 15" BBS RF 001 5000 serie in 4x108 toch? toen waren ze alleen niet zo breed, jij heb ze van mark uit beverwijk zeker? ben razend benieuwd naar de rieger! |
|
||||
|
||||
Quote:
klopt helemaal hoor weer eens wat anders als al die mega dure bbs rm en rs'sen en achter zijn er randen van 6,5 j opgekomen dus worden de wielkasten van de rieger mooi opgevuld! zijn alleen voorlopig nog bezig met het hele rdw verhaal dus ze zullen nog even op zolder moeten slapen helaas |
|
||||
|
||||
Helemaal super zo'n Rieger kit!
Zijn dit nou mijn oude randen die je achterop hebt zitten? 't Is me niet helemaal bijgebleven waar ik die randen toen heen heb gestuurd.. Succes in ieder geval.