#1
|
||||
|
||||
HELP 9A / abf wat te doen???
hoi ik zat te denken om het injectie systeem van een abf op m,n 9a tezetten en dan een kms Management er op zodat hij perfect af te stellen is. en ik hem kan opschroeven naar 8000rpm.
heeft hier al iemand ervaring mee??? of zeg je van dat is bull shit en je moet het gewoon ................zo doen!?? ps : had dit ook al bij motoren staan maar werd nul op gereageerd misschien hier meer geluk?! rob |
#2
|
||||
|
||||
9A is een zogenaamd "laag"blok uit een corrado of een passat
ABF is een zogenaamd "hoog"blok uit de golf 3 . Zijn beide met krukas 92,8mm. wat ik me ook nog afvraag is de boring dan anders ,want ut zijn alle twee 2.0 l en ik heb gehoort dat de 9a meer toeren kan maken omdat dat een kortere slag motor zou zijn, is dat ook niet waar dan?? |
#3
|
|||
|
|||
9A heeft een blokhoogte van 220mm, 144mm stangen boring 82.5 en slag 92.8
ABF heeft een blokhoogte van 236mm, 159mm stangen boring 82.5 en slag 92.8 De zuigersnelheid blijft dus gelijk bij beide blokjes maar door de langere stang van de ABF heb je minder leibaankrachten. Dus een ABF onderblok is beter geschikt voor hogere toerentallen. Ik zou trouwens geen KMS nemen maar bv een DTA S40 (ik geloof 950euro incl btw en stekker)
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#4
|
|||
|
|||
Abf is absolut de betere motor,ook kwa kop.
Heb zelf een abf met kms nog nooit problemen gehad,heb ook een kalos gehad met kms ook probleem loos!Je moet alleen zelf de draad boom maken,anders gaat het daar weleens mis verder goed systeem. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
helemaal duidelijk,ik had het dus precies verkeerd gehoord dank je wel |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
ja precies,ps kom die abf ff bekijken he!? |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |