![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo heb een Golf2 die van de een op de andere dag niet meer aanslaat.
't is een 1.3 i mot.nz van 1989 Volgende uitdaging: * er is brandstof van achter * Brandstofdruk is goed (3bar) * vonk is aanwezig * Start moter draait goed Blijkt dat de injectoren niet aan gestuurd worden dus met de hand maar pulseren en dat werkt motor slaat aan dus conclusie ECU dood, dus andere ECU wat denk je slaat nog niet aan ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lmm?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() nog wel compressie? koppakking nog goed?
__________________
Golf MKII 16v |
#4
|
||||
|
||||
![]() Kijk ook eens je massa verbindingen na. Alle punten loshalen, schoonmaken en met wat contactspray inspuiten. Daarna terugmonteren.
De ECU van de NZ is nogal gevoelig voor een slechte massa-aansluiting. Als je een andere ECU plaatst kan je die net zo snel naar de kloten helpen als de massaverbinding nog steeds erg slecht is.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Ja thanks onder tussen heb ik ook aan een massa proleem gedacht, ga daar vanavond mee aan de slag de pinnen 7, 9 en 25 van de ECU moeten zowieso aan massa liggen dus ga vanavond even meten of ze dat ook idd doen.
en anders.... ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() kijk maar even de massakabel aan je bak na of aan het chassisbalk ik heb mijn ecu ook doorgeblazen omdat de massakabel aan de bak niet goe zat batterij aansluiten en ecu was dood. weet jij toevallig nog iemand met onderdelen voor een nz motor? want mijn kop is waarschijnlijk krom
grtz pieter
__________________
Never drive faster then youre guardian angel can fly http://img143.imageshack.us/img143/...24861504rt9.png |
#7
|
||||
|
||||
![]() heb juist mijn 1.3 NZ weggeflikkerd
denk is logisch na, vaak denk je veels te moeilijk. welk onderdeel stuurt het signaal van inspuiten naar de ecu? BDP (krukas) sensor? luchtmassa meter? Die luchtmassa meter heb ik nog wel ![]()
__________________
Golf MKII 16v |
#8
|
|||
|
|||
![]() Thanks allemaal voor de aan gedragen oplossingen heb h'm net weer aan het lopen gekregen
![]() ![]() |