#1
|
||||
|
||||
2.0 in golf 2 1.6 met carb
Aangezien er een partij mensen reageren op het blok en de Golf waar je soms even je wenkbrauwen bij fronst zit ik eraan te denken om alles maar van het forum af te halen en het alsnog samen te bouwen, blok dan met injectie in de golf waar nu nog een 1.6 met carb inzit.
Aber jetzt. Ik lees vaak dat het allemaal plug en play is om een injectieblok in een wat oudere golf te zetten maar je leest nooit hoe het nu precies moet. Het gaat dus om een 85 golf met 1.6 carb motor waar een 2.0 2e motor uit een Golf III gti Passat GT moet. Heb verder alles, van luchtweger tot alle sensoren. Maar kan ik de zekeringkast van een passat of golf III zo in de golf gooien en alles van de golf er weer inpluggen en de stekkers van het blok er ook zo inpluggen of zit er een adder onder het gras. Wil het blok compleet met de bak doen.........ivm lage toeren op snelweg en toch lekker optrekken.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |
#2
|
||||
|
||||
Toevallig ben ik daar ook mee bezig, al gaat het dan om een Jetta 1 waar het blok van een Golf 2 GTI in moet.
Je moet van carburateur naar injectie, en dus moet je het zooitje ombouwen naar injectie. Dus brandstofpomp, leidingen, en bekabeling voor computer. Nou is het bij een Golf 2 vrij simpel te doen, je zou ff ergens op de sloop de benodigde onderdelen kunnen scoren. |
#3
|
||||
|
||||
Heb alles al compleet in de schuur liggen alleen brandstofpomp is nog onderweg. Heb ook de computer en complete motorkabelboom van accu t/m dashboard hier in de schuur .............en elk sensortje dat er onder motorkap zit is er ook.
Nu nog motorkraantje scoren.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |
#4
|
||||
|
||||
Motorkraantje heb ik wel Mag je wel lenen.
Wanneer kom je langs met de rim Kun je eventueel kraan meteen meenemen.
__________________
"88 Caddy 1.6D |
#5
|
||||
|
||||
gaat nog wel even duren voordat ik ermee beginnen kan..............eerst garage even uitruimen met paar motoren en heftafel
Maar bedankt vor het aanbod ga ik zeer gebruik van maken
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |
#6
|
||||
|
||||
Kom maar lenen Ik vraag wel altijd borg voor het geval er iets gebeurt met de kraan, maar dat lijkt me redelijk toch
Maar wanneer kan ik verwachten dat ik de velg van je krijg om te passen?? Niet dat het haast heeft hoor. Moet de MK1 toch eerst technisch helemaal klaar maken
__________________
"88 Caddy 1.6D |
#7
|
||||
|
||||
Golf 3 blok in Golf 2 van voor 1990 is nooit plug and play.
2E heeft geen luchtweger en is niet bepaald snel.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#8
|
||||
|
||||
Sodemieter .................heb ik dus een luchtfilterak met luchtweger waar helemaal geen luchtweger in hoort te zitten
En met een Vento met 2e motor ging ik met gemak 200+.............en snel is ook niet zo belangrijk............ Ik heb meer belang bij een beetje trekkracht onderuit. En in een Golf II van 75 naar 115pk en meer vind ik meer dan genoeg. Maar blok is vanmiddag opgehaald, ook de luchtweger die er niet bij zou kunnen zitten en ik haal zaterdag a.s. wat anders op voor in de Golf.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |
#9
|
||||
|
||||
Misschien een probleem dat je de termen niet goed op een rijtje hebt.
K-Jet is luchtweger (gaat op en neer), electronische injectie is luchthoeveelheidsmeter (MAF) met eventueel luchttemperatuursensor of nieuwere systemen (Motronic) een luchtmassameter. Dan heb je ook nog luchttemperatuurmeter met MAPsensor, meestal voor geblazen motoren. Succes met het aansluiten van de motorkabeloom.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#10
|
||||
|
||||
2e blok is verkocht voor de vraagprijs, misschien een probleem met lezen?
Er komt een 90pk RP motor in uit een Jetta. Eerst even kijken of hij op de carburateur loopt die er nu inzit op de 1.6 schijnt volgens sommige mensen te passen en lopen
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |
#11
|
||||
|
||||
Hello
Allereerst wil ik je ff een hart onder de riem steken, ik ben altijd enorm fan van het ombouwen van auto's en gewoon de sprong in het diepe te wagen! komt vast wel goed ongeacht welke motor je pakt zijn er een aantal zaken die je in acht moet nemen. je het simpel gezegd 2 kabelbomen, 1 voor je verlichting en rand aperatuur, en 1 voor de motor. Elktra wordt je grootste uitdaging, neem dat maar van me aan past je huidige licht boom op je nieuwe ? of hang je het hele spul over??? ( ik krijg nu bezoek ik vul mn verhaal laters even aan )
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#12
|
||||
|
||||
Ga eerst dus even kijken of de RP motor loopt met de carb van de 1.6 die er nu in zit. Dan alleen ontsteking erop van de 1.6 .........anders komt de complete RP kabelboom erin. en de injectie erop. Heb ook van de RP motor alles van brandstofpomp tot luchtfilterbak.
Maar als je tips hebt, altijd goed.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |