|
||||
|
||||
Golf GTI blijft niet meer stationair lopen??
Vandaag onderweg naar huis van mivw op het laatste stuk snelweg, moest ik wat afremmen bij de afslag. Toen ik de koppeling intrapte om terug te schakelen, viel die uit? Wat is de oorzaak en hoe fix ik dit?
|
||||
|
||||
Vacuüm slangen allemaal goed?
|
||||
|
||||
Ik weet niet of je GTI een STK heeft, anders zou ik deze ook eens even na kijken en evt. schoonmaken.
|
|
||||
|
||||
Vacuüm slangen zijn goed voor zover ik kan zien. Wat is de STK?
|
||||
|
||||
StationairToerentalKlep ookwel ISV (IdleSpeedValve) genoemd. Blijft de auto niet stationair lopen, of viel de motor 1 keer uit toen je de koppeling na een snelwegrit intrapte?
|
||||
|
||||
Hij viel bij de afrit bij het intrappen van de koppeling uit, maar toen ik de koppeling weer liet komen in de 2 ging die weer aan. Daarna gebeurde dat elke keer als ik niet snel genoeg de koppeling liet komen, en de motor blijft nu alleen nog maar lopen als ik gas blijf geven. Stationair loopt die dus niet.
|
||||
|
||||
dit ding hier;
Als je de auto op contact zet moet je deze klep horen zoemen. Deze klep regelt het stationair toerental. En die moet van binnen goed schoon zijn. Anders gaat de auto heel raar doen. Deze klep zit ook op je 16v |
|
||||
|
||||
Quote:
Lijkt wel op de STK. Gasklep huis ook eens open gehad, en evt. schoon gemaakt? |
|
||||
|
||||
Als hij is afgekoeld. Blijft hij dan wel stationair lopen?
|
||||
|
||||
Heb hem net 2 uur stil laten staan, had nog geen verschil kunnen ondervinden. Ik zal morgen voor, of anders na het werk nog eens even kijken wat die doet. Mocht die nog steeds niet stationair blijven lopen, dan ga ik op zoek naar de STK en dan ga ik deze schoonmaken.
|
|||
|
|||
Wat is de motor code ?
|
|
||||
|
||||
EV, is een 8v GTI uit 1984.
|
||||
|
||||
Wouter jij hebt wel erg veel ongeluk met golfjes of niet? :P
|
||||
|
||||
Ja, het lijkt wel alsof ze me haten haha.
Zojuist de auto gestart, bleef even lopen dus ik dacht, ik ga een rondje rijden. Ging even goed, vond hem al steeds vaker erg ver terugzakken in toeren, maar bleef wel lopen. Op een gegeven moment was ook dat voorbij, en liep die niet meer stationair. Ga zo op zoek naar de STK en mijn gasklephuis bekijken!
|
||||
|
||||
Als het goed is heb je ook een afstelschroef op je gasklephuis zitten. Bij mij gebeurde dat ook vaak dat hij uitviel. Toen ik die schroef meer uitdraaide blijf hij wel lopen. Vaak wat hoog in de toeren maar hij viel in ieder geval niet meer uit.
|
|
||||
|
||||
Een stationair stelschroef die naar binnen trilt? Meestal trillen ze naar buiten.
|
||||
|
||||
Tsjeh zou je zeggen ja, was bij mij niet het geval haha
|
|
|||
|
|||
Het O-ringetje die om de stationair schroef zit wil ook wel eens scheuren.
|
||||
|
||||
Waar kan ik de STK precies vinden? Heb wat foto's gemaakt waarvan ik denk dat het is, maar heb geen idee.
|
||||
|
||||
Die moet boven op ergens zitten, bij je kleppendeksel. met 2 slangen er aan. één richting luchtfilter, en één richting inlaat spruitstuk.
|