|
|||
|
|||
wat heb ik voor blok aangeschaft?
hallo, wie zou mij kunnen helpen? ik heb voor mijn projectje een 1.8 8v motor aangeschaft, ik dacht dat tie uit een golf kwam maar nu probeer ik via de motorcode uit te vinden wat het precies is en waar het blok uitkomt, er staat op het onderblok aan beide kanten heel groot 1.8 maar er staat ook EZ 316 769 op en als ik zoek naar EZ op internet kom ik alleen maar 1.6 motoren tegen, heeft iemand enig idee wat dit voor blokkie is, bvd, groeten jeffrey
|
|
||||
|
||||
kijk even aan de voorkant van het motorblok... boven het oliefilter zit een gladgeslepen stukje met de motorcode erin getikt..
|
|||
|
|||
een 1600 op alle onderblokken van de 827 serie staat 18...dus het is een 1600 cc
|
|||
|
|||
ok, das mooi kut dan, dan kan ik weer verder gaan zoeken, bedankt voor jullie reactie iig
|
|
|||
|
|||
ik ben met een offroad projectje bezig en ik wil een geschikte motor bouwen, hoeft niet superveel vermogen uit te komen 130 tot 150 pk maar belangrijk is dat het vrij compact blijft en eenvoudig te onderhouden en het moet absoluut tegen een stootje kunnen, ik zat zelf aan een 1.8 8v te denken, word voorzien van webers andere nokkenas kopbewerking e.d, heeft iemand hier ideen over is het een goede of juist slechte keus naar wat voor blok kan ik het beste zoeken, suggesties zijn zeer welkom, bvd jeffrey
|
|
||||
|
||||
Waarom dan geen 1.8-2.0 16V? Kosten ook niet de wereld en zit je gelijk op 129-150pk..
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
|||
|
|||
heb net een 2.0 8v op de kop getikt, moet wel aardig vooruit komen zodra alles onder handen genomen is
|