|
|||
|
|||
Zuigers plaatsen
Ik wil mijn nieuwe zuigers in het blok steken maar de zuigerveren werken tegen. Kan iemand mij helpen?
Mvg Mellaers |
|
|||
|
|||
heb je wel eens dit ding gezien:
|
|||
|
|||
Goed gereedschap is het halve werk.
|
|||
|
|||
Als je al niet weet hoe je de zuigers in het blok krijgt, hoe moet het dan met de rest van het blok????
|
|
||||
|
||||
^ Good posting ^
|
|
|||
|
|||
idd goede vraag.. ^^^
maar wat ik vroeger wel eens bij een 50cc zuigertje deed was met een tywrap eromheen en dan voorzichtig doorduwen.. maar echt de goede methode is het niet.. dan moet je idd een speciale klem hebben.. en voor een vr6 een trechtertje |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat deden wij met de vingertjes 25 jaar terug dan.....tywraps die bestonden toen nog niet. Maar idd bij zit soort posts vraag je jezelf wel eens af. Als dit maar goed komt. |
|
|||
|
|||
Ja dat ken ik maar greedschap kost wel wat geld:p ik dacht misschien om hier een goedkoper alternatief te vinden.
|
|
||||
|
||||
Een goedkoper alternatief dan 15 euro? Poeh...slangeklemmen misschien?
|
||||
|
||||
Motor bouwen is duurder dan zo'n tooltje, dat weet je hè?
|
||||
|
||||
Zal ik er dan maar even in komen?
Blikje cola, bodem eraf, bovenkant eraf en daarna in de hoogte doorsnijde. Die kun je om je zuiger klemmen en daarmee de veren in de groeven. Werkt dus het zelfde als de echte tool, alleen dat klemmen moet je even voor elkaar zien te fabrieken. Vergeet je niet eerst de drijfstang weer te monteren? |
|
||||
|
||||
Quote:
Goedkoper dan 15 euro! Je bukt om een euro van de grond te rapen en in tussen valt er een briefje van 100 uit je broekzak.... |
|
|||
|
|||
Ze zitten er allemaal terug in en allemaal vlotjes erin heb het met 1slange klem gedaan van 22mm dik dus was meer als breed genoeg.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Drijfstang hangt er al op |