Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-11-2008, 01:25
red 1 red 1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 119
Default eaton op een 2h motor???

hallo, ik rij een golf 1 met een motor ombouw naar een 2h motor.motor is gechipt en is voor voorzien van een spaghetti spruitstuk. het loopt super, maar wil toch weer iets meer. nu ben ik al een tijdje van plan om er een andere nokkenas in te zetten.

MAAR en nu komt het: ik ben zo gek op het geluid van een eaton compressor na het weekje worthersee:P

kan iemand mij zeggen of het uberhaupt te doen is om een compressor op een 2h te bouwen en zo ja,wat er dan allemaal te veranderen.

of is het handiger om meteen een pg motor in te bouwen?

ik hoor graag verhalen van mensen met ervring hierin.

groetjes igor
Reply With Quote
  #2  
Old 01-11-2008, 08:29
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,054
Default

beter een pg of een 1h te pakken is goed koper als dit blok aan te pakken
Reply With Quote
  #3  
Old 01-11-2008, 13:32
red 1 red 1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 119
Default

1h is een motor van een golf ralley ofniet?
Reply With Quote
  #4  
Old 01-11-2008, 19:04
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Met een FMU ( drukafhankelijke brandstofdrukregelaar), brandstofpomp en injectoren die groot genoeg zijn is het best het proberen waard.
Zonder verdere aanpassingen moet je dan wel op 0,3 bar ofzo kunnen gaan rijden.
Echt extreme vermogens zal je dan alleen niet kunnen halen, maargoed 0,3 bar drukvulling is altijd nog een hele hoop meer dan een standaard 2H ooit zal kunnen aanzuigen......denk dat een 150 pk wel haalbaar zal zijn.
2H heeft alleen geen zuigerbodemkoeling, vraag me af hoelang dat heel zal blijven al hadden die oude turbosets van bv Callaway of Oettinger voor de Golf 1 GTI dat ook niet...( DX motor)
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-11-2008, 13:28
red 1 red 1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 119
Default

oke. maar dat wil dus zeggen dat een pg motor olie sproeiers aan de onderkant van de zuigers heeft zitten en een 2h dus niet.

kijk ik vind het allemaal heel erg mooi om te bouwen, maar het is wel een auto die ik dagelijks gebruik.

ik denk dat ik dan toch maar ga voor een andere nokkenas en ventueel een cilinderkop bewerking.

jeroen: zou jij mij een inschatting kunnen geven wat ik dan aan vermogens winst zou kunnen behalen met het bewerken van de kop en een andere nokkenas, en welke stok zou je me dan aanbevelen(mag best een beetje extreem zijn als het maar wel met de gewone hydraulische stoters kan blijven draaien). owja, die chip van je werk zeer goed op de 2h ben er erg tevreden over!!!!!

igor
Reply With Quote
  #6  
Old 05-11-2008, 23:02
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

272 graden is meer dan genoeg hoor echt waar. dan loopt hij nog redelijk stationair en je kan met gewoone stoters blijven rijden, wel direct even erbij vervangen.
Ik heb deze van Jeroen ook gekocht en moet zeggen loopt goed hoor,wel even goed afstellen.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-11-2008, 16:51
red 1 red 1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 119
Default

owke, dank je voor de info.

in welk opzicht verandert t karakter van de motor? word ie dan meer een hoog toerige motor?

enig idee wat voorn vermogens winst ik kan verwachten icm met mijn andere upgrades?( spaghetti chip en sportluchtfilter)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum