#1
|
||||
|
||||
druk in het koelsysteem
hallo,
laatst merkte ik dat als de motor warm is, er druk op de bovenste radiatorslang staat, je kunt hem dan moeilijk inknijpen. wanneer je de dop van het kvs reservoir opendraait hoor je psssssss, en dan is de druk van de slang af. waar kan dit aan liggen? of hoort dit gewoon zo?
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#2
|
|||
|
|||
De motor koelt wel gewoon normaal??
Is dat de enige slang die bol staat? de onderste radiateur slang niet? Mijn eerste ingeving is dat de ontluchtingsslang (deels) verstopt zit. Of liever gezegd de aansluitnippels aan kvs tank kant en/of radiateur kant. Probeer die eens door te prikken en kijken of de slang (dunne) open is... |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
zo gauw het buiten een beetje droog wordt ga ik het ff chekken de motor temp blijft wel gewoon normaal de temp meter staat net heel ietsjes over de helft(zoals altijd) dus dat lijkt me wel oke.
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#4
|
|||
|
|||
Het koelsysteem hoort altijd onder druk te staan (meestal 1,1 tot 1,2 bar absoluut) Dit heeft ermee te maken dat water dan pas bij 120 Celsius gaat koken. Daarom zit er altijd een drukdop op je KVS reservoir. Pas op het moment dat je slangen staalhard wordt, (minder dan een cm indrukken bij een dikke slang), bulten gaat vertonen of losbarst zijn er problemen.
Dan kan het zijn dat je drukdop verstopt zit (zeer onwaarschijnlijk) of dat je koppakking lekt. maar in dat geval verbruik je ook KVS en hangt er een bitterzoete geur achter je auto en maak je mist Ik geloof dat er met jouw auto niet iets aan de hand is. met vriendelijke groet, db |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Oke goed om te horen, koppakking is wel goed, ik heb nog nooit kvs bij hoeven vullen in de afgelopen 30000 km, tevens heb ik 17000 km geleden olie ververst, en de olie heb ik sinds dien ook niet bij hoeven vullen, oliepeil staat na die 17000km nog gewoon mooi bovenaan. (en dat voor een auto met 340000km op de klok) echt topautotje En nog ff kort vraagje nu we het toch over olie hebben, om de hoeveel km moet er bij zo'n diesel olie ververst worden? 15000? 20000? 25000?
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#6
|
|||
|
|||
Olie verversen kan je doen wanneer je maar wilt. Officieel is het onderhoudsinterval 30k, maar 60k met dezelfde olie is geen schande hoor...
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Zoeits dacht ik nu namelijk ook, maar ik keek net even in het VW onderhoudsboekje en zag daar 7500 staan dat komt erop neer dat je elke 2 maand olie zou kunnen gaan verversen De olie is trouwens wel erg zwart nog meer mensen die hier een mening over hebben?
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#8
|
|||
|
|||
Olie is na twee dagen rijden al zwart, dat zegt niets.
7500 is de oel beurt. Dat is een kleine beurt, maar ook dat is wel erg snel. Dan kijk je alleen ff of alle vloeistofjes nog vol zijn en desnoods bijvullen. |
#9
|
|||
|
|||
officieel is het volgens volkswagen 7500 kilometer maar je kan het best na 15000 kilometer de olie verversen dan word je blok ook minder vervuilt door de roetdeeltjes in de olie
|
#10
|
|||
|
|||
30000 of eens per jaar is volgens mij het interval voor de grote beurt, waar ook olie verversen onder valt.
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat ik op 20000 ga vervangen, dat haal ik deze maand nog wel, en dan heb ik voor het echt koud weer begint te worden mooi verse olie erop zitten (optimale smering) bedankt voor jullie reacties deze mag van mij wel dicht
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |